fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:05

Jordy schreef:
och dat zou realext zijn,helaas vertelde een medewerker van t mobile dat ze niks voor me konden doen.

waarschijnlijk omdat jij de gsm niet via hun verkregen hebt.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:05

is het een T mobile branded toestel?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:01

branded? wat betekent dat precies?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:02

dat er een logo + merknaam van de provider op staat..

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:19

nee dat staat er niet op,op het toestel staat nokia.

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:25

ik heb de mobiel ook, en in 1 winkel werd mij verteld dat die door t-mobile was uitgegeven en dus alleen daar bestemd voor was. later heb ik hem gewoon bij de telfort shop gehaald dus dat was onzin.
als je de mobiel terug kan brengen( dat is wat ik zou doen ) en je krijgt een nieuwe, zou ik gelijk even het geluid checken, en dan bedoel ik de stem van degene die je belt of door wie je gebeld word. daar heb ik namelijk al een paar keer problemen mee gehad Lachen
verder zit er trouwens wel blue tooth op

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:46

Li_lee_yang schreef:
ik heb de mobiel ook, en in 1 winkel werd mij verteld dat die door t-mobile was uitgegeven en dus alleen daar bestemd voor was.


Als er op de doos staat t-mobile = hij idd door t-mobile uitgegeven mét simlock. ( abbo en prepaid)
Als de telefoon alleen in de nokia doos zit = hij door nokia uitgegeven zonder simlock.

Als je de telefoon 1 of 2 jaar (weet niet zeker) hebt, is t-mobile verplicht de simlock eraf te halen, als jij dat vraagt.

Wel stom dat de verkoopster dat niet even had verteld aan de ts, ookal is het vrij goed bekend, dat als er een doos van t-mobile of hi of vodafone om zit, deze een simlock hebben.
Maar zonder sim verkopen = wel uitleg geven vind ik. Koe

Verzekering bellen en vragen of je de sim eraf mag laten halen. Ben bang van niet, als je dat niet door
t-mobile dat laat doen. Want op de markt kunnen ze 'm natuurlijk "verpesten" volgens de verzekering.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:58

nou de telefoon zit in een doos van nokia en de nokiadoos waar de telefoon in zit ,zit in een t mobile doos..
ik heb dus alle twee de dozen Haha!
maargoed ik ga gewoon terug naar de v&d en kijken wat ze te zeggen hebben.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:03

Jordy schreef:
nou de telefoon zit in een doos van nokia en de nokiadoos waar de telefoon in zit ,zit in een t mobile doos..
ik heb dus alle twee de dozen Haha!
maargoed ik ga gewoon terug naar de v&d en kijken wat ze te zeggen hebben.


Dan zit hij dus in een t-mobile doos Haha! Knipoog

Ik hoop dat je je geld terug kan krijgen!

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:06

Dit is een heel simpel verhaal, je bent verkeerd voorgelicht door de winkelmedewerkster en ze moeten jou het geld teruggeven en de verzekering annuleren. Ook al weet jij als klant niet dat je de telefoon als je hem los koopt alleen met een T-Mobile kaart kan gebruiken, de verkoopster moet het wel weten en het je vertellen als ze je de telefoon los verkoopt. Dus ik zou je adviseren om het toestel terug te brengen en het geld terug te vragen en dan naar een speciaalzaak gaan om deze telefoon aan te schaffen, grote kans dat hij dan ook nog een stuk goedkoper is.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:11

Lijkt mij ook het verstandigst om eerst naar de winkel terug te gaan voordat je naar een of ander vaag kraampje gaat om de simlock te verwijderen ( dit is de beperkingscode).
Ze hadden dit er inderdaad bij moeten vermelden, maar ging er geen lichtje bij je branden toen je de t-mobile doos zag?
Als ik jou was zou ik gewoon naar een echte telefoonwinkel gaan. Die mensen weten vaak beter wat er wel en niet op en aan een toestel zit ( heb tenminste het idee dat de v&d medewerkster geen idee had waar ze het over had). Een verzekering voor 3 jaar is trouwens wel erg lang als je ervan uitgaat dat de telefoons van tegenwoordig na 2 jaar hun beste tijd wel gehad hebben. De telefoons die ze nu maken zijn lang zo stevig niet meer als die van "vroeger".

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:15

zeker aangezien dit mobieltje niet erg stevig is. spreek uit ervaring (:o

Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:29

Een ding vind ik wel raar ...
Als iemand een losse telefoon verkoopt, hoort die simlock vrij te zijn vaak. Of er zit een Simkaart bij. Ik heb via internet een los toestel gekocht, een D600 en ik kon makkelijk mijn telfort simkaart erin doen zonder problemen.
Maar goed, ik vind dus ook, ga maar terug naar de winkel en eis je geld terug, je bent immer verkeerd voorgelicht en die meneer zei ook dat je dat het beste kan doen.
Verder zou ik je telefoon ergens anders vandaan halen en die verzekering is inderdaad nogal lang, zoals anderen al zeiden, zolang houden de meeste telefoons het niet Knipoog.
Succes!
Gr.
Naatje

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:35

Die verzekering is trouwens hoogstwaarschijnlijk een verlengde fabrieksgarantie, gezien de looptijd van drie jaar en geen verzekering voor verlies, diefstal en schade die niet onder de fabrieksgarantie zou vallen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 00:06

Gewoon teruggaan en teruggeven plus geld terug vragen en dan bestellen opd e site die Marieke gaf, goedkoper en gelijk simlockvrij, ideaal toch? Haha!

