fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 18:48

Vandaag ging ik met mijn vader winkelen in Amersfoort.Mijn mobiele telefoon is al een tijdje niet meer zichzelf dus besloot ik om hem dan maar pensioen te geven Knipoog
Bij de V&D stond ik te kijken bij de mobiele telefoontjes en zag ik een hele leuke.De Nokia 6111 in het roze Haha!
Ik haalde er een mevrouwtje bij die vertelde mij dat er geen bleuthoot op zat,ze vroeg of ik hem los wilde kopen of met abbonement van t mobile en ik vertelde haar dat ik hem los wilde kopen.
Ze heeft voor mij nog gevraagd of je de nokia 6111 nog kon aansluiten op de pc en dat kon zeiden ze.Ik helemaal blij want ik heb nooit echt mooie telefootnjes gehad en deze zag er echt vet gaaf uit.
Mijn vader vondt het handig om een verzekering ervoor af te sluiten en dus is de telefoon verzekert voor 3 jaar.
Nu het probleem:
De telefoon is geblokkeert,je kan dus alleen met een simkaart van t mobile de telefoon gebruiken.
Als ik de telefoon aanzet zegt hij,geef de beperkingscode.. nou allemaal leuk en aardig maar die heb ik dus niet.
Ik heb toen de v&d gebelt,de man aan de telefoon vondt dat ze me mijn geld terug moesten geven.
Ik heb ook t mobile gebelt en die vertelde mij dat als ik de beperkingscode wilde hebben dat mij dat 120 euro zou gaan kosten.
Tja wat nu?
Ik wil de telefoon zo snel mogelijk terug brengen en mijn geld terug eisen..ik weet alleen niet of ze dit doen.
Ik snap persoonlijk niet dat de verkoopster niet heeft gezegt dat er een code op zat.Ik baal dan ook vreselijk.
Zijn er bokkers met enige ervaring hiermee? Iemand tips wat ik nog meer kan doen.
Groetjes Simone

ano0uk
Berichten: 393
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:51

dat is echt belachelijk Nagelbijten / Gniffelen
Jij hebt hem toch gewoon gekocht, ik zou echt teruggaan naar de v&d!

Charaz

Berichten: 24339
Geregistreerd: 12-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:51

Heb je hem ook zonder simkaart van T mobile gekocht? Dus echt alleen het toestel?

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:52

Op de markt kunnen ze hem voor een tientje simlockvrij laten maken, dat is denk ik wel de moeite waard.
Als je een nieuwe telefoon hebt en je vraagt bij de provider om die code, moet je er voor betalen, totdat je hem een jaar hebt. Daarna is het geloof ik gratis.
Nou zijn dr op de markt altijd wel n paar slimme Turkjes (nie discriminerend bedoeld) die bij zo'n telefoonkraampje staan en hem voor een tientje simlockvrij maken voor je.
Ik heb het bij meerdere toestellen laten doen.

Tenminste, als de simlock het probleem is, maar dat denk ik wel als ik het zo lees...

Edit: Domme typfouten Clown

Marjolein

Berichten: 11642
Geregistreerd: 09-01-01

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:57

a als je hem simlock vrij maakt is hij niet meer verzekerd... Alleen als je het officieel bij Tmobile laat doen. Ik zou gewoon teruggaan en zeggen wat er aan de hand is. Vind het wel een van de standaard vragen als je een mobiel koopt of hij simlock vrij is.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:00

indd gewoon simlockvrij laten maken, denk dat het dan wel over is

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:03

Marjolein schreef:
a als je hem simlock vrij maakt is hij niet meer verzekerd... Alleen als je het officieel bij Tmobile laat doen. Ik zou gewoon teruggaan en zeggen wat er aan de hand is. Vind het wel een van de standaard vragen als je een mobiel koopt of hij simlock vrij is.


Als je hem gewoon los verzekerd hebt maakt het niet uit of hij simlockvrij is ja of nee. Mijn D600 is hardstikke simlockvrij en nog steeds verzekerd. Het is wel zo dat de garantie niet geld, maar dat is begrijpelijk.

