Mac

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 16:04

Mijn vader heeft een nieuwe computer gekocht,
het heet Mac ofzoiets Tong uitsteken weet iemand hier wat meer over?
hebben meer mensen zoiets, die me er iets over kunnen vertellen,
want ik hoorde dat er geen normale spelletjes op konden, wat dan wel? Clown

Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 18:20

Niemand? Verdrietig

Liedje_

Berichten: 4856
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:50

Heb er nog nooit van gehoord..

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:07

Ooh leuk topic!
Ik wil zelf ook over op een mac.
Ben er sinds zaterdag veel over op gaan zoeken maar heel veel weet ik er dus niet van.
Ik heb van m'n collega gehoord (die zelf in het bezit is van zo'n ding) dat ze veel meer kunnen hebben dan Windows..
Ik merk zelf wel dat Windows ontiegelijk snel vastloopt als ik meerdere dingen tegelijk wil doen en dat er bijv. dan een foutmelding op het scherm komt staan en dat ik dan alleen maar opnieuw op kan starten (en dus dingen die ik niet opgeslagen heb allemaal kwijt ben Boos! )..
Mac kan dus gewoon alles 'handlen' en er werd zelfs beweerd dat de Mac de toetsencombinatie Control-Alt-Delete niet een kent omdat er zo weinig fout gaat in dat besturingssysteem.

Ook hoorde ik dat Mac veel doet aan Design.. Daar draait het geloof ik allemaal om.
Ik heb zelf m'n oog op de Mac-mini laten vallen..

Afbeelding
http://images.apple.com/nl/macmini/imag ... 060228.jpg
En nog even een linkje want bokt is weer koppig Tong uitsteken

De mac wordt trouwens al heel lang gebruikt door proffs maar wordt nu eigenlijk pas ontdekt door 'ons'.
En mac ligt trouwens erg voor op Windows.
Toen Windows 3.2 uitkwam (weet niet of je die kent maar dat was 3x niks natuurlijk Tong uitsteken) toen had de Mac al het niveau van Windows 95/98 en misschien nog wel hoger.

Mac heeft nu ook een Computerscherm waar álles al in zit. Gewoon alles! Alleen de muis en toetsenbord aan de monitor koppelen en je kunt computeren. Ik weet dan niet wat je dan van de harde schijf en snelheid etc. kunt verwachten maar toch een mooie uitvinding want ik dacht dat het een LCD-scherm was maar dat weet ik niet zeker.

Oohja, nog wat Tong uitsteken Ik hoorde van m'n collega dat Apple/Mac nu bezig is met iets nieuws.
Met webcammen via msn kijk je elkaar niet aan tenzij je zelf in de cam kijkt maar dan zie je niet wat er op het scherm gebeurt.
Mac probeert nu om in 4 pixels ín het beeldscherm cameratjes te maken die samen 1 beeld geven zodat je als het ware iedereen via de pc recht aankijkt!
Is het niet geweldig Tong uitsteken
Dat zijn gewoon van die kleine dingen maar die spreken mij heel erg aan.

Oohja oohja, nog wat Tong uitsteken Je zag al dat de Mac Mini ongelovelijk klein is. Maar het kan allemaal hetzelfde als Windows en het is niet zo'n overbeladen grote onhandige computerkast die veel lawaai maakt (zoals mijn computer want er is iets mis met de ventilator) en las ook van een Mac-gebruiker dat hij dacht dat z'n computer het niet meer deedt omdattie het geluid gewoon niet hoorde.

Haha Tong uitsteken Nou, over de echte dingen die je ermee kunt etc. kan ik je niks vertellen want ik heb er helaas nog geen ervaring mee maar die komt denk ik spoedig Lachen

Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 18:24

ok bedankt, ik snap er nu al iets meer van Tong uitsteken
ik schrijf dit trouwens vanaf onze mac Tong uitsteken Haha! ik wist niet dat het al zo lang bestond, hihi dacht ik weeres iets 'nieuws' te hebben, toch niet! Huilen Vork mijn vader had hem ook idd gekocht zodat hij een computer had die niet meer zo snel vastliep(mijn eigen computer loopt zo vaak vast dat control-alt-delete het niet eens meer doet Bloos)

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:27

Haha nou precies dat bedoel ik Tong uitsteken En bevalt het een beetje?
Ik ben eigenlijk nog wat meningen van internet aan het opzoeken om dan toch tegen mezelf te zeggen: Jaa nu weet ik het zeker!

