Game-pc aansluiten op tv?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Telpeva
Moderator Algemeen

Game-pc aansluiten op tv?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-24 08:55

Hoi allemaal :) ik overweeg om in plaats van een x-box/PlayStation/switch, een pc neer te zetten in de woonkamer bij de tv om daarmee te gamen, met controllers los erbij om vanaf de bank te kunnen gamen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
Popcorn smiley: http://www.migaria.com/popcorn.gif

princequillo
Fotograaf

Re: Game-pc aansluiten op tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 21:16

Ik heb het regelmatig gedaan met Steam big screen modus, voordat ik een PS4/PS5 had. Het werkt op zich wel, maar ik vond het ook niet helemaal comfortabel ofzo. Zodra ik eenmaal in de big picture modus was ging het goed maar verder vind ik een PC eigenlijk veel fijner werken met toetsenbord en muis. Ik had ook regelmatig problemen met bepaalde games die dan de controller weer niet goed konden lezen en dergelijke.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 23:03

Wij hebben een game pc aangesloten op de tv. Gaat prima :)
Gamen zowel met draadloos toetsenbord als met controller

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-24 10:16

Hebben of hadden jullie ook iets om vanaf de bank comfortabel de muis te bedienen? Ik neig zelf een beetje naar iets van een afstandsbediening met een trackball er in, ofzo, denk ik, maar ik weet het eigenlijk nog helemaal niet :+

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:03

Wij hebben zoiets als deze. Ideaal voor op de bank. Vooral toen mijn dochter nog maar paar weken was haha. Kon deze op schoot leggen en dochter er boven op mijn borst.
Afbeelding

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:17

Ik heb gewoon een mousepad op de bank liggen en dan ook draadloze muis. Heel comfortabel is het niet, maar het werkt :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 12:12

Volgens mijn gamer man niet een heel goed idee. Had iets met framerates ofzo te maken van tv's vs. monitoren.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-24 12:32

Qimm schreef:
Volgens mijn gamer man niet een heel goed idee. Had iets met framerates ofzo te maken van tv's vs. monitoren.

Dankje, daar ga ik ook zeker even naar kijken!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 13:45

Hangt er ook vanaf wat je spelen wil. Als ik Valorant speel,lijkt me dat minder chill vanaf de bank, maar disney dreamlight valley of sims is wel heel fijn

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 13:51

Hier fifa altijd prima te doen met een laptop/pc aan de tv! Later wel overgegaan naar Xbox maar nooit gedoe gehad met pc.

Niet perfect is ook goed

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-24 14:26

Wat ik er allemaal mee zou willen dat weet ik zelf nog niet precies, mede daarom dus ook dit topic want ik ben zo'n eeuwige twijfelaar.

Ik twijfel bijvoorbeeld of ik het erg ga missen om op de pc te kunnen internetten, zoals bokken, webshops bezoeken, even het weer checken. En er zijn ook meerdere spellen die mij echt vervelend lijken met een controller, een van mijn favorieten is bijvoorbeeld Rimworld, dat zie ik niet gebeuren met een controller (voor wie Rimworld niet kent, even snel wat random titels met soortgelijke besturing, dan kan je denken aan bijvoorbeeld Age of Empires, Stronghold, de oude rollercoaster tycoon spellen).

Mijn game-pc is inmiddels verouderd, ik ben aan het sparen voor 'iets nieuws' en daarbij is het een beetje de vraag of ik upgrades wil gaan kopen voor mijn pc zodat die weer jaren mee kan, of dat ik voor een xbox of PlayStation (of wat dan ook) wil gaan. Keuzes, keuzes

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 14:41

Mijn vriend speelt oa fortnite, league of legends en valorant zonder problemen :)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 14:56

Telpeva schreef:
Wat ik er allemaal mee zou willen dat weet ik zelf nog niet precies, mede daarom dus ook dit topic want ik ben zo'n eeuwige twijfelaar.

Ik twijfel bijvoorbeeld of ik het erg ga missen om op de pc te kunnen internetten, zoals bokken, webshops bezoeken, even het weer checken. En er zijn ook meerdere spellen die mij echt vervelend lijken met een controller, een van mijn favorieten is bijvoorbeeld Rimworld, dat zie ik niet gebeuren met een controller (voor wie Rimworld niet kent, even snel wat random titels met soortgelijke besturing, dan kan je denken aan bijvoorbeeld Age of Empires, Stronghold, de oude rollercoaster tycoon spellen).

Mijn game-pc is inmiddels verouderd, ik ben aan het sparen voor 'iets nieuws' en daarbij is het een beetje de vraag of ik upgrades wil gaan kopen voor mijn pc zodat die weer jaren mee kan, of dat ik voor een xbox of PlayStation (of wat dan ook) wil gaan. Keuzes, keuzes

Wat is ongeveer je budget? Want daar hangt namelijk erg veel vanaf als je je oude pc wil upgraden

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-24 15:45

Ik heb geen budget in gedachten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 16:42

Wegens ruimtegebrek staat de game-PC nu enkel aan de TV hier (normaal aan bureau + kabel naar TV zodat beide kan). Ik heb zelf een goedkoop toetsenbordje en muis beneden liggen nu. Klik alles aan voor opstarten in gewone desktop modus en speel dan met een DS4 controller. Werkt aan zich prima. Had altijd al kabel tussen PC en TV omdat soms onderuit op de bank zitten met een controller gewoon lekker chill is.

Voor spellen die je met controller speelt is het fijn. Spellen die niet met controller kunnen of gewoon niet fijn zijn met controller niet. Muis & toetsenbord op de bank is vragen om rugproblemen. Daarvoor pak ik een laptop, maar de enige spellen die ik heb die dat vereisen zijn niet zo zwaar.

Qimm schreef:
Dit was vroeger vooral een issue, iig ik neem aan dat het om reactiesnelheid gaat. Die was erg hoog op oude TVs waardoor gamen geen doen was (ook met consoles was dat een issue). Dat is tegenwoordig niet zo'n probleem meer.

Verder zal menig TV 60Hz zijn, wat inhoud dat hij max 60fps kan weergeven. Daar kun je een eeuwige discussies over houden. De één zweert bij niet minder dan 144fps, de ander speelt prima op 30. Maar consoles gebruiken vaak 30 of 60fps dus als het als alternatief daarvoor is (zoals TS schrijft) ga je er niet op achteruit.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king, and a king ain't satisfied till he rules everything.
~Bruce Springsteen - Badlands, 1978

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie