Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5765
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 20:40

Bestelling geplaatst bij Trekkin, en ik wist gewoon dat het fout zou gaan en voila, ik heb inderdaad de verkeerde artikelen geleverd gekregen.....

Op hun site verkopen ze kleding van het merk Craghoppers. Ik had 2x de NosiLife Pro 3 blouse besteld en 1x de Kiwi 2 blouse.

Krijg de NosiLife Pro 1 en de Kiwi 1 geleverd ipv de Pro 3 en Kiwi 2. Dit is oude collectie ipv de nieuwste collectie.

Ondanks dat ik ergens in mijn achterhoofd wel wist dat het fout zou gaan, immers wordt de Pro 3 bij de Bever verkocht voor €129 en bij Trekkin voor €38, dus prijsverschil is wel erg groot, vind ik het toch wel jammer dat ik niet geleverd heb gekregen wat ik besteld had.

Kan ik hier nog iets mee? Terugsturen wil ik niet, want zie maar eens ergens anders de Pro 3 en Kiwi 2 te krijgen voor hetzelfde geld als ik er nu voor betaald heb, is er gewoon niet.

Maar ik baal er wél een beetje van eerlijk gezegd.

Goof

Berichten: 29044
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:45

Als je niet wil retourneren, wat wil je er dan zelf eigenlijk mee en wat verwacht je dan?

Foaly

Berichten: 5012
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:51

Stap 1 lijkt me contact opnemen met de webshop. Maar of die iets zal kunnen doen als jij niets wilt terugsturen, dat betwijfel ik.

KimD

Berichten: 20517
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:56

Je hebt ze nu ook niet voor dat geld.

Tieneke

Berichten: 21704
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:58

Jij hebt toch alle pech van de wereld zeg...

mvdende

Berichten: 5765
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 21:06

Tieneke schreef:
Jij hebt toch alle pech van de wereld zeg...


Leuk is anders. Als je verwacht de Pro 3 en Kiwi 2 binnen te krijgen en je krijgt in plaats daarvan oude collectie binnen.

Mag een webshop dat überhaupt doen? Nieuwe collectie adverteren en vervolgens oude collectie verkopen?

Doubtless

Berichten: 8541
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:06

Tja… als je vooraf al weet dat het fout gaat, waarom bestel je het dan?

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:10

Via trekkin:
What should I do if I receive the wrong item?

We do everything in our power to ensure that you receive the items you have purchased, but if you have received a wrong item, please log in to MY ACCOUNT. Please find all further information here: returns.

Oftewel, retouren. Als je dat niet wilt, is het toch echt je eigen probleem. of verwacht je dit te kunnen houden en vervolgens de juiste producten gratis te krijgen?

KimD

Berichten: 20517
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:13

Buiten of het mag of niet, het is te mooi om waar te zijn. Ik snap niet dat je dan besteld.

Dus gewoon retour.

mvdende

Berichten: 5765
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 21:15

Doubtless schreef:
Tja… als je vooraf al weet dat het fout gaat, waarom bestel je het dan?


Omdat je ergens toch mag verwachten dat je gewoon geleverd krijgt wat je besteld!!??

En omdat deze kleding gewoon bijna nergens te verkrijgen is, en al zeker niet in de uitverkoop. Of mijn maat is niet meer beschikbaar....

Dus de gok genomen. Kleding past (al zit ik voor het mooie eigenlijk nèt tussen 2 maten in. Deze blouses zijn nèt wat krap, maar in een maat groter verzuip ik)

Alleen jammer dat ik dus toch de verkeerde geleverd heb gekregen.

Was benieuwd of een website dat gewoon zomaar mag doen zonder consequenties?

Edit: retourneren ga ik niet doen, want beter iets dan niets. Maar alsnog jammer van de verkeerde. En waarschijnlijk verkopen ze de "goede" gewoon helemaal niet, dus is het niet een kwestie van terug sturen en de correcte geleverd krijgen. Heb 3 weken op dit pakket zitten wachten, want ze zijn zeg maar niet de snelste.

KimD

Berichten: 20517
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:23

mvdende schreef:
Doubtless schreef:
Tja… als je vooraf al weet dat het fout gaat, waarom bestel je het dan?


Omdat je ergens toch mag verwachten dat je gewoon geleverd krijgt wat je besteld!!??

En omdat deze kleding gewoon bijna nergens te verkrijgen is, en al zeker niet in de uitverkoop. Of mijn maat is niet meer beschikbaar....