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:29

Ik heb er zelf ook wel eens achter gezeten, maar vind een "gewone" computer fijner. Een vriend van mij heeft een Mac en hij is helemaal fan van muziek enzo, alleen via zijn Mac kan hij geen liedjes op zijn Mp3-speler zetten, lijkt me best lastig. Maar hij heeft al een iets oudere, dus daar kan het ook aan liggen.
Moet wel zeggen dat ze er netjes uit zien, beter dan die lompe computers.

Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 18:29

ja hij is behoorlijk snel Lachen alleen er staan geen boxen.. dus ik kan de geluidsknop niet vinden Clown
edit: pff dit ding laat me soms wel schrikken! ik druk net op een bebaalde knop van de muis(want die is ook een beetje anders) en opeens komt er een klok, het weer in Amsterdam(en vooruitzichten) en een rekenmachine tevoorschijn Tong uitsteken

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:43

whaha Tong uitsteken super!
Ik denk dat het leuk is om dit topic een beetje hoog te houden..

Meer mensen met een Mac?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:54

Ik heb een Macbook, een laptop.

Tatort
Berichten: 1337
Geregistreerd: 28-09-05

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:51

je suis niet zo'n computer expert Bloos

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:19

Tatort schreef:
je suis niet zo'n computer expert Bloos

Waarom reageer je dan?

Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 17:02


xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:38

Jaa die link had ik ook al gevonden!
Zucht, ik wil ook een Mac!

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:44

Ik heb vroeger toen ik klein was, een iMac gehad. Inmiddels heb ik een Windows pc, maar ik wil eigenlijk weer over gaan op Mac's!
Op de zaak van mijn vader staan vele Mac's en ik vind het erg fijne computers om mee te werken. Lachen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:03

Ik heb ook sinds een tijd een Mac Lachen Bevalt erg goed, beter dan verwacht zelfs. Had een laptopje gekocht (PowerBook 12") maar ben die gaan gebruiken als m'n desktop machine. M'n 'echte' computer heb ik toen maar aan Willemijn gegeven Lachen Sinds een tijdje een trotse bezitter van een MacBook Pro, wat grotere/snellere uitvoering van de laptop die ik had, bevalt ook uitstekend.

De Mac heeft eigenlijk maar 1 nadeel en dat is dat er minder spelletjes voor zijn maar als je vader een redelijk nieuwe Mac heeft kan je er ook Windows op draaien (als je vader BootCamp installeerd, dat is te downloaden bij Apple.com).

Die filmpjes op http://www.apple.com/nl/getamac/ads/ zijn iig een aanrader Lachen

Hier staat trouwens een overzicht met de spellen die wel te krijgen zijn voor de Mac zelf:

http://www.apple.com/nl/games/

Vrijwel alle spelletjes die je op internet speelt (in je webbrowser) werken gewoon op de Mac.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:00

Ik heb een Mac mini (met Intel Core Duo processor). En ook nog een antieke iMac van 7 jaar oud, die ik niet meer gebruik (hoewel die nog best bruikbaar is), maar die staat op een kast en gaat toch maar niet weg Lovers

Apple computers bestaan al sinds eind jaren 60, maar windows is zo 'normaal', iedereen heeft zo'n ding en daarbij; onbekend maakt onbemind. Apple heeft een heel ander besturingssysteem dan een windows computer. Daarom kopen de meeste mensen 'gewoon' een windows pc. Mijn 1e computer was een Mac en ik heb een tijdje noodgedwongen op een windows moeten werken, maar ben ontzettend blij dat ik nu weer gewoon met een Apple kan werken.

Overigens; windows draaien op een Apple is ongeveer hetzelfde als een Ferrari kopen en er een motor van een Daihatsu in leggen Scheve mond

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:21

nadine0204 schreef:
ja hij is behoorlijk snel Lachen alleen er staan geen boxen.. dus ik kan de geluidsknop niet vinden Clown
edit: pff dit ding laat me soms wel schrikken! ik druk net op een bebaalde knop van de muis(want die is ook een beetje anders) en opeens komt er een klok, het weer in Amsterdam(en vooruitzichten) en een rekenmachine tevoorschijn Tong uitsteken

Dan heb je het programma Dashboard opgestart Knipoog.
Daar staan allemaal kleine, handige programmaatjes in (widgets) die je o.a. kunt gebruiken om te zien wat voor weer het is in bijv. New York, de weersverwachtingen voor Nederland, voor het snel uploaden van foto's, het spelen van spelletjes (Sudoku's o.a.!), noem maar op. Die widgets zijn gratis te downloaden van de Apple-site (http://www.apple.nl).

