muziek luisteren zonder wifi of abonnement op telefoon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maris

muziek luisteren zonder wifi of abonnement op telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-24 18:47

Hoi,

Ik zou graag via mijn telefoon muziek willen luisteren, buiten. Maar daar natuurlijk geen wifi en ik heb geen internetabonnement.
Is dat dan toch mogelijk ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:49

Als je Spotify hebt, kun je muziek/playlists downloaden met wifi en die later offline luisteren :j

Ibbel

Re: muziek luisteren zonder wifi of abonnement op telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:52

Of je zet gewoon muziek op je telefoon en gebruikt die als mp3-speler.
Hint: zet er alleen legale muziek (zelf gekocht dus) op als je dat via iTunes doet...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:21

Spotify premium is wel je kortste klap. Vrijwel alle muziek die je wilt luisteren is er te vinden, je maakt zelf afspeellijsten en kan die vervolgens downloaden en offline luisteren. Je betaald tegenwoordig volgensmij 11 euro per maand?

I am because you were

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-24 19:30

prugelpiet schreef:
Spotify premium is wel je kortste klap. Vrijwel alle muziek die je wilt luisteren is er te vinden, je maakt zelf afspeellijsten en kan die vervolgens downloaden en offline luisteren. Je betaald tegenwoordig volgensmij 11 euro per maand?

Maar is dan niet een klein internet abonnement op je telefoon goedkoper ? Of heb je dan nog steeds spotify nodig ?

Bygg bruer, ikke murer !

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:39

Dan heb je nogsteeds Spotify nodig. Het enige wat je dan kan doen is de gratis versie gebruiken, maar dan moet je tussendoor reclames luisteren en kan je niet op elk moment kiezen welk nummer je wilt horen, hij draait alleen op shuffle. En dan gebruik je altijd internet, wat ook een keer op raakt. Ik weet niet hoeveel Spotify gebruikt aan MB’s, maar het kan zijn dat je alsnog aardig wat mb’s nodig hebt.

I am because you were

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-24 19:40

Dus voor muziek zowieso spotify nodig ?

Bygg bruer, ikke murer !

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-24 19:40

Ibbel schreef:
Hint: zet er alleen legale muziek (zelf gekocht dus) op als je dat via iTunes doet...

Maar hoe ? oeps...... :o

Bygg bruer, ikke murer !

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:42

Het is toch erg dat ik als 26 jarige niet meer weet via wat ik nu muziek zou kunnen downloaden? (Behalve YouTube en Spotify)
Waar is het Limewire en elke maand 6 nieuwe liedjes op je telefoon - tijdperk ineens :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:05

Gewoon radio, of eigen gekozen nummers? Met een Android telefoon kun je zonder internet radio luisteren...

En anders nummer op YouTube zoeken, link kopiëren, op google "YouTube naar mp3 converter" en die dan op je telefoon zetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:02

Ibbel schreef:

Hmm, ik heb een deel van mijn mp3'tjes gewoon zelf van mijn cd'tjes gehaald, helemaal legaal. Toch betwijfel ik of iTunes het zou accepteren.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:24

Nyaleti schreef:
Het is toch erg dat ik als 26 jarige niet meer weet via wat ik nu muziek zou kunnen downloaden? (Behalve YouTube en Spotify)
Waar is het Limewire en elke maand 6 nieuwe liedjes op je telefoon - tijdperk ineens :')
Torrentsites bestaan nog hoor, kun je nog steeds per discography muziek binnenhalen. Maar een abbo bij een streamingdienst is makkelijker en legaal (downloaden dus niet, of het nou via een YT converter is of via een torrentsite), dus zou toch dat aanraden. Hoewel die artiesten ook ruk betalen, dus als je ethisch wil zijn en de artiesten echt wil supporten koop je fysieke media of via iets als Bandcamp. Dat is weer een heel andere discussie tho.

