Klustips voor kleine klussers en doe-het-zelvers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Luxorvalkje

Klustips voor kleine klussers en doe-het-zelvers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-24 09:01

We kennen het allemaal. Er is iets in huis waar wat aan moet gebeuren, of er is iets dat je wilt veranderen.

De eerste stap voor velen is het gebruiken van een welbekende zoekmachine. Maar soms is je vraag specifieker. Soms kom je er toch niet uit. En soms wil je meer dan ‘wij van wc-eend adviseren wc-eens’.

Er zijn allerlei topics voor losse zaken of tips bij inrichting. En er zijn topics voor verhuizingen en verbouwingen. Maar er is er geen voor kleine klussen in huis. Geen enkel idee of er behoefte aan is bij anderen. Maar ik kan zeker wat tips gebruiken.

Een ding waar ik me mijn hoofd over breek: een soort sticker op de toiletdeur. Het is een relatief dik ding en echt niet mijn stijl. Mijn vingernagel kan ik er niet achter krijgen. Iemand een idee hoe je dat er goed af kunt halen? Het is een boarddeur. Een plamuurmes heb ik overwogen, maar dat durf ik toch niet omdat ik bang ben dat ik de deur sloop.

Afbeelding

Afbeelding

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

sas66

Re: Klustips voor kleine klussers en doe-het-zelvers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:10

je kunt het proberen met een föhn en dan er voorzichtig iets tussen proberen te krijgen, bijv een aardappelschilmesje.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:11

Een glaskrabber zou ik hiervoor gebruiken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:15

Ik zou eerst proberen om het warm te maken inderdaad, zo krijg je bv ook stickers van je auto af, de lijmlaag wordt dan zacht, afhankelijk van het type lijm.
Werkt dat niet, dan zou ik het toch voorzichtig proberen met een plamuurmes of een los blad van een stanleymes.

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:14

Een fohn, verfafbrander of iets anders dat hitte uitstraalt inderdaad, daarmee wordt de lijmlaag weer wat vloeibaar en krijg je het er makkelijker af. Plamuurmes erbij om het er af te krijgen als de lijmlaag verhit is.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:22

Eerst maar eens een föhn proberen idd. Eventuele lijmresten die dan achterblijven kan je verwijderen met HG Stickerverwijderaar.

Mogelijk dat je daarna wel de deur moet schilderen omdat de lak onder de sticker niet verkleurd is en er omheen wel.

[&] Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:33

Of een nieuwe sticker erop :))

              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:37

Misschien een sticker oplosser?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-24 21:51

Het is zo’n dikke gummi achtige sticker. Dus stickeroplosser weet ik niet. Maar ik vraag de buurvrouw of ze een föhn heeft. Opnieuw verven heeft niet de voorkeur (want dan moet de rest ook vrees ik). Maar wat moet dat moet.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-24 16:12

De gewone föhn heeft niks geholpen. Enkel dat de bovenkant wat zacht wordt. Dus ik overweeg toch een plamuurmes.

Het volgende klusje heeft zich alweer aangediend. Of de verf op een bovenlicht. Terpentine heeft niks uitgehaald. Net als zeep met een schuursponsje. Ik durf er niet meteen met een verfkrabber overheen te gaan. Op de ene kant is het bovenlicht glad, maar aan de andere kant zitten er bobbeltjes op het glas en ik ben bang dat je dit gaat zien. Iemand hier ervaring mee?

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:21

Gedroogde verf krijg je er inderdaad niet af met terpentine, daar heb je verfafbijt voor nodig. Dat werkt behoorlijk goed (ik heb zelf goede ervaringen met rust-oleum), maar moet je wel heel nauwkeurig met een klein kwastje aanbrengen en de goede verf even afplakken zodat die niet mee eraf komt. Voor hout en glas enzo kan verfafbijt geen kwaad.

              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:01

Luxorvalkje schreef:
De gewone föhn heeft niks geholpen. Enkel dat de bovenkant wat zacht wordt. Dus ik overweeg toch een plamuurmes.

Het volgende klusje heeft zich alweer aangediend. Of de verf op een bovenlicht. Terpentine heeft niks uitgehaald. Net als zeep met een schuursponsje. Ik durf er niet meteen met een verfkrabber overheen te gaan. Op de ene kant is het bovenlicht glad, maar aan de andere kant zitten er bobbeltjes op het glas en ik ben bang dat je dit gaat zien. Iemand hier ervaring mee?

[ [url=m/P2XOBx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor je sticker.
dit klinkt totaal idioot... maar ik had raamstickers en ducttape op mjin raam en ik dahct deglassex te hebben gepakt, bleek de auto ruitontdooier :') :Y) ( ook blauw en in sprayfles)stinkt als de hel mega ventileren, neit inademen, maar tot mjin grote verbazing zoef..... de plakzooi loste zo op.
Met schuursponsje was het zo weg te poetsen.

Bovenlhctje geen tips al kan je sommige soorten verf met de datsi ontvetter vd wibra bros krjigen, wel opletten dat je het neit op verkeerde stukken krijgt.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie