Nu staat er momenteel tussen ons en die buren een schutting die niet hermetisch dicht is zegmaar. Hij staat ook nogal scheef dus hij moet vervangen worden. Dat willen die buren gelukkig ook, dus dat gaat deze zomer gebeuren. Maar nu dacht ik dus, wellicht dat we het geluidsniveau van de buren meteen wat kunnen dempen als we de juiste schutting kiezen. Helpt het met geluid als we een schutting plaatsen die wel helemaal dicht is? Is het nog gunstig om hout te doen of bakstenen? Ik zag online ook schuttingen als een kokowall, hebben mensen hier (goede) ervaringen mee in het dempen van burengeluiden? Of nog andere ideeën?
Onze huidige schutting is ook 1,8 m en dat willen we graag verhogen naar 2 m. Ik weet niet hoeveel dat uitmaakt, maar alle beetjes helpen. We zouden natuurlijk ook met onze buren erover kunnen praten, maar omdat we er nog maar net wonen wil ik liever niet meteen de zeurbuur worden. Ook moeten we samen met deze buren nog een schutting gaan laten plaatsen. Als een ander soort schutting dus daadwerkelijk verschil kan maken wil ik dat graag eerst proberen