Tips internet provider

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

Tips internet provider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:44

Sinds een aantal maanden woon ik op mezelf, maar heb nog geen eigen internetverbinding. En ik heb er eigenlijk ook weinig verstand van en er word zoveel aangeboden! Elke keer stel ik het maar uit 'ik verdiep me er nog wel een keer in' , maar ik heb nu wel zoiets van 'ik wil een eigen internetverbinding, én snel Haha! '... Ik heb geen vaste telefoonlijn. Evt. kan ik deze als dat 'gunstiger' is wel aanvragen. Waar moet ik op letten, hebben jullie tips? Graag een redelijk voordelig abbo, maar wel onbeperkt datalimiet en ook niet per minuut betalen oid.
Hoop dat jullie me hier een beetje op weg kunnen helpen Bloos

juno1

Re: Tips internet provider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:29

Eerst > wil je kabel of adsl
Kun je het hier gaan vergelijken
Deze is iets minder duidelijk, wel handig.
Let vooral op de kleine lettertjes, gratis betaal je namelijk later terug in hogere kosten en ook per aanbieder je opzegtermijn nakijken.
Dit voor als je niet tevreden bent en wilt overstappen, hoe lang moet je dan wachten enz.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:32

Ik ben erg tevreden over casema.
Heb nooit problemen en krijg nooit een hoge rekening.
Ik heb telefonie en internet in een.
Heb ook kpn met het net gehad en scarlet maar vooral die laatste leverde de meeste problemen op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:49

Joyce schreef:
maar ik heb nu wel zoiets van 'ik wil een eigen internetverbinding, én snel Haha! '... Ik heb geen vaste telefoonlijn.

Dat beperkt je keuzemogelijkheden aanzienlijk Lachen Het aanvragen van een vaste telefoon alleen voor internet loont meestal de moeite niet, dus waarschijnlijk is een basisabonnement bij de kabelprovider het makkelijkst: behoorlijk internet (niet te langzaam en meestal stabiel), niet duur.

Het kan zijn dat er goedkopere oplossingen zijn, maar meestal zijn ze niet veel goedkoper, en wat juno zegt: "gratis" of goedkoop en onbekend heeft meestal wel nadelen.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:34

Ik zit in dezelfde situatie en heb een beetje zelf vergeleken en uit mijn eisen kwam tot nu toe als beste Tiscali. Ik heb abbo's tot 20€ vergeleken. Abbo ADSL was 14,95 per maand

Bij Tiscali zat ook telefonie erbij. Eerste 3 maanden gratis (let op je moet het wel weer zelf opzeggen!) Daarna is telefonie erbij 4,95 per maand (+i net kosten) als je daarnaast een kpn abbo hebt. En anders is het 14,90 (9,90 ivm netwerkkosten wat KPN dan aan Tiscali vraagt en Tiscali verhaalt dat op jou) Voor die 4,95 heb je "gratis" bellen naar vaste nummers en mobiele nummers €0,16 cent per minuut en starterstarief is €0,05.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:56

Ik heb trouwens wel wat mensen in mijn omgeving die niet onverdeeld gelukkig zijn met Tiscali telefonie. (Soms niet bereikbaar...)

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:01

Dat is inderdaad het risico wat je loopt, geen internet = geen telefoon. Mijn huidige thuis heeft ook ADSL maar dan zonder telefonie geen klachten. Weet jij of er met telefonie meer "kans" op klachten zijn? Wat ik ook tegen kwam dat het heel lang duurde eer je geholpen werd en de storing verholpen was Boos!
Ik ben ook hierom nog aan het twijfelen

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:48

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb van de week het een en ander met elkaar vergeleken.
Meetje, casema kan ik hier helaas niet ontvangen volgens de postcode check.

Ik denk dat ik er inderdaad het beste aan doe door een telefoon lijn aan te laten sluiten. Wil me nog even verder verdiepen in Chello, dat zou evt. ook een optie kunnen zijn maar die berekenen ook genoeg kosten aan van alles en nog wat, dat ik er bijna beter mee af ben door een telefoon lijn aan te laten sluiten, scheelt uiteindelijk toch ook weer op mijn mobiele kosten Knipoog