Welke printer thuis gebruik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Booooo

Welke printer thuis gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-24 06:05

Hoi!

Ik heb nog niet zo heel lang geleden een printer gekocht, maar dat ding gaat zo het raam uit :+ Hij print constant in strepen. Ik heb de inkt al vervangen, het hele reinigingsprogramma laten doen, nieuwe cartridges het maakt allemaal niet uit. Ik wil dus een andere printer gaan halen.

- voor simpel thuis gebruik, er wordt niet bijster veel geprint maar handig om te hebben
- kunnen kopiëren
- met wifi verbinden
- hoeft geen luxe, duur apparaat te zijn

Ik heb nu deze, welke raden jullie aan?

Afbeelding

8nnemiek

Re: Welke printer thuis gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 06:09

Als je van het gedoe met verstopte cartridges af wil zijn: neem een laser printer. Die zijn wat duurder in aanschaf, maar daarna veel goedkoper omdat ze langer mee gaan en niet steeds gereinigd hoeven te worden waarbij er veel inkt verspild wordt.

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 06:44

Heb je de printer al te lang geleden gekocht om uit de garantie te zijn?

Ik heb hier een HP Officejet 8020 PRO. Ben er erg tevreden van en de bediening is ook makkelijk. Hij kan zelfs dubbelzijdig printen dus dat spaart toch wat papier en inkt uit

Jachttraining, neuswerk en FUN!

Life skills voor jou en je hond bij http://www.dogsonpoint.be (Belgisch Limburg)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 06:58

Dubbelzijdig printen bespaart geen inkt uit hoor, alleen papier.

Even onderschriftloos.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 07:09

Eens met 8nnemiek, een laserprinter gaat lang mee zonder gedoe met inkt. Wij hebben een laserprinter uit 2016 die nog steeds prima print. Tegen dat je daar strepen ziet weet je dat de toner bijna op is (na ca 1000 printjes)

We hebben een 3-in-1 inkjet (ooit gekocht als reserve) die we alleen voor het scannen gebruiken.

Maar als je de printer pas zo kort hebt, zou ik eerst kijken of je het op de garantie kunt claimen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-24 08:14

Ik heb even de factuur gezocht, hij is van februari 2022 dus zal wel buiten de garantie vallen. Maar gewoon heel weinig gebruikt.

Welke laserprinter raden jullie aan?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:21

als je weinig print zou ik geen laserprinter kopen.

ik vrees dat je een maandagmorgen exemplaar hebt, ik heb recentelijk een nieuwe inktjet gekocht omdat de oude softwarematig niet meer werd ondersteund en zowel het oude exemplaar als de nieuwe printen zonder enig probleem, zelfs al had ik het al maanden niet gebruikt.

ik heb overigens ook een canon, de vorige was ook een canon en op de club hebben we ook een canon. Allemaal rond de 60-70 nieuw.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:31

8nnemiek schreef:
Als je van het gedoe met verstopte cartridges af wil zijn: neem een laser printer. Die zijn wat duurder in aanschaf, maar daarna veel goedkoper omdat ze langer mee gaan en niet steeds gereinigd hoeven te worden waarbij er veel inkt verspild wordt.

Ik kan als IT-er dit absoluut bevestigen zeker als je weinig tot nooit in kleur print.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:45

Booooo schreef:
Welke laserprinter raden jullie aan?

Ik heb voor mijn ouders zo'n 10 jaar geleden een all-in-one Brother laserprinter (zwart-wit) uitgezocht. Die werkt nog steeds perfect. Met wifi, dus je kan ook rechtstreeks vanaf je telefoon printen, ideaal.

              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:28

ingvdh schreef:

Juist wel, anders heb je continu gedoe met uitgedroogde / verstopte inktcartridges. Heb hier al ruim tien jaar een tweedehands staan en dat ding geeft nooit slechte afdrukken.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:41

Ik had ongeveer dezelfde eisen als jij en heb eerder dit jaar deze besteld: https://www.coolblue.nl/product/924437/ ... inter.html Deze heeft inktreservoirs in plaats van cartridges. Hij kan kopiëren en scannen en verbindt heel makkelijk met je telefoon. Ik heb ook gekeken naar laserprinters, maar ik vond die in aanschaf nog best prijzig. De hele simpele modellen zijn wel betaalbaar, maar wil je er een die ook kan kopiëren en scannen, dan ben je best nog wat geld kwijt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:44

Exitium schreef:
ingvdh schreef:

Juist wel, anders heb je continu gedoe met uitgedroogde / verstopte inktcartridges. Heb hier al ruim tien jaar een tweedehands staan en dat ding geeft nooit slechte afdrukken.

