internet constructie, kan dit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

E_C

internet constructie, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-24 17:31

Hoi bokkers,

Ik heb wat bedacht qua internet constructie, maar ik vroeg me af of dit überhaupt kan. Na flink wat gedoe met verschillende providers met betrekking tot bekabeld internet wat niet goed te regelen valt, wil ik eigenlijk over op een mobiel internet abonnement met onbeperkt internet, en dit abonnement dan als hotspot te gebruiken. Dit gaat prima voor de laptops e.d, maar er wordt hier thuis TV gekeken via een kastje waar een internet kabel in moet.

Is het mogelijk om een mobiel hotspot signaal om te zetten naar bekabeld internet? Dat bijvoorbeeld de hotspot naar een router gaat, waar dan een kabel ingaat die dan internet voorziet aan het kastje waar TV mee gekeken wordt? Op internet kom ik niet veel verder, dus wellicht dat iemand mij hier helpen kan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:38

Ik doe het via mobiel streamen (npo start is gratis maar beperkt aantal zenders) naar een Google dongle. Scheelt je gedoe met kastjes en ook abonnement kosten. Betaal zenders zoals netflix komen bij mij binnen via de game console (want die had ik al) maar kunnen ook prima via mobiel streamen.

Geen idee trouwens of je via 5g genoeg signaal sterkte hebt voor stabiel tv. Ik doe het vanaf de wifi en dat gaat prima

E_C

Re: internet constructie, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-24 17:49

Het kastje waar wij TV mee kijken heeft echt een kabel nodig, dit is dus ook meteen het probleem. Netflix, videoland e.d gaat gewoon via de smart TV die verbonden is met de wifi hotspot, maar dat kan niet met het TV kastje, want daar moet een kabel in. Ik heb dus op de een of andere manier ook een internet kabel nodig, maar het liefst niet via 'gewoon' bekabeld internet. Dit loopt namelijk op de een of andere manier niet lekker via meerdere providers.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:15

Meestal is deze constructie dacht ik niet toegestaan vanuit providers en heb je een limiet van 10 gb/dag, die je daarna wel steeds kan verlengen met bijvoorbeeld 2gb, maar dan moet je een sms’je sturen.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:23

Zou in theorie moeten kunnen. Mijn ziggo tv kastje is bekabeld aangesloten op mijn access point die weer via wifi is verboden aan het accespoint in de meterkast die daar weer bekabeld verbonden is met mijn modem. Ik vrees alleen dat je onbeperkte abboniment niet zo onbeperkt zal zijn als je denk aangezien de meeste providers deze constructie niet heel leuk vinden.

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:27

Wij hebben heel lang tv gekeken via de chromecast op de wifi. Dus geen rechtstreekse tv maar wel nlziet en allerlei andere streamingsdiensten. Dat ging best goed. Glasvezel is hier pas 3 jaar geleden aangesloten en daarvoor hadden we alleen internet via de telefoonlijn. Dus geen tv aansluiting, toen hadden we nog digitenne, maar dat werkte niet goed.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:57

Odido biedt zelfs precies wat jij wilt kant en klaar aan. Ik maak er nu gebruik van voor internet op stal.
Ik heb daarvoor een 4g router (die dus via mobiel netwerk internet heeft) en daar heb ik verschillende apparaten met een internetkabel op aangesloten.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:07

Maar wat voor TV wil je kijken? Als je bijv. Ziggo hebt, heb je de ZiggoGo app waarmee je online kan kijken. KPN heeft volgens mij iets soortgelijks en kan me niet voorstellen dat andere grote providers niet ook zoiets hebben.

Of je mobiele provider die constructie leuk gaat vinden zal idd de andere vraag zijn.

ZilverLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:41

In de meeste gevallen moet je hiervoor een provider benaderen voor een data-only kaart zonder limiet, maar een groot aantal providers zijn daar niet heel happig meer op. Als je deze hebt gevonden kan je in combinatie met een LTE router een WIFI verbinding opstellen en daar ethernet kabels op aan sluiten.