Dus de gok genomen. Kleding past (al zit ik voor het mooie eigenlijk nèt tussen 2 maten in. Deze blouses zijn nèt wat krap, maar in een maat groter verzuip ik)

Alleen jammer dat ik dus toch de verkeerde geleverd heb gekregen.

Was benieuwd of een website dat gewoon zomaar mag doen zonder consequenties?

Edit: retourneren ga ik niet doen, want beter iets dan niets. Maar alsnog jammer van de verkeerde. En waarschijnlijk verkopen ze de "goede" gewoon helemaal niet, dus is het niet een kwestie van terug sturen en de correcte geleverd krijgen. Heb 3 weken op dit pakket zitten wachten, want ze zijn zeg maar niet de snelste.


Het komt dan ook uit het buitenland en vermelden de leveringsvoorwaarden, heb je de algemene voorwaarden ook gelezen voordat je akkoord ging?

mvdende

Berichten: 5765
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 21:26

KimD schreef:
mvdende schreef:


Omdat je ergens toch mag verwachten dat je gewoon geleverd krijgt wat je besteld!!??

En omdat deze kleding gewoon bijna nergens te verkrijgen is, en al zeker niet in de uitverkoop. Of mijn maat is niet meer beschikbaar....

Dus de gok genomen. Kleding past (al zit ik voor het mooie eigenlijk nèt tussen 2 maten in. Deze blouses zijn nèt wat krap, maar in een maat groter verzuip ik)

Alleen jammer dat ik dus toch de verkeerde geleverd heb gekregen.

Was benieuwd of een website dat gewoon zomaar mag doen zonder consequenties?

Edit: retourneren ga ik niet doen, want beter iets dan niets. Maar alsnog jammer van de verkeerde. En waarschijnlijk verkopen ze de "goede" gewoon helemaal niet, dus is het niet een kwestie van terug sturen en de correcte geleverd krijgen. Heb 3 weken op dit pakket zitten wachten, want ze zijn zeg maar niet de snelste.


Het komt dan ook uit het buitenland en vermelden de leveringsvoorwaarden, heb je de algemene voorwaarden ook gelezen voordat je akkoord ging?


Ik heb de algemene voorwaarden niet gelezen, wie doet dat wél??

Maar ik mag er toch vanuit gaan dat er geleverd wordt wat er verkocht wordt?

Zou helemaal mooi zijn als webshops in Europa dingen mogen gaan afleveren die significant anders zijn dan hetgeen de klant koopt.

Zou jij blij zijn als je een Samsung galaxy S10 geleverd krijgt terwijl je een S24 gekocht hebt? Mag en kan toch niet?

Dit is exact hetzelfde.

Dat het afleveren 3 weken heeft geduurd is jammer dan, gelukkig ben ik deze keer optijd begonnen met inkopen, want vakantie is pas over 4,5 maand, dus die paar weken wachten was jammer maar meer ook niet.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 13-05-24 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6971
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:27

Heb je überhaupt al contact opgenomen met de webshop?

Biebz

Berichten: 5539
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:28

Nee het is niet normaal dat je iets anders geleverd hebt gekregen.
Maar waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden.
Heb je al contact met de webshop opgenomen zoals ze zelf aangeven op hun website?
Misschien bieden ze wel een fijne oplossing hiervoor aan. Maar als je er niet om vraagt kan de webshop er ook niks mee.

Achterom
Berichten: 23105
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:28

mvdende schreef:
KimD schreef:

Het komt dan ook uit het buitenland en vermelden de leveringsvoorwaarden, heb je de algemene voorwaarden ook gelezen voordat je akkoord ging?


Ik heb de algemene voorwaarden niet gelezen, wie doet dat wél??

Maar ik mag er toch vanuit gaan dat er geleverd wordt wat er verkocht wordt?

Zou helemaal mooi zijn als webshops in Europa dingen mogen gaan afleveren die significant anders zijn dan hetgeen de klant koopt.

Zou jij blij zijn als je een Samsung galaxy S10 geleverd krijgt terwijl je een S24 gekocht hebt? Mag en kan toch niet?

Dit is exact hetzelfde.

Nee, dat is het niet. Je schrijft zelf al dat die prijs eigenlijk te laag was... dus het is best aannemelijk dat je dan de oude versie geleverd krijgt.
Als je dat niet wilt kun je retourneren. Maar ja, dat wil je niet.
Wat wil je eigenlijk precies bereiken met dit topic?

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:29

Maar als je besluit het te houden onder het mom beter iets dan niets, dan is dit topic weinig zinvol. Want daarmee besluit je akkoord te gaan met het geleverde product.

