Welke smartphone, goede filmkwaliteit, geen rib uit je lijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Waidida

Welke smartphone, goede filmkwaliteit, geen rib uit je lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-24 10:28

Hoi allemaal,

Mijn smartphone begint het stilletjesaan te laten afweten, ik ben me dus aan het oriënteren voor een andere maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb nu een Samsung A71, het grootste nadeel hieraan vind ik dat hij gigantisch is 6,7inch en de videokwaliteit is niet dat. Foto´s zijn best oke maar hij durft wel eens de achter en voorgrond door elkaar te halen.

Nu wil ik volgend jaar marketing en communicatie volgen waarvoor een degelijke camera in je smartphone wel best belangrijk lijkt.

Aangezien ik nu Samsung heb is het handig om daar in te blijven maar dit is geen vereiste. Wel ben ik niet erge fan van Apple.

Ik liet mijn oog vallen op de s23 van Samsung (600 euro) maar dit is dan ook wel echt het maximum.

Hebben jullie hier ervaringen mee of eventueel andere opties die ik eens kan bekijken?

wendy1987

Re: Welke smartphone, goede filmkwaliteit, geen rib uit je lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:36

De S lijn van samsung is meen ik sowieso al wat fijner, mijn S20 is echt prima, ook qua filmen, voor mijn doelen dan iig. Je kan er vast veel meer mee dan ik doe :')
De S-lijn is iets beter qua geheugen ed meen ik, sneller

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:41

Ik ben van Samsung, naar een Google pixel 7 pro gegaan 2 jaar geleden en de camera is echt perfect! Foto's en filmen in hele goede kwaliteit. Voor mij 1 nadeel is dat het toestel helemaal van glas is.. voor en achter kant en ik ben nogal eens onhandig

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:42

Hier ook overgegaan van Samsung naar de Google Pixel series puur voor de camera.
Eerst naar de Google Pixel 6 en inmiddels heb ik een 8 pro en wil echt niet anders meer.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:42

One+ Nord serie ?
Bijna stock Android en mbt de prijs zit je ook goed.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:45

Google pixel

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:48

Tegenwoordig zijn veel camera’s heel goed. Het hangt echter af van de nabewerking die de software doet of het er ook mooi uitkomt. Helaas kan dat met een update al veel veranderen.

Zie de camera van Iphone, heeft goede specs. Kwaliteit foto’s die eruit komt is matig door de nabewerking helaas.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-24 11:39

Ik heb de modellen die jullie hier aanraden even bekeken, die google lijkt me wel fijn, heeft zowat dezelfde specificaties als de S23 is alleen iets groter dacht ik. Bij de Oneplus twijfel ik iets meer, wat is het verschil met de Nord en de 12R? Is dat wat vergelijkbaar met bijvoorbeeld Iphone 14 en 14pro? Wel beiden erg groot.
Nu weet ik dat ik mezelf niet mag blindstaren op hoeveel pixels een smartphone heeft bij de caerakwalitiet, maar aan wat kan ik dan bijvoorbeeld wel zien wat goede kwaliteit geeft?

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:23

Waidida schreef:
Ik heb de modellen die jullie hier aanraden even bekeken, die google lijkt me wel fijn, heeft zowat dezelfde specificaties als de S23 is alleen iets groter dacht ik. Bij de Oneplus twijfel ik iets meer, wat is het verschil met de Nord en de 12R? Is dat wat vergelijkbaar met bijvoorbeeld Iphone 14 en 14pro? Wel beiden erg groot.
Nu weet ik dat ik mezelf niet mag blindstaren op hoeveel pixels een smartphone heeft bij de caerakwalitiet, maar aan wat kan ik dan bijvoorbeeld wel zien wat goede kwaliteit geeft?

One+ naast elkaar
https://tweakers.net/pricewatch/compare ... 6;1946028/

je kan ook reviews denk ik wel vinden van beide

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:36

Ik heb de S23 en ben er erg tevreden over. De camera is prima en de kleuren zijn mooi van de foto's.

Hiervoor had ik een s21 en daar was ik zeer ontevreden over de camera. Ik kwam namelijk vanaf een Huawei en die stond juist weer bekend voor de geweldige camera, dus toen ik overging naar een S21 was ik zeer teleurgesteld.

Nu ik sinds vorig jaar de S23 heb, ben ik weer blij. De camera van de S23 ultra is nog een stap beter, maar daar is de prijs dan ook weer naar.

Tja...

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-24 16:09

Ik ben net even in de coolblue geweest, de s23 had een aangenaam formaat. De oneplus vond ik ondanks de aantrekkelijke prijs heel groot, hij heeft dezelfde maat als mijn huidige smartphone en daar wilde ik net van af stappen. De Google hadden ze helaas niet.

@storm, bedankt voor je review! Dan zal de s23 geen miskoop zijn hoop ik

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:50

Ik wilde ook de Google aanraden. Heb zelf de pixel 8 pro, maar de iets oudere maken ook prachtige foto's. En die breekbaarheid.. ach, goed hoesje er omheen

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:36

Ik heb sinds kort de Google Pixel 8a en erg tevreden over de foto en film kwaliteit.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie