foxy80 schreef:Mijn ervaring dankzij ACC is dat wij allemaal te dicht op elkaar rijden. Ik vraag me echt af wat het voor het verkeer zou doen moest iedereen ACC rijden. Veel minder ongevallen?
Heb trouwens weinig last van voorkruipers door de ruimte van de ACC. Rij natuurlijk ook niet met klein karretje, dus dat helpt ook al denk ik. Of het is de rode kleur die zo aggressief oogt hahaha!
Dat wist ik al en daar doe ik zelf ook aan mee. Ook de nodige keren in het buitenland gereden en daar is het buiten de steden altijd een stuk beter op de weg qua afstand enzo. Daar werkt ACC dan ook een stuk fijner dan in de spits in Nederland op de A2.
Hier overigens wel een klein autootje.
xPabloBokt schreef:Ik rij zelf op ACC maar ik erger me hier bijzonder aan. Het is ook echt niet alsof je ACC opnieuw moet inschakelen als je even gas geeft.. mensen worden er gewoon lui van zeker overdag als het maar 100 is. Mensen menen namelijk (met of zonder ACC) toch wel dat ze echt niet even 10 kilometer harder mogen rijden om die vrachtwagen in te halen.. nee, dat moet précies met 100 kilometer per uur. Al dan niet op de teller wat in de werkelijkheid 95-98 km/u is.
Eens. Doe ik ook wel moet ik zeggen, maar dan zijn er naast me nog een paar banen vrij dus iedereen kan er makkelijk voorbij. Als ik op een tweebaans snelweg rij en het gaat te traag geef ik wel gas bij als ik dan überhaupt al op ACC rij.
Fly_high schreef:xPabloBokt schreef:@ikke mensen die het niet zo durven heb ik geen moeite mee tbh, zolang ze maar netjes rechts blijven.
Probleem is dat ze dat vaak niet doen. De A27 bij Gorinchem is zo'n geval. Op de Merwedebrug zijn de rijstroken smaller waardoor een vrachtwagen net genoeg ruimte heeft op de rechterstrook, maar je dus een smalle linkerstrook hebt. Ik rij daar prima met 110-120 een vrachtwagen voorbij, maar hoe vaak ik niet achter een auto heb gezeten die ook zo hard rijdt, maar voor de vrachtwagen afremt en op de linkerbaan schuin achter die vrachtwagen de brug (een goeie kilometer) over rijden...DuoPenotti schreef:Ik zou willen dat 130 vandaag nog terug komt. Kun je tenminste fatsoenlijk inhalen. Echte ergernis van mij die 100.
Maar harder als 103 (op navigatie) ga ik niet. Jammer dan voor wie achter me zit.
Er zal maar net een flitsers staan.
Teveel mensen zijn al gewend aan 100 rijden. Toen ik anderhalf uur geleden naar huis reed ook, ik rij dan ~135 waar je 130 mag en ben vrijwel altijd met afstand de snelste op de weg. Mensen kijken vaak ook niet meer bij het inhalen en gooien 'm gewoon met 100-110 naar links.LWDaisy schreef:Ik gooi er nog eentje tegenaan haha, ik vind dit wel interessant
Autostrade, 3 banen: wat doen we met het middenvak?
Bij mij hangt het er vanaf hoe snel ik rij. Rij ik op de ACC dan rij ik de normale snelheid en is dat op driebaans in principe rechts. Als ik doorrij ben ik vaak één van de snellere auto's op de weg en dan zit ik meestal helemaal links tenzij er een snellere auto aankomt. Middenbaan rij ik eigenlijk zelden op