Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 17:01

Wij hebben gewone tegels in onze tuin en dat vind ik nogal saai.
Nu zie ik regelmatig buitenkleden voorbij komen.
Uiteraard zien die er op plaatjes mooi uit, en ook als ze bij mensen onder bijvoorbeeld een overkapping of veranda liggen.
Maar ik ben wel benieuwd naar eigen ervaringen.
En dan dus de kleden die “ gewoon” bij weer en wind buiten wonen, niet overdekt.
Zijn er bepaalde merken die fijn zijn?
Hoe ziet het er na een tijdje uit?
Heeft iemand eigen fotos?

Het zou me echt om de aankleding gaan. Sfeer en gezelligheid.
anders zouden we de tuin opnieuw moeten ( laten) betegelen wat ook kan natuurlijk maar dit leek me ook wel een leuk idee.

Ik ben benieuwd..

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 13:47

Niemand?

pmarena

Berichten: 48359
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:50

Goh, nooit van gehoord. Lijkt me iets dat je zeg maar net als stoelkussens moet behandelen en dus binnen moet halen als je het niet gebruikt, omdat het anders snel lelijk wordt? Maar ik heb er dus geen ervaring mee.

Misschien is het te vergelijken met van die camping kleden die mensen in / voor een tent leggen, en kan je daar meer ervaringen mee vinden....?

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:52

Ik koop elk jaar een nieuwe want heb geen zin om ze elke keer weg te halen, dus aan het eind van de zomer zijn ze verkleurd en vies. :')

JudithGigi

Berichten: 4262
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:52

Wanneer ze echt 'open en bloot' liggen hoor ik vaker dat ze na een jaar of 2 uit elkaar beginnen te vallen en je dan plastic door je hele tuin hebt liggen..

Telpeva

Berichten: 14846
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:52

Haha ik had hier een stipje geplaatst omdat ik ook nieuwsgierig ben, maar ik heb de antwoorden dus ook niet. Ik ben ook nieuwsgierig! Ik vind het er leuk uit zien maar inderdaad, hoe ziet het er na een tijdje uit, hoe goor wordt het, is het makkelijk schoon te houden

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:53

Ik heb vorig jaar een buitenkleed gekocht bij de Action en ik begin er niet meer aan. Het ziet er inderdaad leuk uit, voor een maandje ofzo. Ik heb een betonnen balkon, daaronder werd het echt heel snel smerig en er zat binnen no time enorm veel groene aanslag op. Daarnaast viel hij compleet uit elkaar door dat ie uitdroogde in de zon. Gevolg; heel veel plastic troep -O- .

Ik doe het niet meer :n

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:55

Marjo schreef:
Ik heb vorig jaar een buitenkleed gekocht bij de Action en ik begin er niet meer aan. Het ziet er inderdaad leuk uit, voor een maandje ofzo. Ik heb een betonnen balkon, daaronder werd het echt heel snel smerig en er zat binnen no time enorm veel groene aanslag op. Daarnaast viel hij compleet uit elkaar door dat ie uitdroogde in de zon. Gevolg; heel veel plastic troep -O- .

Ik doe het niet meer :n


Die van de Action heb ik ooit een x gehad, maar die was drama inderdaad. :=
Groene aanslag krijg je sowieso heel snel op een betonnen balkon, wat simpel te verwijderen is met schoonmaakazijn.

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:57

Kaitlyn schreef:
Marjo schreef:
Ik heb vorig jaar een buitenkleed gekocht bij de Action en ik begin er niet meer aan. Het ziet er inderdaad leuk uit, voor een maandje ofzo. Ik heb een betonnen balkon, daaronder werd het echt heel snel smerig en er zat binnen no time enorm veel groene aanslag op. Daarnaast viel hij compleet uit elkaar door dat ie uitdroogde in de zon. Gevolg; heel veel plastic troep -O- .

Ik doe het niet meer :n


Die van de Action heb ik ooit een x gehad, maar die was drama inderdaad. :=
Groene aanslag krijg je sowieso heel snel op een betonnen balkon, wat simpel te verwijderen is met schoonmaakazijn.


Geen schoonmaakazijn nodig, met water en een borstel krijg ik dat al goed weg. Maar het viel wel op dat het onder dat kleed echt véél erger was dan elders op het balkon. Ik doe na de winter één keer mijn balkon goed schoonmaken en hoef ik er de rest van het jaar niet naar te kijken eigenlijk.

[edit] Ik heb ook simpelweg geen zin om elke maand te staan boenen :')

Foaly

Berichten: 4987
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:58

Er bestaat een heel mooi buitenkleed, dat je zelf op maat kunt maken. Maar het is heel natuurlijk materiaal, lekker koel aan je voeten in de zomer en het staat ook nog eens leuk in je tuin.

Het heet gras :+

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:59

Hier ook een goedkope gekocht maar dan bij de Wibra, eind van de zomer helemaal uitgedroogd en als een soort confetti kleine snippers plastic door de hele tuin.
Ik zou, als ik er ooit nog eentje koop, geen plastic variant meer kopen eerder jute en alleen onder een overkapping.

