fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daisza

Berichten: 1073
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:23

Op de markt zou ik ook neit doen nee, er zijn ook zat winkels die dat kunnen!
Men zegt dat als je toestel unlockt is er geen garantie meer op zit.. maar wij gaan ook niet eerst checken als winkel zijnde of het toestel gelockt gekocht is ja of nee.. daar moet je niet bang voor zijn..! als tip wil ik ngo wel even zeggen is dat als je je toestel laat unlocken ik vind dat je het geld terug moet krijgen, en dan diegene wie hem unlockt jou simkaartje er in probeerd zo dat je er zeker van kunt zijn dat hij het doet!!

GroetjeS ben benieuwd wat v&d doet!!

deedee19

Berichten: 7935
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:47

Nathachou schreef:
Een ding vind ik wel raar ...
Als iemand een losse telefoon verkoopt, hoort die simlock vrij te zijn vaak. Of er zit een Simkaart bij.


ik dacht al waarom valt dit niemand op. Het is toch zo dat losse toestellen simlockvrij zijn (daarom zijn die toch ook altijd zo aso duur) of dat er anders een prepaidkaart van de provider inzit? Dat mens heeft er niet echt veel verstand van gehad zo te horen, maar je zou vandaag teruggaan. Hoe is het gegaan?

Karl66

Berichten: 29765
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:54

Wendy schreef:
Karl66 schreef:
Dit is een heel simpel verhaal, je bent verkeerd voorgelicht door de winkelmedewerkster en ze moeten jou het geld teruggeven en de verzekering annuleren. Ook al weet jij als klant niet dat je de telefoon als je hem los koopt alleen met een T-Mobile kaart kan gebruiken, de verkoopster moet het wel weten en het je vertellen als ze je de telefoon los verkoopt.

Dat is niet waar. Ook de consument heeft de plicht om te informeren...
Ze is niet verkeerd voorgelicht, ze heeft niet doorgevraagd en zichzelf niet geinformeerd...


In dit geval is het wel verkeerde voorlichting.

De verkoopster weet (of hoort in ieder geval te weten) dat er een blokkering op zit
De klant koopt een losse handset, dus de verkoopster hoort te weten dat er een mogelijk probleem aan zit te komen met een andere kaart.
De klant kan de kennis niet hebben want ze koopt een losse handset van Nokia en op losse handsets wat normaal gesproken fabriekstoestellen zijn zit eigenlijk nooit een simlock.

Dit is te vergelijken met een situatie dat jij mij een auto koopt, waar achteraf van blijkt dat ik alleen bij jouw benzinestation mee kan tanken en niet in de rest van de wereld. Om daarna te zeggen pech gehad, het was jouw onderzoeksplicht om dat te vragen.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 18:35

Ik ben inmiddels terug geweest en heb mijn geld terug gekregen.
Ze hadden toestellen met simlock die je dus alleen met abbo kon kopen en toestellen die ze los konden verkopen zonder abbo.
Ik had de laatste,die uit de etalage en die was dus alleen verkoopbaar met abbo erbij.
Was haar fout dus en ik heb gewoon mijn geld terug gekregen.

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 00:04

mooi

deedee19

Berichten: 7935
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:53

Gelukkig is dat tenminste ook weer opgelost Lachen

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:07

DaisyH schreef:
Oke luister Tong uitsteken ik werk ook in een telefoon winkel.

De nokia 6111 pink is alleen teverkrijgen met een T-mobile abonnement! hij is gesimlockt! als je wilt kan ik je een unlock code sturen!! ik weet niet of je er nog wat aan hebt en of je je geld hebt terug gekregen?! maar er zit ook idd Wél bleutooth op!
een beperkings code is een unlockcode.. beperkt houdt in dat er maar 1 bepaald provider in kan.. thats it!
Als je vragen hebt ofzo vraag het gerust!! wel een slechte verkoopster hoor! pfoew!
Groetjes!!

P.S. wat je ook kan doen, is vragen of hun dan de kosten van het unlocken vergoeden.. het is tenslotte hun fout!! succes!

Hoe kan het dan dat ik de nokia 6111 pink met telfort heb Haha! en ik heb hem met een abbo

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:44

Wel beter dat je je geld terug gekregen hebt dan!
Weet je al watvoor telefoon je gaat kopen? Of neem je toch geen nieuwe?