@ Ts: Waarschijnlijk heb je je niet verdiept in mobiele telefoons en providers en je bij de V&D ook niet laten informeren, wat niet handig is. Grote kans dat er op de doos waar de telefoon in zat in knalroze letters "T-mobile" op staat, dit betekend al dat het een T-mobile toestel is.
Er een studie van maken hoeft natuurlijk niet voordat je iets koopt, maar dit soort dingen zijn wel handig om te weten. Dan maak je de volgende keer de V&D ook niet onterecht uit voor een winkel waar jij belazerd bent... Clown

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 19:13

Ik heb alleen het toestel gekocht.
Het is geen simlock het toestel is geblokeert,dat er dus geen andere simkaarten in kunnen van een andere provider.
Ja het is een witte doos met roze letters T-Mobile,in de doos zit een doosje van Nokia.
De man die ik aan de telefoon heb gehad zei dat ze de telefoon los en met abbo verkopen,en dat de code er gewoon bij moet horen,van t-mobile hoor ik dat dat helemaal niet kan.
Ik heb me idd niet verdiept in het telefoon gebeuren,mijn vader was mee en hij heeft ook niet veel verstand ervan.
Maar ik vindt dat deze verkoopster het wel had mogen melden en ik voel me dus belazerd.
Ze heeft gevraagd of iker een abbo bij wilde,nee dat wilde ik niet,wat is dan de moeite om even wat dingen uit te leggen.Ik heb niet overal verstand van.
Nu zit ik met een telefoon van 250 euro in me maag,en een kapotte telefoon die het amper meer doet.Het geld groeit me ook niet op de rug.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:15

Jordy schreef:
Ik heb alleen het toestel gekocht.
Het is geen simlock het toestel is geblokeert,dat er dus geen andere simkaarten in kunnen van een andere provider.
Ja het is een witte doos met roze letters T-Mobile,in de doos zit een doosje van Nokia.
De man die ik aan de telefoon heb gehad zei dat ze de telefoon los en met abbo verkopen,en dat de code er gewoon bij moet horen,van t-mobile hoor ik dat dat helemaal niet kan.
Ik heb me idd niet verdiept in het telefoon gebeuren,mijn vader was mee en hij heeft ook niet veel verstand ervan.
Maar ik vindt dat deze verkoopster het wel had mogen melden en ik voel me dus belazerd.
Ze heeft gevraagd of iker een abbo bij wilde,nee dat wilde ik niet,wat is dan de moeite om even wat dingen uit te leggen.Ik heb niet overal verstand van.
Nu zit ik met een telefoon van 250 euro in me maag,en een kapotte telefoon die het amper meer doet.Het geld groeit me ook niet op de rug.


Als er geen simkaarten van een andere provider inkunnen is hij dus niet simlockvrij... En die kunnen er wel in als je hem simlockvrij laat maken, in mijn ogen...

Charaz

Berichten: 24339
Geregistreerd: 12-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:16

Dan is het dus wel de simlock, zit er geen simkaartje van Tmobile in de doos?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 19:31

nee er zit geen simkaart bij.
De telefoon werd verkocht met een abbo van t mobile en dan zou die dus niks kosten.
Of ik kon hem dus los kopen voor 250. en dat heb ik gedaan.
Het zou dan toch goed kunnen dat ie niet simlock vrij is,mijn vriend zei ook al breng m naar de markt maarja,ik zit wel met de garantie en verzekering en ik wil liever dat ie heel blijft.
Ik vraag me ook af of de telefoon de code nog gaat vragen als ik m simlockvrij laat maken.

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:34

dat had je kunnen weten prepaid is altijd met blokkering, behalve abbo, heb je hier wel nagevraagd dan of hij simlock vrij was?

Je kunt hem ook simlock vrij laten maken op de markt voor 4 euro

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:36

Jordy schreef:
nee er zit geen simkaart bij.
De telefoon werd verkocht met een abbo van t mobile en dan zou die dus niks kosten.
Of ik kon hem dus los kopen voor 250. en dat heb ik gedaan.
Het zou dan toch goed kunnen dat ie niet simlock vrij is,mijn vriend zei ook al breng m naar de markt maarja,ik zit wel met de garantie en verzekering en ik wil liever dat ie heel blijft.
Ik vraag me ook af of de telefoon de code nog gaat vragen als ik m simlockvrij laat maken.


Die code is de code om hem simlockvrij te krijgen. Bij die standjes op de markt hebben ze daar leuke trucjes voor, hij is dan simlockvrij dus er wordt niet meer naar die code gevraagd. Ik heb ze trouwens ook op mijn computer Duivel
Vind het raar dat er geen simkaart van T-mobile bij zit. Maargoed, de garantie is er geloof ik af als hij simlockvrij is, maar de verzekering niet. Dan zou het zo zijn dat als je hem na een jaar door T-mobile zelf, simlockvrij laat maken je verzekering ook geen zin meer heeft... Dat is in mijn ogen best krom. Je kan even kijken of er in het contract dat je met de verzekeringsmaatschappij hebt afgesloten iets over in staat, anders even bellen met de verzekering denk ik.

thorretje

Berichten: 780
Geregistreerd: 11-10-05
Woonplaats: Overdinkel

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:38

Neem 's contact op met de consumentenbond. Mogelijk dat zij een antwoord voor je hebben.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:38

Meissie17 schreef:
dat had je kunnen weten prepaid is altijd met blokkering, behalve abbo, heb je hier wel nagevraagd dan of hij simlock vrij was?

