Welke wasmachine?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 18:51

Het lijkt erop dat onze wasmachine binnenkort vervangen moet worden. Hij is 14 jaar oud en ik vermoed dat de reparatie een paar honderd euro gaat kosten..

Wie heeft er tips? Ik heb een droger dus graag eentje met een hoog centrifuge toerental.
Sowieso eentje met een timer. Ik zag wasmachines met een stoomfunctie, is dat wat of is het iets wat handig lijkt, maar uiteindelijk maar weinig gebruikt wordt?
Welke merken zijn aan- en welke afraders?

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:04

Ik heb sindskort een Samsung. Met zo’n luikje voor een vergeten sok (heel handig), centrifugeert goed, heel stil en inderdaad een stoomfunctie. Gebruik ik bij vaatdoekjes, handdoeken etc. Wat bedoel je met timer? Dat je uitgesteld kan wassen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:28

De mijne begon incontinent te worden pas helaas na jaren trouwe dienst. Ik ben echt een flinke tijd aan het zoeken geweest maar me rot geschrokken van de prijzen. Of ze zijn groter dan groot. En moet ik veel te lang sparen voor de machine vol zit. En zoveel was heb ik ook niet meer.

Uiteindelijk over de grens geslaagd bij een electrolux bovenlader 1200 toeren (6 kilo) die het droger aflevert dan mijn vorige 1200 "normale" machine. Best veel keuzes in soorten en temperaturen. Uitstellen kan tot 8 uur later, aparte temperatuur en centrifuge instelling ook En de mogelijkheid voor een snel kilo wasje ook. *\o/* met een aankoopprijs van onder de 400 euro. Maar ik vrees dat je dat niet zoekt -O-

Waar ik nu zit staat een bauknecht die ook stoomfunctie heeft. Maar die eigenlijk niet veel toevoegd boven de eens in de paar weken 90 graden was. In de droger wordt het ook heet genoeg voor mijn gevoel. Paar keer gebruikt maar het meest is de 1 uurs 40graden was :+

Edit
Ah ik zie dat het 7 kilo is en hij ook een stoomfunctie heeft _O- . Nou ja hij is pas 3 keer gebruikt ook. :P
https://www.deschouwwitgoed.nl/electrolux-ewt1276gdw
Laatst bijgewerkt door karuna op 08-04-24 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Moska

Berichten: 3399
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:31

Ben al jaren heel tevreden met mijn Zanussi, de 3e die ik nieuw gekocht heb in een wasmachinecarriere van ca. 24 jaar. De huidige heb ik nu dik 2 jaar

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:42

Als prijs niet belangrijk is, Miele.

Is en blijft er met kop en schouders bovenuit steken.

Kosten ook meer, maar er zijn zelfs prima 2de handsjes te vinden voor een heel leuke prijs.

tamary

Berichten: 29187
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:07

AEG, maar dat is mijn 2e handsje dat al zo'n 18+ is, 2x simpele reparatie nodig had en nog steeds werkt.
Zal ook ergens in de komende tijd vermoed ik vervangen worden, want er zijn voor machines van die leeftijd geen onderdelen meer te krijgen als er weer wat stuk gaat. -O- Ik ben juist zo blij met een simpele 2 draaiknoppen en wat drukknoppen machine.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:16

Neem geen samsung autodose, na 2 maanden al ellende. Terwijl we altijd heel tevreden zijn over samsung .

prompter

Berichten: 11124
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:21

Hier ook tevreden over AEG. Niet te duur en werkt helemaal prima, met hoog toerental centrifuge.

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:32

Hier ook tevreden met Samsung met stoomfunctie, timer, 1600 toeren en 9 kg trommel.
Via zo'n refurbish 'turkse' winkel in Utrecht. Nog geen 400,- en draait al jaartje of 8 inmiddels.

Had Miele maar daarna LG die ook zo'n 10 jr gedraaid heeft.
Kostte ook iets van 500,-
Die LG en Samsung kostten dus samen geen 1000,- in die 18 jaar. Uiteindelijk dus goedkoper uit dan een Miele van 2x zo duur.

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:34

Ik zou vooral kijken naar de functies die jij belangrijk vindt en daar een machine bij zoeken.

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:36

Bosch is heel goed merk. Ik heb zelf nu AEG. Ook fijn ding, gaat al bijna 10 jaar mee nu.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:47

Miele. :j En daarna Bosch en AEG, wel de Duitse makelij van deze 2 merken en niet de Spaanse.
Begin vooral niet aan een Samsung, als daar iets stuk gaat heb je niets dan ellende. Samsung is heel slecht in onderdelen leveren, en bovendien zit er veels te veel electronica in die gevoelig is om te overlijden.

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:30

Ik werk in een witgoed winkel.
Miele zou ik niet doen. Vroeger gingen die echt heel lang mee maar tegenwoordig echt niet langer dan een ander A merk! En als er wat stuk is zijn de onderdelen 3x duurder.
Wij verkopen heel graag AEG. Werkt simpel en de kwaliteit is goed.
Ik heb er zelf 1 met stoom functie waar ik ook blij mee ben. Is echt even om wat op te frissen of te onttrekken.
Samsung zeker niet aan beginnen. Wij zijn er mee gestopt. Er zijn er heel veel die na een paar jaar uit de lagers lopen en de service van Samsung is om te huilen.
Een bovenlader zou ik ook niet adviseren als je de ruimte hebt voor een voorlader. De lagers gaan daar snel stuk van.