Precies. Ik printte eigenlijk bijna nooit thuis, maar heb 15 jaar lang een kleine canon laserprinter gehad waarvan ik 1x de toner cartridge heb moeten vervangen.
Ik heb nu een brother inkjet printer. Raakt niet verstopt omdat ie alles doorsproeit, maar dat kost echt heel veel inkt, terwijl ik bijna nooit wat print.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:40

Exitium schreef:
ingvdh schreef:

daar heb ik dus nooit last van, printer staat soms maanden niets te doen en nog nooit een uitgedroogde of verstopte cartridge gehad. Het was altijd aanzetten en printen zonder problemen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:55

ingvdh schreef:
Exitium schreef:

daar heb ik dus nooit last van, printer staat soms maanden niets te doen en nog nooit een uitgedroogde of verstopte cartridge gehad. Het was altijd aanzetten en printen zonder problemen.

Tegenwoordig worden dan bij elke start eerst alles even doorgespoten. Vroeger was dat namelijk wel een groot probleem.
Het vervelende is dat dat doorspuiten veel inkt kost.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:08

Ik heb ook nog een oude inkjet staan.. Ik gebruik hem hooguit een paar keer per jaar, maar kan er elk jaar nieuwe cartridges in doen vanwege die reinigingscyclussen inderdaad. Dat doen ze niet alleen bij opstarten, maar ook gewoon om de zoveel dagen. Zo kost een A4 printje ineens geen 10 cent maar 5 euro.. Ik kon ooit super goedkoop aan een hoop cartridges komen, dus heb nog een klein voorraadje, maar zodra die op zijn gaat het ding de deur uit.

              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:19

Many schreef:
Ik had ongeveer dezelfde eisen als jij en heb eerder dit jaar deze besteld: https://www.coolblue.nl/product/924437/ ... inter.html Deze heeft inktreservoirs in plaats van cartridges. Hij kan kopiëren en scannen en verbindt heel makkelijk met je telefoon. Ik heb ook gekeken naar laserprinters, maar ik vond die in aanschaf nog best prijzig. De hele simpele modellen zijn wel betaalbaar, maar wil je er een die ook kan kopiëren en scannen, dan ben je best nog wat geld kwijt.
Ik gebruik al een hele tijd een voorloper van deze printer https://www.coolblue.nl/product/944187/ ... -2871.html Vergelijkbaar met die HP. Ik vind het een verademing! Ik print veel (zakelijk gebruik), maar weinig kleur. Maar als ik wel iets in kleur wil printen staat ie meteen voor me klaar en doet ie het prima!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-24 12:19

Many schreef:

Dit klinkt wel interessant, is het hier niet zo bij dan dat de inkt uitdroogd?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:07

Ik lees even mee, want sinds Flash niet meer werkt is mijn oude HP inktjet All-In-One nog wel werkend, maar het kost beduidend meer omwegen.
Dus hier toch ook aan het zoeken naar een nieuwe printer, die weer gewoon via een programma/app is aan te sturen.

Het Ecotank-systeem klinkt me heel goed in de oren, juist ook omdat ik niet idioot veel print hier thuis.

Winter Na een record hoeveelheid regen hopelijk een droge winter [&]

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:10

Ik heb zelf eentje van Epson met inktresevouir, de Epson ET-2650. Zijn wat duurder in aanschaf, rond de 200 zonder kortingen (waar een budget cartidge printer al onder de 40 euro kan zijn). Maar komen met volle inkt ipv zogenaamde demo-inkt en de inkt gaat echt lang mee (normale cartidges meestal 300~500 printjes, flesjes duizenden). Ik heb nog steeds geen nieuwe flesjes hoeven kopen, en heb dat ding al jaren. En zodra het wel moet, zo'n flesje is meestal tussen de 10 en 20 euro de fles. Op termijn zijn ze daardoor juist weer goedkoper.