Je kunt hem ook simlock vrij laten maken op de markt voor 4 euro


Als ze gevraagd zou hebben of hij simlockvrij was had ze dit hele probleem toch niet... Dan hadden ze het haar wel verteld en wist ze waarschijnlijk wel wat ze moest doen. Clown

4 euro is wel heel goedkoop. Hier in Vlaardingen is het een tientje, in Nijmegen heb ik het laten doen voor 15 euro.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 19:40

tja ik heb er geen verstand van,ik heb niet gevraagd of die simlockvrij was.Ik heb vaker prepaidtelefoons gehad en daar zat nooit een simlock op,en dan had ik ook geen abbo erbij.
Ik vindt dat de verkoper dit had moeten zeggen,daarbij had ik me dus idd ook beter moeten laten informeren.Ik zal de volgende keer dan ook beter opletten.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:42

als je een los toestel koopt, moet je altijd vragen of hij simlock vrij is...
jij hebt gewoon een gelockt toestel gekocht...
dan vind ik €250 een fiks bedrag!!!
ik zou heb inderdaad ook naar de markt brengen...

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:46

ik zou hem ook simlock vrij laten maken. (op de markt of waar dan ook)
Ik snap dat je met je garatie zit, maar wat is er op dit moment belangrijker?
Zonde om dat leuke mobieltje in de doos te laten zitten.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:48

Jordy schreef:
tja ik heb er geen verstand van,ik heb niet gevraagd of die simlockvrij was.Ik heb vaker prepaidtelefoons gehad en daar zat nooit een simlock op,en dan had ik ook geen abbo erbij.
Ik vindt dat de verkoper dit had moeten zeggen,daarbij had ik me dus idd ook beter moeten laten informeren.Ik zal de volgende keer dan ook beter opletten.


Ik snap je teleurstelling heel goed, vooral omdat hij nieuw is enzo wil je er het liefst gelijk mee aan de slag. Ik zou morgen even je verzekeringsmaatschappij bellen en vragen of er iets veranderd als je hem simlockvrij laat maken. Als dat niet het geval is een keertje naar de markt gaan als die in de buurt is, daar staat bijna altijd wel zo'n telefoonkraampje waar ze hem simlockvrij voor je kunnen maken. Het is binnen een minuut gebeurd en bij mij is er nog nooit iets mis gegaan.
Succes ermee, ik hoop dat je hem snel kan gebruiken Lachen

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:49

idd belachelijk...ik zeg altijd maar zo, een auto koop je bij de auto dealer en een gsm bij een telefoonwinkel Haha! je kan niet achten van zulke verkopers dat die er verstand van hebben. een dag later staan ze wellicht tussen de bonbons Haha!

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:49

Proberen of je je geld terug kunt krijgen en de telefoon hier kopen voor 196 euro. Veel goedkoper en simlockvrij

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:49

Kan je niet gewoon een prepaid simkaart kopen van T-mobile?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 19:50

Ja als het echt de simlock is(lijkt mij wel iedereen hier roept het) dan kan ik m idd beter even laten unlocken..ik wil m graag gebruiken.
Mijn vader wil er vrijdag mee terug,ik moet maar even kijken wat hij hiervan zegt,ik zal m het topic wel even laten lezen als hij thuis is.

edit:
Ik kan wel een tmobile simkaart kopen,maar dan had ik deze telefoon gratis kunnen krijgen,daarbij heb ik een abbo via m'n vaders bedrijf en kan ik dus zoveel bellen en doen áls ik wil mijn vader bepaalt het limiet,voor mij is dit vet handig en wil dit dan graag zo laten.mijn abbo loopt pas over anderhalf jaar af.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:53

heb precies het zelfde gehad. opsturen naar t-mobile en die maken hem gratis. Knipoog

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: fijn belazerd door de v&d (mobieltje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 20:03

och dat zou realext zijn,helaas vertelde een medewerker van t mobile dat ze niks voor me konden doen.