Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maddy_Paola

Berichten: 1338
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 13:21

Mandarijn schreef:
Maddy_Paola schreef:
Specifieke decibelln weet ik niet, maar hij is niet storend, loop er wel op mn sokken op, dat scheelt veel geluid qua landen. We zitten met 15 op de afdeling en er zijn geen klachten qua geluid

Hoor je het ook niet als je iemand aan de telefoon hebt? Ik ben al een poosje aan het oriënteren voor zo'n loopband, alleen voor mijn werk bel ik veel en dan is het wel belangrijk dat het daarvoor niet storend is.


Ik bel ook regelmatig, enige is dat sommige collega's net aan mijn stem horen dat ik loop, de band zelf horen ze niet

Desireeeee
Berichten: 248
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 13:58

Liselot schreef:
Ik heb een simpele tunturi loopband voor thuis, is volgens mij met en zonder de leuning te gebruiken. Ik gebruik hem altijd met omdat ik hem kan laten staan. Was ook niet zo belachelijk duur, zal even een linkje opzoeken
https://www.bol.com/nl/nl/p/tunturi-car ... oductTitle


Die ziet er ook goed uit Liselot! :D

Hoe is het geluid om mee te werken/bellen/netflixen?

Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 14:18

Maddy_Paola schreef:
Ik heb er een van foxsports, best wel onderzoek gedaan en deze kwam er toch wel beste uit. €200
Heb m nu anderhalve maand denk ik en gebruik m elke werkdag 2x een uur

https://www.bol.com/nl/nl/p/foxsport-lo ... bOEALw_wcB


Ik zie nu dat je deze 30 minuten kan gebruiken en dan 10 minuten moet laten afkoelen. Heb je daar ervaring mee?

Ook wel een dingetje om rekening mee te houden natuurlijk. Ik had er bij stilgestaan en verwacht een loopband toch minimaal 1 a 2 uur achter elkaar te willen gebruiken.

Heeft iemand anders hier nog iets zinnigs over te zeggen mbt een loopband die ze gebruiken?

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:44

Desireeeee schreef:
Liselot schreef:
Ik heb een simpele tunturi loopband voor thuis, is volgens mij met en zonder de leuning te gebruiken. Ik gebruik hem altijd met omdat ik hem kan laten staan. Was ook niet zo belachelijk duur, zal even een linkje opzoeken
https://www.bol.com/nl/nl/p/tunturi-car ... oductTitle


Die ziet er ook goed uit Liselot! :D

Hoe is het geluid om mee te werken/bellen/netflixen?


Ik doe mijn apple dopjes in en netflix een eind weg! Werkt echt prima

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 21:33

TS, ik heb je een PB gestuurd. Ik heb eventueel een fijne wandel-loopband te koop mocht je interesse hebben in een tweedehands exemplaar.

De enige reden dat ik hem van de hand wil doen, is dat ik tegenwoordig in de sportschool op de loopband train. Maar heb er veel plezier aan beleefd tijdens online vergaderingen en webinars. Ook een serie kijken en wandelen tegelijk beviel goed.

Ladyson

Berichten: 3231
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 22:46

Ik zie dit bij niemand terugkomen nog, maar ik zou het eerst eens uittesten. Bij mij op kantoor hebben ze m ook en gebruikt niemand m meer ondertussen. Het is te intensief om te wandelen en tegelijk complexe taken te doen.

Ik had daar zelf ook altijd last van bij zo'n fiets voor onder je bureau. Als ik dan moest nadenken, stopte ik onbewust met trappen haha

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 05:31

Ladyson schreef:
Ik zie dit bij niemand terugkomen nog, maar ik zou het eerst eens uittesten. Bij mij op kantoor hebben ze m ook en gebruikt niemand m meer ondertussen. Het is te intensief om te wandelen en tegelijk complexe taken te doen.

Ik had daar zelf ook altijd last van bij zo'n fiets voor onder je bureau. Als ik dan moest nadenken, stopte ik onbewust met trappen haha

Dat herken ik ook, wij hebben op kantoor ook een aantal van die fietsen, maar ik stopte inderdaad ook met trappen.

Ik wil zelf de loopband om wat stappen te kunnen maken als ik niet bij huis weg kan ivm de kinderen. Toch wat beweging pakken. En dan kan de loopband onder bed liggen als ik hem niet gebruik. Dus daarom wel specifiek zo’n bureau band, want die zijn heel compact.

Raineri
Berichten: 6271
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:46

Dit topic was precies wat ik zocht *\o/* ik zoek ook al maanden een goede band omdat ik teveel op m’n gat zit. Mijn plan (doe ik nu met staan) is dat ik tijdens mails wegwerken en stukken lezen altijd ga staan. Dan kan ik ook prima lopen. Tijdens webinars of colleges die ik volg sta ik ook wel eens m’n armen te trainen _O- wel makkelijk het niet te doen maar ik dwing mezelf altijd.

