Kattenschrikdraad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ingrid_92

Kattenschrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-24 08:24

Ik wil op mijn schutting kattenschrikdraad bevestigen zodat mijn katten in de tuin blijven. Heeft iemand hier ervaring mee? Welk systeem is goed?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Kattenschrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:59

ik had gewoon de stroomkast en schrikdraad van stal meegenomen, werkte prima.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:10

Wij hebben een set van Gallagher hangen. Werkt heel goed en katten blijven netjes in de tuin (proberen niet eens meer te ontsnappen)

Go where no one goes.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-24 17:45

Nanu schreef:
Wij hebben een set van Gallagher hangen. Werkt heel goed en katten blijven netjes in de tuin (proberen niet eens meer te ontsnappen)

Die heb ik ook gezien. Heb je 2 of 3 draden? En met aardpen?

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 18:39

Ingrid_92 schreef:
Die heb ik ook gezien. Heb je 2 of 3 draden? En met aardpen?

Het zijn 2 draden die allebei heen en terug gaan, dus 4 draden breed zeg maar: schutting beslaat 3 kanten van de tuin, rechts in de hoek staat het apparaat en vanaf daar zijn de 2 draden langs alle 3 kanten getrokken en dan terug naar het apparaat zodat je die 4 rijen krijgt (zo moest het volgens de handleiding).
Nee, we hebben geen aardpen.

Go where no one goes.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 18:54

Ik had 4 draden en mijn oudste ging er dwars doorheen toen een vreemde kat in mijn tuin terecht kwam.
Daarna helemaal overspannen met net en geen van de 4 ontsnapt nu. Achteraf gezien had ik gelijk voor net gegaan ipv paar honderd uitgeven aan schrikdraad.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-24 20:09

@Polly, ah ja dat kan natuurlijk ook. Weet niet of er verschil is tussen kattenschrikdraad en dat voor paarden. Misschien alleen een hoger voltage wat er op staat?

@Nanu,okee duidelijk. Maar er staat dus wel voldoende stroom op? Ik heb op andere plaatsen gelezen dat er zonder aardpen soms het probleem instaat dat katten de 'tik' niet krijgen. Maar daar loop jij dus niet tegen aan?

@tinker_sally: oei dat is niet best. Helemaal met net overspannen gaat 'm voor mij niet worden. Ik twijfel wel nog tussen schrikdraad en gaas (en dan in een hoek bevestigen op de schutting).

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:16

Ja staat voldoende stroom op, zelf ook per ongeluk gevoeld :+
Ene kat klom omhoog, kreeg een schok en ging heel langzaam terug, de andere vloog in paniek over de schutting, kwam direct weer terug en kreeg nog een schok :'). Ze hebben het daarna nooit meer geprobeerd

Go where no one goes.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-24 23:04

Ik zit alleen in dubio wat te doen met mijn schuurtje. Die is niet zo heel hoog en volgens mij zouden ze zo over een draadje of over gaas heen kunnen springen met een beetje handigheid. Vooral vanaf de containers en ik heb niet echt een andere plek om mijn containers neer te zetten. Iemand daar toevallig een idee bij?

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 23:09

Zo'n dakje is een uitnodiging, ook voor andere katten. Ik zou even goed kijken hoe je kunt voorkomen dat je gastkatten op bezoek krijgt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:20

Met voldoende overhang over de containers zullen ze het waarschijnlijk niet proberen. Ik heb 5 draden schrikdraad, waarvan plus en min afgewisseld zodat er altijd aarde gemaakt wordt. Mijn katten hebben het allebei een keer getest en doen geen enkele poging meer tot ontsnappen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:56

Ligt aan het type kat denk ik. Hier team "zonde geld" want 1 kat die graag genoeg op stap wilde om de 1 of 2 klappen te incasseren die het qua tijd kost om er doorheen te schieten / wurmen. Een echt fysieke barrière is betrouwbaarder.

Maar als je een beetje makkelijke poezels hebt dan werkt het wel. Alleen vervelend als er een buurkat in je tuin komt en er paniek uitbreekt :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 15:28

pmarena schreef:
Ligt aan het type kat denk ik. Hier team "zonde geld" want 1 kat die graag genoeg op stap wilde om de 1 of 2 klappen te incasseren die het qua tijd kost om er doorheen te schieten / wurmen. Een echt fysieke barrière is betrouwbaarder.

Dat hadden wij inderdaad ook.... onze ene kat sprong er gewoon overheen :') en soms ook op :') Want ja, zo lang je geen contact hebt met de grond krijg je ook geen schok en kun je er in feite zelfs op gaan zitten.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 16:50

Daarom moet je afwisselend plus en min draad spannen. Anders maken ze nooit aarde bovenaan de schutting en heeft stroom erop zetten geen enkel nut. Op de draden die ik heb wordt zelfs een vogel geroosterd wanneer die per ongeluk met plus en min tegelijk contact maakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 20:16

Die rooie van mij zag je lelijk schokken / in elkaar krimpen van de klap, maar hij had het er voor over :=

Net als een Shet die tussen de draden door kan schieten naar een sappiger stuk wei :=

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie