Internet + televisie vraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Internet + televisie vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 21:40

Al jaar en dag zitten wij bij Ziggo ( in die tijd heette het nog Multikabel volgens mij).
In al die jaren zijn we 2x verhuist en altijd hebben we in ons nieuwe huis Ziggo mee kunnen nemen.
Omdat het huis wat we huurde verkocht werd en gelukkig al snel een ander huis kunnen vinden.
Contact gehad met Ziggo en overzetten naar het nieuwe adres zou geen probleem zijn. Ik zou die dag of de andere dag terug gebeld worden door een monteur voor het inplannen van een afspraak.
Dit gebeurde niet dus zelf weer gebeld. Was een foutje gemaakt en niet doorgezet naar de afdeling voor de monteur. Maar het was geen probleem en alles zou vergoed worden door Ziggo. Monteur zou zo snel mogelijk bellen.
Paar dagen later een mail van Ziggo ze wilde het wel aansluiten maar dan moesten we even € 1125 betalen voor de aansluiting.
Nou sorry dan maar geen Ziggo.

KPN gebeld en die konden het wel aansluiten. Geen probleem buren vlaak naast ons hadden ook KPN werd ons verteld. Het zou binnen een week geregeld zijn.
Na een week een mail van KPN, ze hadden iets meer tijd nodig dus zou iets langer duren.
Oke balen maar kan gebeuren.
Weer een week later een annuleringsmail want ze moesten gaan graven en daar begonnen ze niet aan. Apart want wij wonen op 1b en 1f in hetzelfde gebouw heeft KPN.

We wonen midden in het dorp, helaas geen glasvezel in het dorp nog.
Alle andere aanbieders zitten echt enorm laag in mb's (bij Ziggo zitten we n op bijna 700 mb download, kpn zou 100 mb zijn. Andere bieden 30mb aan). Dat is echt enorm traag.

Vanuit de verhuurder is er wel een eigen wifi netwerk en hebben daarvoor een eigen kastje hangen in de meterkast, maar geen kabel voor tv.
En tv willen kijken. Maar hoe werkt dit?
Via de wifi kunnen we wel bv netflix kijken maar tot nu toe lukt het niet om een verbinding te maken met andere zenders.
Is dit wel mogelijk? En ja als dat kan hoe werkt dit?
Via Odido zagen we wel 4G televisie maar dat zegt me echt helemaal niks.

Wie heeft er tips of advies.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:31

Google chromecast in je tv duwen. Hier kan je apps op zetten zoals netflix, videoland, nl ziet enz.
De chromecast maarkt via wifi verbinding met het wifi kastje in de meterkast.
En via dat ding kan je dan tv kijken. Ik heb alleen internet en op de chromecast staat naast de bekende film apps ook de app van ziggo thuis. Deze is eigenlijk van m. Ouders :o
Maar zo kijk ik gewoon tv. Eerst keek ik via nl ziet en nog een andere betaalde site

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Internet + televisie vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 22:51

De apps als netflix etc werken nu wel gewoon op de tv.
het gaat me meer om de normale zenders als bv RTL, Veronica, SBS, TLC etc, kan je die dan ook gewoon bekijken?

Blacky94

Berichten: 3493
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Internet + televisie vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 23:06

Ik dacht dat Ziggo ook een alleen Ziggo Go abonnement heeft (waar je dus een smartTV met Ziggo Go app of chromecast voor nodig hebt), maar ik weet niet zeker of dit per se in combinatie moet met internet van Ziggo.

En anders inloggen op de Ziggo Go app met het account van iemand anders? Zo heeft mijn ex (met alleen een internetabo) jarenlang gewoon tv gekeken.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Internet + televisie vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 23:21

Via Nlziet kun je ook veel kijken. Alleen geen tlc zo te zien..

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Internet + televisie vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 06:09

NLZiet inderdaad. Ik heb al jaren geen tv abonnement meer.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:21

kiki1976 schreef:
De apps als netflix etc werken nu wel gewoon op de tv.
het gaat me meer om de normale zenders als bv RTL, Veronica, SBS, TLC etc, kan je die dan ook gewoon bekijken?


Via de Ziggo Go app, desnoods van iemand anders, nl ziet enz.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:22

kiki1976 schreef:
De apps als netflix etc werken nu wel gewoon op de tv.
het gaat me meer om de normale zenders als bv RTL, Veronica, SBS, TLC etc, kan je die dan ook gewoon bekijken?


Via de Ziggo Go app, desnoods van iemand anders, nl ziet, npo start app enz.

Die zet je op de.tv of op bijv een chrome cast.

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Internet + televisie vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 07:36

Dank julie wel allemaal.
Hier kan ik echt wat mee.