Wat ik doe overigens is CDs kopen, die rippen, dat gaat op een NextCloud server die weer aan een Subsonic based dienst hangt en van daaruit kan ik met elke Subsonic-compatible app streamen. Die apps kunnen dan ook (veelal gratis) downloaden voor offline use, hoewel ik inmiddels maar gewoon een unlimited abbo op m'n telefoon heb. Daarmee krijg ik veel hogere audiokwaliteit dan menig steamingdiensten (op wat HiFi specifieke na), geen problemen met licencies waardoor muziek verdwijnt of er uberhaupt nooit op heeft gestaan, is alles geordered zoals ik wil en hoef nooit te zoeken tussen muziek dat ik niks vind of algoritmes die winst boven mijn muzieksmaak verkiezen. Maar vermoed dat dat wat te omslachtig is voor TS :+ .
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 21-04-24 21:39, in het totaal 6 keer bewerkt

I could write a whole Wikipedia page about why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king, and a king ain't satisfied till he rules everything.
~Bruce Springsteen - Badlands, 1978

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:31

Maris schreef:

Nee, niet per se.

Optie 1: Spotify Premium abonnement, geen internet (data) abonnement
Met Spotify Premium kan je vrijwel alle muziek die je maar wil downloaden, dan heb je geen internet nodig

Optie 2: Spotify met internet abonnement
Spotify kan ook zonder Premium-abonnement, dan heb je wel om de haverklap reclame. Je kan dan niet downloaden, wat betekent dat je muziek afspeelt op je internetabonnement. En daarvoor heb je redelijk wat data nodig.

Optie 1 is imo de goedkoopste en handigste optie!

Edit; ik las de vraag verkeerd, oeps. Je hebt naast spotify ook andere opties, zoals andere Bokkers hier uitleggen!

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:08

Ik kocht tot een twee tal jaar geleden mijn muziek via iTunes... Nu heb ik een Spotify Duo pakket voor mijn vriend en mij en doen we het zo. Veel gemakkelijker is het wel en gebruik het wel aardig veel :D Dan kan je thuis op wifi je playlist downloaden en offline luisteren :)

Volg mijn paardenleven op Instagram of Youtube !

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-24 09:32

Daphne__ schreef:
Gewoon radio, of eigen gekozen nummers? Met een Android telefoon kun je zonder internet radio luisteren...

En anders nummer op YouTube zoeken, link kopiëren, op google "YouTube naar mp3 converter" en die dan op je telefoon zetten.

Radio op mijn telefoon ? Ooh echt :+ :D :o Ik ga eens zoeken...

Bygg bruer, ikke murer !

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:32

Radio op een Android telefoon kan zeker, maar dan moet je wel oortjes met een draadje hebben, want je snoer werkt dan als antenne.
Verder, kan je een goede muziekspeler app opzoeken, je eigen cd's rippen in de Windows Media Player op je pc/laptop (moet deze wel een cd/dvd-speler hebben), en dan overzetten naar je telefoon. Snelste manier, en zo heb ik zelf al jaren veel keus uit mijn eigen favoriete muziek :D

Lente Hopen op een goed moestuinjaar, de eerste radijsjes zijn al boven de grond [&]

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:36

Maris schreef:

Spotify is gratis hoor.
Je kunt premium nemen als je reclame vrij wil. Maar als je internet hebt kun je gratis muziek luisteren ook gewoon via apps van radio zenders of YouTube bijvoorbeeld. Alleen dan moet je internet aan staan als je luisterd.

Ik luister via internet en premium maar dat is niet persee nodig ;)
Als je premium hebt kun je ze in een offline lijst zetten en offline luisteren.

Je zou ook opzoek kunnen naar een mp3 speler via marktplaats en daar muziek opzetten via de pc of laten zetten en dan zo muziek luisteren.

Er bestaan ook oordopjes of koptelefoons die via bluetooth te koppelen zijn aan je telefoon, draadloos dus. En ze bestaan zelfs met ingebouwde mp3 speler :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:51

Spotify gebruikt echt niet veel overigens. Ik gebruik het op zeer regelmatige basis tijdens het uitmesten en pony's optuigen. Ik denk zo'n 2-3 uur per week en het neemt hooguit 300 mb per maand. Bokt kost meer van mijn databundel :+

Alex en Jorie <3

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:54

TuneIn radio app, hiermee heb je honderden internetradiozenders tot je beschikking

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Knowledge is a deadly friend, if no one sets the rules
The fate of all mankind, I see, is in the hands of fools (Peter Sinfield)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie