) Linux Mint (
) en ik moet zeggen, het bevalt me wel! Ja het is natuurlijk wel een beetje wennen en zo om heel de Windows vibe van me af te schudden maar tot op heden draait alles lekker soepel op mijn daily-use PC. Geen hickups, geen glitches, geen gedoe, geen gezeik met JEmoetNUdieUPDATESinstalleren!-meldingen OK, er komen vaak meldingen binnen van updates maar waaay less opdringerig dan WindHoos. (je moet het NU installeren OR ELSE!!!!!!!!!!iiiiiiiiioneone) OK, je ziet bij het schildje in de taakbalk, oh nee. WERKbalk een rood stipje verschijnen but that is it. Meer niet. Gamen gaat wel wat lastiger, want dan moet je WINE instaleren (wijntje, dames!?) en soms... ja, het is soms hit/miss ermee dus PC gaming heb ik maar afgezworen en ik zie wel hoe dat loopt.
Bij mensen die denken dat je de Terminal moet gebruiken voor commando´s om de haverklap. Nee. Niks van waar. Soms wel een beetje nodig maar dan copy/paste je de regel naar de Terminal en whoppa. Zo kan het ook.
Maar tot op heden bevalt het me wel, absoluut niet dwangmatig en spionagewerk van Micro$oft maar... het is weer JOUW PC. And no one else´s!
Wie draait er ook open-source op zijn/haar PC?
In short: Windows komt er bij MIJ niet meer erop!
Het heeft zo zijn nadelen, maar ik heb ook een aantal jaren Linux gedraaid voordat ik het geld had voor een Mac.
Al zou ik zelf ook echt niet meer Windows willen gebruiken. Ik draai ook gewoon Steam op mijn laptops voor games, gaat prima.