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 00:07

Je kan die telefoon toch gewoon terugbrengen en dan naar een telefoonwinkel gaan om dezelfde telefoon simlockvrij te kopen? Neem aan dat je de kassabon en alles nog hebt? Dus dan krijg je gewoon je geld terug hoor...

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:16

Zo das lekker dan!!

Maar volgens mij kan je hem gewoon met kassabon enz binnen zoveel dagen ruilen of je geld terug vragen!!!

En ik zou gelijk een klacht indienen tegen die medewerkster! Het meeste personeel is zo'n winkel met elektronica hebben er de ballen verstand niet van! Heb dat ook al zo vaak meegemaakt!

Succes in ieder geval!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 13:03

Bedankt voor de reacties.
Ik ga morgenochtend terug naar de winkel,ik hoop dat ik mijn geld terug krijg en dan koop ik in een telefoonwinkel een andere telefoon.
De verzekering is idd best lang,mijn vader vondt het een goed idee om hem 3 jaar te verzekeren.Ik zal is kijken of ik dat bij de volgende telefoon ook ga doen,over anderhalf jaar loopt mijn abbo af en dan kan ik via een nieuw abbo weer een nieuwe telefoon krijgen.dus dan is 3 jaar toch te lang.
De medewerkster wist idd niet waar ze het over had,ze zei dat er geen bleuthoot op zat en dat bleek wel zo te zijn,ik denk idd dat ze het allemaal gewoon niet wist.

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:26

Volgens mij ben je als consument tegen dit soort dingen beschermd. Ze wist dat je een telefoon zocht waar je (zonder omwegen) mee moet kunnen bellen. Dat is niet het geval, dus is de verkoopster fout.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:30

Karl66 schreef:
Die verzekering is trouwens hoogstwaarschijnlijk een verlengde fabrieksgarantie, gezien de looptijd van drie jaar en geen verzekering voor verlies, diefstal en schade die niet onder de fabrieksgarantie zou vallen.


karl wat is dat nou??? je adviseerd niet eens om over te stappen op KPN Tong uitsteken
Haha!

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:49

Karl66 schreef:
Dit is een heel simpel verhaal, je bent verkeerd voorgelicht door de winkelmedewerkster en ze moeten jou het geld teruggeven en de verzekering annuleren. Ook al weet jij als klant niet dat je de telefoon als je hem los koopt alleen met een T-Mobile kaart kan gebruiken, de verkoopster moet het wel weten en het je vertellen als ze je de telefoon los verkoopt.

Dat is niet waar. Ook de consument heeft de plicht om te informeren...
Ze is niet verkeerd voorgelicht, ze heeft niet doorgevraagd en zichzelf niet geinformeerd...

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:51

imaudy schreef:
Volgens mij ben je als consument tegen dit soort dingen beschermd. Ze wist dat je een telefoon zocht waar je (zonder omwegen) mee moet kunnen bellen. Dat is niet het geval, dus is de verkoopster fout.

Volgens mij niet hoor... tenzij ze verteld heeft aan de verkoopster dat ze een telefoon zocht om met dit specifieke abbo van een andere maatschappij te bellen..

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:24

->TV

Daisza

Berichten: 1073
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:33

Oke luister Tong uitsteken ik werk ook in een telefoon winkel.

De nokia 6111 pink is alleen teverkrijgen met een T-mobile abonnement! hij is gesimlockt! als je wilt kan ik je een unlock code sturen!! ik weet niet of je er nog wat aan hebt en of je je geld hebt terug gekregen?! maar er zit ook idd Wél bleutooth op!
een beperkings code is een unlockcode.. beperkt houdt in dat er maar 1 bepaald provider in kan.. thats it!
Als je vragen hebt ofzo vraag het gerust!! wel een slechte verkoopster hoor! pfoew!
Groetjes!!

P.S. wat je ook kan doen, is vragen of hun dan de kosten van het unlocken vergoeden.. het is tenslotte hun fout!! succes!

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:10

Ik werk voor een zekere provider die hier genoemd wordt, en bij mij in de winkel worden alle toestellen (abbo of prepaid) gesimlocked verkocht. Dat kun je idd na een jaar gratis laten verwijderen (oftewel de code opvragen) of je betaalt 120 euro als je dat gelijk wilt. Per kwartaal dat je de code niet aanvraagt gaat daar 30 euro af. Het is wel eens gebeurd dat mensen hun contract vernieuwen en wij niet uitdrukkelijk hebben gemeld dat het toestel gelocked is, en als ze dan het toestel willen gebruiken voor een ander abonnement dan nemen we het toestel terug en wordt het contract ontbonden. Gebeurt weinig, maar omdat we niet verwachten dat klanten het uitdrukkelijk vragen, omdat er bij veel winkels bij een abonnement een simlockvrij toestel wordt geleverd, proberen we het wel zo op te lossen. Ik vind dan ook dat de V&D het toestel terug moet nemen, of inderdaad de kosten van het unlocken op zich neemt. Unlocken op de markt raad ik niet aan, het zal je maar net gebeuren dat je aanspraak wilt maken op je garantie, en dat is dan niet meer mogelijk.
Ben wel benieuwd hoe V&D het op gaat lossen...