Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight
Prairy schreef:Check even of je telefoon matcht met de software van de drone. Ik heb een dji mini en krijg die app met geen mogelijkheid op mijn telefoon (en dat ding dus ook de lucht niet in).
Bagheera_206 schreef:Daar heb je gelijk in. Er zijn sommige telefoons die niet compatible zijn.
De DJI app kun je niet meer uit de appstore downloaden, maar moet je vanaf de site van DJI downloaden. Dan zou die moeten werken. En anders hebben we Litchi nog.
Captain schreef:Ook met een drone van maximaal 249 gram moet je je registreren bij de RDW als je drone een camera en/of microfoon heeft. Je hebt geen vliegbewijs nodig.
Registratie is alleen niet verplicht als je gaat vliegen met een speelgoed-drone.
Mlies schreef:Ik heb een DJI mini Pro 4 met smart controller, kost wel een paar centen maar dan heb je wel leuk speelgoed!
8nnemiek schreef:Ik heb destijds de gratis online cursus + examen van Luxemburg gedaan, en veel mensen deden die uit Ierland. Ik weet niet of die examens nog steeds gratis zijn, maar de cursussen zelf zijn sowieso overal gratis te vinden.
Edit, hier heb ik die van mij gevolgd: https://dac.gouvernement.lu/en/drones/t ... e-how.html
8nnemiek schreef:Ik heb destijds de gratis online cursus + examen van Luxemburg gedaan, en veel mensen deden die uit Ierland. Ik weet niet of die examens nog steeds gratis zijn, maar de cursussen zelf zijn sowieso overal gratis te vinden.
Edit, hier heb ik die van mij gevolgd: https://dac.gouvernement.lu/en/drones/t ... e-how.html
germie schreef:Mlies schreef:Ik heb een DJI mini Pro 4 met smart controller, kost wel een paar centen maar dan heb je wel leuk speelgoed!
Ja, dat lijkt mij voor mij ook de beste, maar de prijs is me net even te hoog. De helft van de prijs en ja, ik ging er voor.
Ik lees dat het examen (3 pogingen) inclusief een cursus voor een drone 30 euro kost, dat is te doen, dan wil ik er wel een uurtje in gaan steken denk ik.
Jullie hebben het over deze gratis cursus? of zijn er meer aanbieders?
https://www.dutchdroneacademy.com/eu-vl ... an-gratis/
Soepblik schreef:Mlies schreef:Ik heb een DJI mini Pro 4 met smart controller, kost wel een paar centen maar dan heb je wel leuk speelgoed!
Mijn vriend heeft er zo een op marktplaats gevonden voor een mooie prijs! Wellicht is het 't waard om daar een kijkje te nemen?
Horse_Jo schreef:Ik heb deze momenteel besteld. Mooie prijscategorie en binnen de 250gram.
Drxon.nl
germie schreef:Ik ben nog steeds aan het orienteren. Je hebt bij DJI 2 typen controllers, en bij 1 hoef je geen telefoon te gebruiken lees ik. Dat lijkt me wel handig, want ik bewerk toch alles na op de pc/laptop. Dan zou ik het dus zonder app kunnen doen?
Maar dan heb je nog het fly more pakket, ja of nee? Het is 150 euro extra en eigenlijk krijg je 2 accus extra. Maar heb je die wel nodig? Ik kan me niet voorstellen dat ik langer dan 30 minuten op een dag vlieg met zo'n ding. Of ga je dat stiekem toch wel doen?
De dji mini 3 heeft geen botsdetectie aan de zijkanten. Is dat wel handig of valt het wel mee? De 3pro of de 4 heeft het wel, maar die zijn meteen een stuk duurder.
Gebruikers op dit forum: Fataal, Flew, Froukje, hooi, Iselda, LiDi, SemrushBot en 25 bezoekers