Ben heel benieuwd welke je kiest ts! Heb je ook een max snelheid in gedachte? Sommige kunnen maar tot 6 bijvoorbeeld. Beetje dribbelen op de band lijkt me wel fijn als je door regen een keer hardlopen moet overslaan.

Hebben de personen met een band ook beneden buren trouwens? Ben wel benieuwd hoe hart het doordreunt ook.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 10:47

Zijn er eigenlijk ook analoge loopbanden? Eentje die geen stroom voorziening nodig heeft?
Ik mag er geen aanschaffen van mijn werkgever. Onder andere omdat ik zomaar het gebouw op zou kunnen blazen als ik iets in het stopcontact steek...

Desireeeee
Berichten: 248
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:16

Ik heb vandaag deze besteld, zit nog een mooie korting op. Ik ben erg benieuwd!
https://www.amazon.nl/-/en/gp/aw/d/B0CD ... prod_image

Ik zal het ook voor simpel werk gebruiken. Meetings waar ik alleen luister, emails schrijven, excelletjes etc. En ik merk op regenachtige dagen zoals vandaag, dat ik denk, als ik nou eens serie kan kijken én kan wandelen. Zou fijn zijn om extra stappen te zetten :D

Als ik moet nadenken ga ik staan of zitten haha. Al heb ik ook vaak gelezen dat als je er eenmaal aan gewend bent je concentratie enorm omhoog gaat. Dus dat zou helemaal ideaal zijn :)

Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 14:03

@raineri ondertussen heb ik toch die van 500 gekocht :$ het lijkt mij enorm fijn als ik niet over de snelheid hoef na te denken omdat deze zich automatisch aanpast.https://walkingpadnederland.nl/products/walkingpad-a1-pro
Direct ook een mat erbij zodat de demping nog wat minder is. Deze kan 6km/h. Voor het hardlopen lijkt mij het sowieso beter om daar een heel ander apparaat te kopen omdat de cadans een heel andere demping nodig heeft. Denk ik hoor. Sowieso als ik ga harlopen ben ik niet heel snel dus als ik echt wil red ik dat misschien niet met deze :')

@nickeltje die zijn er wel hoor. Maar hoezo zou je het gebouw dan opblazen? Klinkt best heftig zeg maar.
https://fitwinkel.nl/artikel/24295/virtufit-pro-elite-hiit-running-loopband.html?utm_source=channable&utm_campaign=datafeed&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwltKxBhDMARIsAG8KnqWgrDrXTxfflyIaju_Ja9lUX353GcFrnyTXLbiqPtrD1otJFW5KLcEaAnC6EALw_wcB
Deze worden veel in de CrossFit gebruikt.

@desireeeee dat zou wel ideaal zijn als de concentratie ook nog omhooggaat! Ik ga hem zelf eerst gebruiken voor tijdens mijn planning maken, klanten intakes versturen en mijn hele cmr systeem op te zetten.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:09

Ik werk in een ziekenhuis... En alles wat niet via het ziekenhuis bestel systeem goedgekeurd en aangeschaft is en wel een stekker heeft, mag NIET zomaar in een stopcontact gestoken worden zonder uitgebreide keuring en vooral... De juiste stikkers op de achterkant...
Ik heb een van bovenstaande loopbanden als vraag naar onze Medische Technologie gestuurd of ik dat mag aanschaffen en de mail die terug kwam was bijna een A4-tje vol met potentiele risico's.
Ook dat ik zomaar van die band af kan vallen en als dat op de werkplek gebeurt, in de tijd van de baas dan kunnen ze daar ook niet de risico's voor dragen, om maar een van de zijstraten te benoemen... :\

Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 19:37

Ik heb de walkingpad pro a1 ondertussen binnen. Echt snel bezorgd.

Natuurlijk gelijk uitgepakt en geprobeerd. Het viel mij niks tegen. Met 3km/h kon ik nog prima lezen, typen en dingen aanklikken op mijn laptop. Ook het geluid was erg prettig. Natuurlijk wel wat maar zeker niet storend.

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 01:42


Desireeeee
Berichten: 248
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:00

Desireeeee schreef:
linoleum schreef:
Onder bureau gaat dat geen probleem geven, alleen ik wil de loopband niet onder mijn bureau gebruiken, maar losstaand.


Bij mij zou die ook onder mijn bureau gaan.
Maar je hebt ze ook om met en zonder standaard te gebruiken:
https://www.bol.com/nl/nl/p/dreaver-s34 ... 035841373/

Een andere die ik overweeg maar geen ervaring mee heb:

https://www.amazon.nl/CITYSPORTS-Elektr ... d_source=1



Ik heb uiteindelijk deze van Amazon besteld. Gister voor het eerst tijdens werk op gelopen, vandaag weer. Hij bevalt me erg goed :D