Booooo schreef:
Dit klinkt wel interessant, is het hier niet zo bij dan dat de inkt uitdroogd?
Als je het echt weinig gebruikt zou dat kunnen. Maar ik moet zeggen ik print ook nouwlijks en heb nog nooit erger gehad dan dat ik ff spoelprogramma moest draaien om de boel schoon te maken (doet hij dan zelf, jij hoeft het alleen aan te klikken). Krijg je wel een waarschuwing dat het heel veel inkt kost, maar gezien ik nog steeds niet door mijn eerste meegeleverde inkt heen ben en ik dat ding al jaren heb vind ik het verwaarloosbaar in vergelijking met andere soorten printers. En dan dan heb ik echt maanden niet geprint overigens. Als je eens per maand print zou het sowieso geen probleem moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 26-06-24 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king, and a king ain't satisfied till he rules everything.
~Bruce Springsteen - Badlands, 1978

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:14

Wij hebben een Brother, printer/scanner; kost iets meer, grote cartridge, en soms is ie wat traag maar het ding is stukken beter dan de HP en Canons. Die hebben we het raam uitgegooid.

Over de IJssel

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:38

Misschien wat out of the box maar een Canon pixma g550 is een printer die je vult met losse inkt, dus geen toner met chip nodig maar flesjes met inkt. Veel goedkoper. Daarbij is het ook een fotoprinter dus hier in huis heeft ie een dubbele functie.

Die van mij print geweldige foto’s tot A4 formaat en documenten. Inkt lijkt nooit op te gaan, nooit strepen, altijd kraakheldere kwaliteit. Foto’s lijken van de speciaalzaak te komen, zelfs met het goedkoopste action fotopapier.

Afgelopen kerst ook alle kerstkaarten geprint in uitmuntende kwaliteit.

Super blij met deze aankoop.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 06:00

cissy schreef:
Dubbelzijdig printen bespaart geen inkt uit hoor, alleen papier.

Haha dom van me, het spaart natuurlijk enkel papier uit.

Jachttraining, neuswerk en FUN!

Life skills voor jou en je hond bij http://www.dogsonpoint.be (Belgisch Limburg)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 06:37

Wij hebben altijd alleen maar printers van HP gehad. Eén keer een uitstapje naar Canon gemaakt en, wat jij al aangaf TS, die kreeg vliegles. Weer terug naar HP en het is weer goed en vertrouwd. Moet ik er wel bij opmerken dat je dan ook echt alleen HP inkt moet gebruiken en niet die van de goedkope aanbieders. Daar doen ze het heel slecht op. Ik had eerst een OfficeJet Pro, maar dat was achteraf iets te enthousiast en heb ik daarom verkocht. Apparaat deed het wel fantastisch, maar ik deed niets met de extra functies en het was nogal een flink apparaat in afmeting. Daarna had ik een HP waarbij ik dacht met goedkope patronen te kunnen besparen, maar daar ging het van stuk. Dure les. Nu sinds een aantal jaren een HP Envy Inspire met alleen nog maar HP patronen en tot de dag van vandaag nog steeds helemaal tevreden.

Kan naast printen en kopiëren ook scannen en printen op afstand.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:06

Ik heb dezelfde canon pixma, en eerlijk gezegd nooit strepen. Als je hem pas recent gekocht hebt heb je toch garantie? Geef hem dan terug? Vind hem wel enorm traag, dus ben ook niet de grootste fan, maar mijn geprinte documenten (kleur of zwartwit) zien er wel gewoon goed uit.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:27

Andere optie; Marktplaats. Nog beter voor de wereld ook.

Mijn oude Brother laser all-in-one (MFC-8860DN) staat bij mijn ouders. Die printer heb ik in 2006, besteld. Is inmiddels dus 18 jaar (!) oud maar doet het nog helemaal prima :) M'n ouders printen af en toe wat, hebben nog nooit de toner hoeven vervangen in de afgelopen tig jaar.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie