Ervaringen met opslagboxen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 597
Geregistreerd: 08-03-21

Ervaringen met opslagboxen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 08:10

Hi, ik overweeg om een opslagbox te gaan huren, Allsafe oid. Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn je spullen verzekerd, kan je er makkelijk bij, staat het veilig?

Hoeveel ruimte hebben jullie voor hoeveel spullen?

viphorse

Berichten: 1524
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Ervaringen met opslagboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 08:35

Wij hadden er 1 toen we de schuur aan het verbouwen waren en werkt goed .
Wij konden middels een code bijna altijd bij onze spullen . Box was ook netjes en vrij van vocht .
Nadeel is dat als je stopt je erg lang op je borg en zoals wij resterende huur die vooruit is betaald mag wachten eer dat die terug is gestort en je goed moet opletten dat ze niet te weinig terug geven .

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen met opslagboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 08:40

Mijn buurman had er 1 gehuurd toen hun hele tuin verbouwd moest worden. Een motor, tuinset en allerlei andere spullen stonden er in.
Toen er brand uitbrak kreeg hij enkel de dagwaarde van de spullen, waar hij bij lange na niet hetzelfde voor terug kon kopen.

magicmist

Berichten: 3358
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Ervaringen met opslagboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:05

Wij hebben er 1 gehad met verhuizen.
Geen problemen mee gehad. Opzeggen ging ook gemakkelijk

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:29

laura1987 schreef:
Mijn buurman had er 1 gehuurd toen hun hele tuin verbouwd moest worden. Een motor, tuinset en allerlei andere spullen stonden er in.
Toen er brand uitbrak kreeg hij enkel de dagwaarde van de spullen, waar hij bij lange na niet hetzelfde voor terug kon kopen.

Zo werken verzekeraars nou eenmaal. Hoe sneu ook, maar de nieuwwaarde van bv je auto krijg je ook niet als die 5 jaar oud is.

Oskarrino
Berichten: 843
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ervaringen met opslagboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:41

Ik heb ervaring met Shurgard en wat een gezeik daar mee gehad. Het bedrijf opzich niet, maar wel met het bedrijf waarbij je verzekerd bent.

Dit is een lang verhaal maar zal het kort houden:
- door lekkage van melk naast mijn box (er mogen geen vloeistoffen opgeslagen worden maar blijkbaar mogen grote bedrijven dit wel) is m’n hele bank vernietigd. Dit liep op de grond onder de muur door mijn box in, trok in al m’n spullen.

Ik kom er niet elke dag, of eerder maar paar keer per jaar. Dus toen ik de box open deed een giga stank en ik dacht serieus dat er een lijk lag van iets. Contact opgenomen met Shurgard, politie bij geweest maar bleek melk.

Van shurgard netjes een nieuwe box gekregen met maandelijks korting, wel MOEST ik zelf m’n stinkbank verwijderen waar ik het niet mee eens was: ik heb het niet veroorzaakt? Maargoed, kosten van het busje kon ik ook declareren bij de verzekering.

Het leuke: met die hele verzekering kan je geen contact krijgen, bestaat gewoon niet. Nemen niet op, je kan niet mailen dus daar sta je dan. Shurgard kon er niks mee. Lang geprobeerd en ook met formulier nooit reactie gehad. Ik had er geen energie voor: weg geld van m’n bank en weg geld van het busje dat ik moest huren voor de bank en overige spullen.

Kortom: prima opslag, aardige mensen, maar met problemen doet niemand wat voor je. Mijn advies is sla geen waardevolle dure spullen op.

Lotteettol
Berichten: 371
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:16

Je kan evt overwegen om je spullen op pallets te zetten in de opslag?

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met opslagboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:19

Opslag wegens verbouwing , verhuizing, etc. zou ik overwegen, Opslag omdat het niet in huis past niet, dan moet er opgeruimd worden.

Barvrouwke
Berichten: 3707
Geregistreerd: 24-08-03

Re: Ervaringen met opslagboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:30

Ze adverteren met mooie prijzen. Ze zeggen er alleen niet bij dat je verplicht bent je spullen te verzekeren. En je moet een (inbus) slot kopen van hun.
Na een jaar opslag komen we hier en daar toch wel wat schimmelvorming tegen.
We kunnen er wel altijd bij dmv code en karretjes staan er om vrij te gebruiken.

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:17

Palmera schreef:
laura1987 schreef:
Mijn buurman had er 1 gehuurd toen hun hele tuin verbouwd moest worden. Een motor, tuinset en allerlei andere spullen stonden er in.
Toen er brand uitbrak kreeg hij enkel de dagwaarde van de spullen, waar hij bij lange na niet hetzelfde voor terug kon kopen.

Zo werken verzekeraars nou eenmaal. Hoe sneu ook, maar de nieuwwaarde van bv je auto krijg je ook niet als die 5 jaar oud is.


Dat snap ik, maar is wel iets om over na te denken.

Roodvos

Berichten: 6769
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:23

Ik heb ca. 1,5 jaar een box gehuurd bij AllSafe. Medium maat.
In verband met sloop en vervangende nieuwbouw van mijn huis. Begin deze maand opgezegd.
Opzeggen kan per dag, heel handig.

Ik had daar alles staan wat droog en vorstvrij opgeslagen moest worden: bankstel, tafels, stoelen, kasten, boeken.
Als je een beetje idee hebt wat erin moet kunnen ze je heel goed adviseren over de benodigde ruimte.

De toegang werkt met een app met een wachtwoord en activatie code. Idem voor de lift en om er weer uit te komen.
Je moet zelf een slot op je box doen. Die kan je bij hun kopen maar ik had zelf nog een discus slot liggen.
De huur is inclusief verzekering.
Alles met elkaar vond ik mijn spullen daar schoon en veilig staan.

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:40

tamary schreef:
Opslag wegens verbouwing , verhuizing, etc. zou ik overwegen, Opslag omdat het niet in huis past niet, dan moet er opgeruimd worden.

Ooit twee ouderlijke huizen in twee jaar leeg moeten halen terwijl je zelf geen plek hebt?
Piep je daarna wel anders.....

Aansluitend hier de boel op z'n kop gezet (met twee erfenissen kun je wel wat verbouwen) dus al enkele jaren een kleine opslag bij de lokale Allsafe. Tevreden mee. Schept rust en ruimte om zaken rustig uit te zoeken, plannen te maken hoe je iets wil en het daarna uit te voeren.

Daarnaast wil je sommige dingen niet opruimen, zoals een Ferrari uit 1974.....
Ja, die staat er ook eentje in de opslag, net als iemands motorfiets, ergens anders.

Ilse_123

Berichten: 3792
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:49

tamary schreef:
Opslag wegens verbouwing , verhuizing, etc. zou ik overwegen, Opslag omdat het niet in huis past niet, dan moet er opgeruimd worden.



Heb jij een groot huis?

Ik heb gebruik gemaakt van opslag bij Shurgard en Allsafe, over beide zeer tevreden!

Enige punten van kritiek was het alarm bij Allsafe, ik liet dat per ongeluk steeds afgaan en werd er helemaal zenuwachtig van.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 23:07

Ilse_123 schreef:
tamary schreef:
Opslag wegens verbouwing , verhuizing, etc. zou ik overwegen, Opslag omdat het niet in huis past niet, dan moet er opgeruimd worden.



Heb jij een groot huis?

Nee, maar plek genoeg om rommel ruimte te hebben en dat groeit als het de kans krijgt alle beschikbare ruimte vol.
Er is nogal een verschil tussen tijdelijk wat moeten opslaan ivm verbouwing /verhuizing of niet willen weggooien van wat je niet gebruikt en amper weet dat het er is. Naast wat het aan stof genereerd.
Vraag is dus eerst waarom extra opslag.

Hutcherson

Berichten: 7506
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ervaringen met opslagboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 23:34

Ik heb tweemaal bij een lokale verhuurpartij gehuurd en dat was echt prima. Konden er altijd in, toilet aanwezig. Als je met meerdere partijen wilde laden/lossen was het lastig. Maar dat zal elders wel beter geregeld zijn.

Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 00:08

Meerdere keren gedaan. Wegens verhuizing, maar ook toen onze dochter tijdelijk weer thuis kwam wonen ( Covid periode) .

Prima ervaring mee.

listiglistje

Berichten: 14430
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 06:30

Ik heb er 8 maanden gebruik van gemaakt, heel fijn bedrijf/locatie https://merkson.nl/

Was wel nodig :+ in een half jaar tijd....
- Ouderlijk huis leeg moeten halen (Hele villa nav plotseling overlijden)
-Mijn eigen huis verkocht, dus verhuizing
-Nieuw huis gekocht met verbouwing 5 maanden

Deze opslag nam een hoop stress weg :o

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 08:24

ikke schreef:
tamary schreef:
Opslag wegens verbouwing, verhuizing, etc. zou ik overwegen, Opslag omdat het niet in huis past niet, dan moet er opgeruimd worden.

Ooit twee ouderlijke huizen in twee jaar leeg moeten halen terwijl je zelf geen plek hebt?
Piep je daarna wel anders.....

Aansluitend hier de boel op z'n kop gezet (met twee erfenissen kun je wel wat verbouwen) dus al enkele jaren een kleine opslag bij de lokale Allsafe. Tevreden mee. Schept rust en ruimte om zaken rustig uit te zoeken, plannen te maken hoe je iets wil en het daarna uit te voeren.

Daarnaast wil je sommige dingen niet opruimen, zoals een Ferrari uit 1974.....
Ja, die staat er ook eentje in de opslag, net als iemands motorfiets, ergens anders.


Maar leeghalen om later rustig uit te kunnen zoeken valt toch ook onder 'verhuizingen, verbouwingen, etc' en dan is het tweede reden het letterlijke verbouwen. Die andere twee zijn garagebox-items, al hoop ik dat er ook in ieder geval een paar keer per jaar mee gereden wordt. Dat je daarvoor een duurdere opslagbox gebruikt is een keuze, maar hetzelfde principe.

Mijn ouders hebben 2 (gewone) kajaks, die hangen al 20 jaar aan de garagemuur, er is plaats voor, net als voor hun andere spullen, daarom blijven ze er hangen (en nu willen ze er komende zomer dan toch voor het eerst mee gaan varen). Maar tegelijkertijd ruimte moeten huren en dit soort dingen plaats in laten nemen is gekkenwerk.

Ik woon heel klein, en had bij mijn ouders altijd een hoek waar spullen mocht parkeren, gratis. Deze hoek is niet meer beschikbaar, aan 6m2 heb ik ruim voldoende (en daarvan is dan de helft beweegruimte), maar het verdict is toch echt uitzoeken en afvoeren geworden en tijdelijk toch in huis bewaren wat nog niet uitgezocht was/waar ik over twijfelde, in combinatie met ook in huis toch weer dingen weggooien en iets verbouwen zodat er meer opslag is. Dat is namelijk echt weggooien van geld om daar opslag voor te huren.