Telpeva

Berichten: 14883
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:29

Mijn suggestie zou zijn om contact op te nemen met de webshop op een vriendelijke manier, dat je x artikel had verwacht maar dat je x kreeg. Misschien dat ze zelf wel met een oplossing komen die alsnog in jouw voordeel kan werken, zoals terugsturen en vervolgens korting krijgen als je dan alsnog de duurdere variant daar koopt. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Boras
Berichten: 9985
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:29

mvdende schreef:
Ondanks dat ik ergens in mijn achterhoofd wel wist dat het fout zou gaan, immers wordt de Pro 3 bij de Bever verkocht voor €129 en bij Trekkin voor €38, dus prijsverschil is wel erg groot


:)*

Leo

Berichten: 50226
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:30

Klantenservice contacten. Maar ze zullen je waarschijnlijk vragen het retour te sturen. Wil je dat niet, heb je in ieder geval je producten voor een nette prijs.

De nieuwe collectie mag waarschijnlijk niet eens onder de adviesprijs verkocht worden dus zoiets is inderdaad te mooi om waar te zijn. Het lijkt me dan een menselijke fout dat er een verkeerd nummer bij stond. Kan gebeuren, maar dat betekent niet dat je het alsnog voor dat geld krijgt want dat mag de shop niet.
Laatst bijgewerkt door Leo op 13-05-24 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Berichten: 10896
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:30

Nee, daarvoor is het retourbeleid. Maar als jij dat niet wil, hebben ze ook geen kans om de fout te herstellen en kun je ze (nog) niks verwijten.

mvdende

Berichten: 5765
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 21:31

Amber_anne schreef:
Heb je überhaupt al contact opgenomen met de webshop?


Ja, vanavond. Dat het artikel niet klopt.

Kreeg reactie terug: uw pakket is nog in uitlevering en zal spoedig bezorgd worden.

Nou, tis dus al bezorgd. Mail terug gestuurd dat ik het al heb, maar verkeerde artikelen heb ontvangen. Daar nog geen reactie op

Omaro
Berichten: 412
Geregistreerd: 11-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:31

Ik bestel vaker zeil/watersportspullen via een van hun aanverwante websites (Wavinn, Tradeinn). Ik krijg gewoon altijd geleverd wat ik besteld heb. En ja, soms ook gewoon goed spul/recente collectie (weet niet of het ook de nieuwste was) voor een lage(re) prijs. Dus ik denk dat ze of het verkeerde hebben gestuurd, of dat er een foutje op de website staat, niet dat ze je opgelicht hebben. Maar retourneren gaat heel makkelijk en ze verwerken dat gewoon netjes. En je kunt ze natuurlijk ook een mail sturen met de vraag of ze het verkeerde hebben opgestuurd, of dat het verkeerd op de website staat. Dan weet je of retourneren en opnieuw bestellen zin heeft ja of nee.
Laatst bijgewerkt door Omaro op 13-05-24 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27641
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:33

Kloppen de bestelnummers in je bestelling met de bestelnummers die je bij het pakket geleverd gekregen hebt?
Net wat Biebz zegt waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Ik zou alsnog contact opnemen met de webshop en het probleem voorleggen. Misschien is jouw bestelling omgewisseld met een ander.
Ik heb ooit de bestelling van iemand anders gehad. Webshop vroeg mij om het artikel te retourneren en stuurde mij kosteloos mijn goede bestelling toe.

En idd, als je het niet wilt terugsturen, wat is je doel van dit topic?

Nyaleti

Berichten: 6348
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:34

Je kunt ook moeilijk doen om het moeilijk doen hè.. sjongejonge.

Nee het hoort niet. Ja het kan eenmaal gewoon gebeuren. Zijn met mensen hè.

Neem gewoon contact op met de klantenservice ipv hier zeuren en hopen dat er morgen spontaan de juiste bestelling op de mat valt.

mvdende

Berichten: 5765
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 21:35

Bienotje schreef:
Nee, daarvoor is het retourbeleid. Maar als jij dat niet wil, hebben ze ook geen kans om de fout te herstellen en kun je ze (nog) niks verwijten.



Ik wil best retourneren, als ik vervolgens wél het correcte artikel geleverd krijg voor de oorspronkelijke prijs die ik ervoor betaald heb.

Één van de artikelen is ondertussen niet meer verkrijgbaar in mijn maat én een flink stuk duurder geworden €54 ipv €38.

Maar ik weet nu al, dat ze die nieuwe versie gewoon helemaal niet verkopen/ geleverd kunnen krijgen. En sowieso niet voor €38. Omdat die Pro 3 in meerdere winkels gewoon voor de advies verkoopprijs aangeboden wordt.