Ik heb een 14" iBook, vorig jaar gekocht. Ding doet het perfect. Snel, geen gedoe met virussen en vastlopen, gebruiksvriendelijk, het werkt gewoon. Heerlijk, ik wil niet meer anders!
Overigens zijn er zàt spelletjes voor Mac! Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.macka.nl. Daar koop ik ook geregeld spelletjes voor mijn iBook.
Ik geloof dat zelfs Bol.com spelletjes verkoopt voor je Mac.

We hebben boven nog 2 hele oude Mac's staan. Die zijn inmiddels wel 15 jaar oud (als het niet ouder is) en doen het nog steeds goed Ja
Dat Windows-ding wat hier nog staat begaf het al na 2 jaar... En daar hebben we echt geen rare dingen mee gedaan.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:50

He, maccers op bokt!
Ik heb net mijn tweede mac: een witte macbook, net een weekje in huis, hiervoor een g3 ibook. ik wil bootcamp gebruiken, maar baal dat het -kom ik nu achter- alleen met windows xp full version kan, en niet met een update over een oudere windows full version heen. balen, want ik had net een legale update xp bemachtigd. iemand al ervaring met bootcamp? of met parallels? (laatste kun je windows naast osx draaien, ipv opnieuw starten).

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:02

Hihi, wat is een mac. *grinnikt*
Ik heb er een! Een 17" iMac 160 GB. Lovers
Wil niks anders meer.

Geluidknopjes vind je op je toetsenbord, rechts boven de cijfertjes Nagelbijten / Gniffelen

heb m'n mac nou een maand, en hij werkt zooo fijn. Ik vervloek de windowers hier in huis elke keer als ik ermee moet werken. Ze zijn zoooo onlogisch Rolleyes

Gewoon lekker veel met de mac werken, je hebt het zo onder de knie. En inderdaad, de apple site is ook heel informatief Ja

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:05

Waarom zou je windows willen draaien op een mac?!

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:25

Daar zijn wel redenen voor te bedenken, in mijn geval bouw/onderhoud ik websites voor klanten, en die moeten foutloos onder windows IE en FF draaien. Verder werk ik bij een leverancier van software die alleen via windows draait, en dat heb ik thuis ook soms nodig. Verder zijn er sites waar je foto's -meerdere tegelijk- kan uploaden en daar is vaak windows voor nodig. Soms heb je gewoon ff wat software onder windows nodig, maar wel zo min mogelijk Knipoog We blijven maccers natuurlijk.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:49

stefje; als je geen spelletjes wilt spelen onder windows en als je voldoende geheugen (of veel geduld) hebt kan je beter Parallels gebruiken. Ik gebruik dan nu sinds de dag dat ik mijn MBP heb naar volle tevredenheid. Ideaal om even iets te testen in IE onder windows. Heel veel meer gebruik ik het eigenlijk niet Lachen

Met Parallels kan je wel gewoon je upgrade XP gebruiken (technisch moet dat iig geen probleem zijn). Wel is een flinke bak geheugen aan te raden. 1GB is wel het minimum. 1GB was mij bij mij net werkbaar maar ik prop het geheugen meestal redelijk vol met alle applicaties die ik in OS X open heb staan.

Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 14:29

het wordt toch ooit nog wat met dit topic haha, en bedankt voor de tips allemaal!! Haha!

Shadow0

Berichten: 43514
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:23

Brrrrr, Macs. Mijn geest werkt niet op die manier en ik heb er dan ook al maanden ruzie mee. Ik weet dan ook altijd in korte tijd een boel dingen te laten crashen, inclusief af en toe het hele OS. (Geen idee hoe, het is een aangeboren talent denk ik Haha! )
Iets wat mij sinds Windows 2000 eigenlijk niet meer gebeurd is.