Tink89
Berichten: 2994
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:02

Marjo schreef:
Kaitlyn schreef:

Die van de Action heb ik ooit een x gehad, maar die was drama inderdaad. :=
Groene aanslag krijg je sowieso heel snel op een betonnen balkon, wat simpel te verwijderen is met schoonmaakazijn.


Geen schoonmaakazijn nodig, met water en een borstel krijg ik dat al goed weg. Maar het viel wel op dat het onder dat kleed echt véél erger was dan elders op het balkon. Ik doe na de winter één keer mijn balkon goed schoonmaken en hoef ik er de rest van het jaar niet naar te kijken eigenlijk.

[edit] Ik heb ook simpelweg geen zin om elke maand te staan boenen :')


Is ook logisch, onder dat kleed blijft het vochtig en komt geen zon. Ideale omstandigheden voor aanslag.

Ik vind het mooi, maar niet heel duurzaam.

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 14:03

Foaly schreef:
Er bestaat een heel mooi buitenkleed, dat je zelf op maat kunt maken. Maar het is heel natuurlijk materiaal, lekker koel aan je voeten in de zomer en het staat ook nog eens leuk in je tuin.

Het heet gras :+


We hebben grote delen gras hoor. En ook heeeeel veel fijne beplanting voor bijen en vlinders

Foaly

Berichten: 4987
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:04

Muze schreef:
We hebben grote delen gras hoor. En ook heeeeel veel fijne beplanting voor bijen en vlinders


Ah top. Ik moet zeggen, ik had een beeld bij je tuin maar fijn dat dat niet blijkt te kloppen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34788
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:10

Heb er ervaring mee op het dakterras van mijn werk. Wij hebben hem weg gehaald want iedereen brak zijn nek over dat ding. Ik zou er zelf nooit 1 nemen om die reden.

Telpeva

Berichten: 14846
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:15

Ja maar weet je wat voor een beestjes en andere dingen die ik niet tussen mijn tenen wil hebben allemaal in gras wonen -O- :+

Voor mij zou het gaan om een klein kleedje voor bij mijn tuinsetje, ik heb geen overkapping. Maar zo te horen ga ik er niet aan beginnen, het idee dat het plastic is en uit elkaar valt vind ik al erg nasty.

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:18

Foaly schreef:
Er bestaat een heel mooi buitenkleed, dat je zelf op maat kunt maken. Maar het is heel natuurlijk materiaal, lekker koel aan je voeten in de zomer en het staat ook nog eens leuk in je tuin.

Het heet gras :+


Dat is wel lastig als je alleen een balkon hebt. :D

Westhof

Berichten: 2939
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:30

Ik heb deze van VidaXL voor op mijn balkon:
https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-buitenkl ... 64337.html

Ik heb een open balkon, dus moet hem af en toe wel even schoonmaken. Maar hij blijft heel netjes. Ik heb er 2 en heb ze wel vastgemaakt met RVS schroeven zodat ze mooi strak blijven liggen en je niet je nek erover breekt.

Kon even niks beters vinden, excuus. Maar hier zie je hem liggen:
Afbeelding

_Karlijn
Berichten: 6497
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:31

Ik heb er een van Intratuin gehad op mijn balkon maar wat de rest ook zegt, het valt na een paar maanden uit elkaar en dan heb je allemaal soort van plastic vezeltjes op je balkon/in je tuin.

Edit:

Afbeelding
Het zag er wel leuk uit :P

jestop
Berichten: 701
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:34

Ik heb er eentje van Leen bakker. Is ook van plastig. Heb ik al 5 jaar en ziet er nog steeds goed uit. In de winter laat ik hem wel buiten maar dan opgerold.

josewoos

Berichten: 4823
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:44

Als ik jullie reacties lees, dan zie ik dat het veel uitmaakt of die echt buiten ligt en niet overdekt
Want wij hebben een kleed onder de overkapping wat na 2 jaar nog hartstikke mooi is. Gekocht bij de Ranzijn voor paar tientjes, dus wat mij betreft goede aankoop :)

Heel soms als de wind zo staat dat de regen naar binnen waait kan het kleed nog eens nat worden, maar verder ligt het dus droog.
Het enige wat ik aan onderhoud heb, is de stofzuiger soms eroverheen te halen :)

boemel

Berichten: 8536
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:53

Wij hebben er 1 van Valero en deze ligt ruim 1 jaar buiten.
Was echt ontzettend smerig geworden en mijn vriend heeft m met de hoge druk reiniger afgespoten.
Ziet er nu weer perfect uit.

Shenavallie
Berichten: 11682
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:56

Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat ze er eentje bij Xenos ging kopen, omdat die van haar het na een paar jaar had begeven. Ze had er al die jaren veel plezier van gehad en wilde er weer zo een. Zelf gebruik ik nooit kleden buiten, dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken. Je kunt natuurlijk het kleed na de zomer oprollen en opzij zetten tot het volgende voorjaar. Tenslotte zit niet iedereen in de natte, koude maanden in de tuin.

Kimbers

Berichten: 5113
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:40

Ik heb die van de action al 2 jaar liggen. Ziet er nog super uit. In de herfst/winter berg ik het op in de schuur.

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Buitenkleed ervaringen?( tuin kleed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 15:44

Ja ik zou kleden inderdaad ook binnen halen, dat sowieso.
Misschien probeer ik het deze zomer gewoon.