Laurievc

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:39

Heel tevreden van mijn Hoover! :)

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:44

Ik zou ook in overweging nemen voor hoeveel mensen je moet wassen en wat erin moet kunnen. Ik ben alleen maar heb een groot bed en dus alles groot en dat wil ik in 1 keer kunnen wassen.

Suusjepluus

Berichten: 790
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:47

Ik heb vorig jaar een nieuwe aeg gekocht. Ik ging eigenlijk voor een specifieke Bosch naar de winkel maar vanwege de stoomfunctie van aeg van gedachten veranderd. Toch wel spijt van achteraf, want de Bosch had een 'extra water' functie die aeg niet heeft. Ik vind de aeg soms te zuinig met water. Zeker als ik fleecekleden van de honden was. De machine voegt water toe naar het gewicht van de was, en fleece weegt niks. Ik maak de fleecekleden dus eerst nat voor ze in de wasmachine gaan, beetje jammer... Bij mijn vorige Bosch gebruikte ik daarvoor het 'extra water' knopje. En de stoomfunctie gebruik ik eigenlijk nooit.

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:28

Als het goed is zit er een functie op met extra spoelen suusjepluus.

Suusjepluus

Berichten: 790
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:36

TamaraFloor schreef:
Als het goed is zit er een functie op met extra spoelen suusjepluus.

Klopt! Maar hij pakt dan pas extra water bij het spoelen en niet bij het wassen zelf al.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:40

Na twee Samsungs (eerste hield het zo lang uit dat er nog 1 kwam), nu een Bosch. Kan 9 kg in, ideaal.
Machine is ook heerlijk stil. Eerste keer met kat zitten kijken of dat ding echt wel aan stond. Famtastisch na een machine die ie aan de andere kant van het huis hoorde draaien of een helikopter opsteeg als die begon met centrifugeren.

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:43

Heb sinds een paar maanden een aeg met stoomfunctie. Ideaal! Vooral voor blousjes.

Marie111
Berichten: 4672
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:56

Over op hoog toerental centrifugeren. Houd er rekening mee dat de was dan ook meer gaat kreuken. Helemaal bij een volle trommel.
Als de was wat vochtiger is, hangen de kreukels er gemakkelijker uit en dat scheelt strijkwerk (wat ik dus haast niet doe).


Zelf heb ik nu 4 jaar een Miele met 8 kg trommel. Daarvoor ook 20 jaar en Miele gehad. Een andere gekocht vanwege de grotere trommel.

Als ik bijvoorbeeld het programma "kreukherstellend" kies, stelt de machine zich automatisch in op 1.400 toeren i.p.v. 1.600 en staat er in de display het advies om minder was in de machine te doen.

Maar in elk geval, zeg ik dus Miele

pillow
Berichten: 7811
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:01

Ik heb een Bosch, bevalt mij heel goed.

xPabloBokt

Berichten: 9408
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:21

Hier AEG wasmachine en droger. Wasmachine kan tot 1600 toeren. Zijn er heel tevreden over.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:24

17 jaar een LG gehad totdat die de geest gaf en inmiddels een Haier.

Te bedienen via de app maar ook via de machine zelf, grote trommelinhoud van 9 kg, stoomfunctie ( gebruik ik vooral voor het opfrissen van kleding), erg stil,energiezuinig.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 19:48

TamaraFloor schreef:
Ik werk in een witgoed winkel.
Miele zou ik niet doen. Vroeger gingen die echt heel lang mee maar tegenwoordig echt niet langer dan een ander A merk! En als er wat stuk is zijn de onderdelen 3x duurder.
Wij verkopen heel graag AEG. Werkt simpel en de kwaliteit is goed.
Ik heb er zelf 1 met stoom functie waar ik ook blij mee ben. Is echt even om wat op te frissen of te onttrekken.
Samsung zeker niet aan beginnen. Wij zijn er mee gestopt. Er zijn er heel veel die na een paar jaar uit de lagers lopen en de service van Samsung is om te huilen.
Een bovenlader zou ik ook niet adviseren als je de ruimte hebt voor een voorlader. De lagers gaan daar snel stuk van.


Ik heb nu dus een Miele en ik baal ervan dat die “nu al” kuren vertoont. Hiervoor hadden we ook een Miele en die was een stuk degelijker en mijn moeder deed rustig 20 jaar met een Miele. Bij ons thuis had de wasmachine het ook nog een stuk zwaarder dan bij mij. Dus ik neig heel sterk naar een ander merk, helemaal na jouw verhaal.


Lay_D schreef:
17 jaar een LG gehad totdat die de geest gaf en inmiddels een Haier.

Te bedienen via de app maar ook via de machine zelf, grote trommelinhoud van 9 kg, stoomfunctie ( gebruik ik vooral voor het opfrissen van kleding), erg stil,energiezuinig.


Ik zit ook naar machines met een app te kijken, vooral omdat we zonnepanelen hebben en het fijn zou zijn als ik op afstand de machine aan kan zetten op momenten dat er veel energie wordt opgewekt.
Bedankt voor de tip.