Experience comes with the time, and if you run out of time, you may run out of experience.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-24 19:54

Moderatoropmerking:
deel bericht verwijderd iom TS ivm bespreken zaken die niet toegestaan zijn

Ik denk dat ik er op een vrij goedkope manier uit ben. Mobiele hotspot verbinden met een TP link a 20 euro, daar een ethernet kabel in en die in het kastje waarmee we TV kijken. Thanks nessinator, hierdoor heb ik kunnen googlen en gevonden wat ik zocht!

Over het unlimited abonnement. Je krijgt inderdaad een aantal GB per dag (tussen de 10 en 20 afhankelijk van de provider) en daarna kun je smsen om per 2 gig of 10 gig per dag op te waarderen. Dit kan bij de providers waarbij ik gekeken heb onbeperkt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 11:06

Moderatoropmerking:
slotje voor overleg

Moderatoropmerking:
topic weer geopend, in overleg met TS een deel van haar bericht verwijderd waarin zaken benoemd werden die niet toegestaan zijn op bokt

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-24 16:50

Mweh, ik ben er toch niet uit. De TP link die ik gekocht heb herkent mijn mobiele hotspot niet als zijnde WiFi netwerk wat hij moet repeaten. Hier was ik al voor gewaarschuwd in de winkel maar ik wilde het toch proberen.

Voor nu lijkt de enige oplossing een extra 4g kaartje te kopen en die in een 4g router te stoppen. Ik wilde eigenlijk geen extra kaartje kopen omdat ik al een unlimited mobiel abonnement heb, maar dit zal blijkbaar toch moeten. Of nog een poging wagen met gewoon bekabeld internet van een provider.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 17:56

Van welke provider is het tv kastje?
Ik heb tv van Odido en doe dat gewoon via de Chromecast. Misschien is dat dus iets wat je kan tackelen ipv een constructie met een kabel te zoeken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:15

E_C schreef:
Mweh, ik ben er toch niet uit. De TP link die ik gekocht heb herkent mijn mobiele hotspot niet als zijnde WiFi netwerk wat hij moet repeaten. Hier was ik al voor gewaarschuwd in de winkel maar ik wilde het toch proberen.

Voor nu lijkt de enige oplossing een extra 4g kaartje te kopen en die in een 4g router te stoppen. Ik wilde eigenlijk geen extra kaartje kopen omdat ik al een unlimited mobiel abonnement heb, maar dit zal blijkbaar toch moeten. Of nog een poging wagen met gewoon bekabeld internet van een provider.

Kan jouw telefoon werken met een E-sim?

Want bij kpn bijvoorbeeld, kan je een fysieke simkaart en 1 e-simkaart koppelen aan één abonnement. Voor bijvoorbeeld een Applewatch met LTE. Dan heb je de normale simkaart in je iPhone en de e-sim in je Applewatch.

Jij zou het dus "andersom" kunnen doen: fysieke simkaart in de 4g router en de e-sim op je telefoon. Dan kun je dus met één abonnement uit.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-24 19:05

mvdende schreef:
Kan jouw telefoon werken met een E-sim?

Want bij kpn bijvoorbeeld, kan je een fysieke simkaart en 1 e-simkaart koppelen aan één abonnement. Voor bijvoorbeeld een Applewatch met LTE. Dan heb je de normale simkaart in je iPhone en de e-sim in je Applewatch.

Jij zou het dus "andersom" kunnen doen: fysieke simkaart in de 4g router en de e-sim op je telefoon. Dan kun je dus met één abonnement uit.

Het is toch gelukt met de TP-link! :D Ik moest deze instellen met een ander apparaat dan het apparaat waar de hotspot via loopt (mijn telefoon). TP-link ingesteld via de laptop en het loopt als een trein. Hotspot van mijn telefoon naar de TP-link, kabel van de TP-link naar het internet kastje.

Mocht dit niet gelukt zijn was dat inderdaad nog een optie geweest mvdende. Wellicht voor iemand anders nog een goede tip. Al had ik dan wel van provider moeten wisselen en ik zit nu ivm klantvoordeel heel goedkoop, dus wilde liever niet wisselen :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie