Wietlucht in huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Wietlucht in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 09:29

En nee we blowen niet :P

Helaas hebben wij sinds enige tijd een hele sterke wietlucht in huis. Deze lucht ruiken we vooral in de gang, slaapkamer (1e verdieping) en logeerkamer (2e verdieping). De lucht is niet continu aanwezig maar vooral bij vochtig weer en na een regenbui.
Op de slaapkamer lijkt het alsof de geur uit een stopcontact komt, in de gang kunnen we de bron niet achterhalen. Het stopcontact hebben we eraf gehaald maar hier is niets te zien.

Het luik van de kruipruimte zit in de gang maar als we deze open doen dan ruiken we de geur niet. We zijn ook een aantal keer in de kruipruimte geweest maar hier zien we niets geks en ruik je het ook niet. Op de bodem ligt zand en dit is op een paar plekken vochtig, maar niets ernstigs en er is ook geen schimmelvorming.

Zodra we de voordeur open doen gaat de geur in de gang weg en buiten ruiken we niets.

Hebben jullie nog ideeën wat het zou kunnen zijn?

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wietlucht in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:30

Bijzonder.
In wat voor soort huis wonen jullie? Rijtjes of vrijstaand?

Murloc
Berichten: 334
Geregistreerd: 28-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:31

Je buren?

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:34

Ja, je buren hebben een wietplantage vooral als het uit de stopcontacten komt lijkt me dat zo.

Ik had overburen die er een hadden en dat werd heel erg zichtbaar toen het een keer gesneeuwd had. Iedereen had zijn ramen dicht, zij hadden m open en rond het raam was de sneeuw gesmolten

Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 09:37

We wonen in een hoekwoning uit 2005.
Ik kan mij niet voorstellen dat onze buren blowen (hele nette buurt met voornamelijk gepensioneerden of gezinnen met jonge kinderen). Bovendien denk ik dat je het dan buiten of in andere ruimtes ook wel ruikt? Ook in de achtertuin ruiken we het niet.

Overigens zit het stopcontact waar we de geur uit ruiken aan de buitenmuur, hier zitten dus geen buren.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wietlucht in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:43

Gewoon je netbeheerder bellen, die komen wel kijken en meten.

Lipydo

Berichten: 4202
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:46


ellepel

Berichten: 47351
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:49

ik denk dat het komt van planten van buiten, er zijn er wel bij die een wat wietachtige geur verspreiden.
zou even op zoek gaan wat dat buiten kan zijn.

nevica

Berichten: 1010
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:49

Kan het ook niet iemand van de buren zijn die buiten zit te blowen? Ik heb ook wel eens dat ik denk wat ruik ik hier maar dan zit er iemand buiten en dat gaat via mijn roosters lekker naar binnen. :+

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wietlucht in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:08

Het klinkt heel stom. Maar rattenpis ruikt precies als wiet. Geen last van ongedierte?

Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wietlucht in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 10:31

Voor zover wij weten hebben we geen last van ongedierte. We horen niets lopen,knagen of piepen en zien ook geen uitwerpselen.

Planten hebben we ook aan gedacht maar buiten ruiken we de lucht helemaal niet.

Buren die buiten blowen zou kunnen maar de kans lijkt mij erg klein. Vooral omdat je het buiten niet ruikt en je ruikt het alleen bij heel vochtig weer of regen. Mochten het buren zijn die blowen dan ruik je het ook als de zon schijnt lijkt mij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:48

Happyhealthy schreef:
Voor zover wij weten hebben we geen last van ongedierte. We horen niets lopen,knagen of piepen en zien ook geen uitwerpselen.

Planten hebben we ook aan gedacht maar buiten ruiken we de lucht helemaal niet.

Buren die buiten blowen zou kunnen maar de kans lijkt mij erg klein. Vooral omdat je het buiten niet ruikt en je ruikt het alleen bij heel vochtig weer of regen. Mochten het buren zijn die blowen dan ruik je het ook als de zon schijnt lijkt mij.

Heb je ergens schimmelvorming? Schimmels kunnen ook een wietlucht verspreiden. Of elders vochtproblemen? De kruipruimte, bijvoorbeeld?

Verf kan door verkeerde menging ook een wietlucht gaan verspreiden.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wietlucht in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:38

Heb je een tiener in huis?

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:02

Britta31 schreef:
Heb je een tiener in huis?


:+

Ik lig dubbel :D

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:07

Wij hadden vorig jaar precies hetzelfde. Dichtstbijzijnde buren zitten op 30 meter, dus die konden het niet zijn.
Wij hebben de oorzaak nooit achterhaald. Dit jaar nog geen last van gehad.

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:34

ellepel schreef:
ik denk dat het komt van planten van buiten, er zijn er wel bij die een wat wietachtige geur verspreiden.
zou even op zoek gaan wat dat buiten kan zijn.



Keizerskroon. Onze buurman kweekt ze. Hangt er een paar weken een wietlucht over de velden. Straks weer weg.

kirsten87
Berichten: 81
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wietlucht in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:39

Denk idd schimmel/vocht probleem, of muizen in de spouwmuur. Wij hebben dit probleem ook gehad voornamelijk in de winter. Nooit achter gekomen wat het is maar komt niet van de buren want we wonen vrijstaand en blowen zelf niet

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:49


Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Wietlucht in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:56

Ik lees even mee. Hier zelfde in slaapkamer dochtertje en badkamer.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:12

Wij hebben dit laatst ook gehad in de slaapkamer.
Maar wij hebben dus soms wel muizen op zolder, heb muisvriendelijke vallen gezet, schaaltjes amoniak op zolder gezet ( schijnt dat ze dat niet kunnen waarderen die lucht, chloor blijkt ook goed te werken, dit stinkt blijkbaar zo erg dat ze daar ook van gaan lopen ).

Ik heb ook wel eens gehoord dat een pas geschilderde kamer ook naar wiet kan ruiken, toevallig misschien pas geschilderd ?
Blijkbaar kan het probleem ook uit de kruipruimte komen.

Hoe dan ook, de geur bij ons was ook plots ineens weer verdwenen en heb het nu niet meer geroken.