(Ver)koop huis en buren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anjali

(Ver)koop huis en buren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-24 16:51

N.a.v. een ander topic wat ik niet wil vervuilen.Ik heb ooit mijn huis moeten verkopen. Er was een grote tuin die grensde aan tuin van buren. Er kwamen kijkers en die wilden het alleen kopen als de grote bomen die tegen de erfgrens aanstonden in de tuin van de buren, weg zouden gaan. En dat moest ik dan met de buren gaan bespreken. Ik zei toen,:Nee want die grond en tuin is niet te koop. Alleen mijn stuk grond die bij mijn woning hoort. Ik ga echt niet bij buren zeggen dat ze hun bomen moeten wegdoen omdat IK mijn huis wil verkopen! Daar komt ook nog bij dat ik heel erg pro- boom en groen ben. Deze mensen kochten de woning dus niet, gelukkig later andere kopers die het groen ,ook van de buren, wel waardeerden. Dit was in een tijd toen de huizenverkoop erg stroef ging. Elders bij mij in de straat was een dergelijk geval en buren hebben daar wel hun prachtige grote coniferen verwijderd op aanvraag van de buren die wilden verkopen. :(

cissy

Re: (Ver)koop huis en buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:53

En de vraag is?

Even onderschriftloos.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:56

Oké prima toch...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-24 17:04

cissy schreef:
En de vraag is?

Of dit normaal en legaal is. Want ik verkoop niet elke dag een huis,dit was de eerste keer, en wist dus niet wat gebruikelijk is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:07

Sja, het is maar net hoe gek je iemand krijgt om zoiets te doen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Of het normaal is om een dergelijk verzoek in te dienen, laat ik in het midden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:12

Er zijn ook regels omtrent hoe hoog bomen mogen zijn. Ik ben ook pro boom dus zou ook een huis niet verkopen aan mensen die een eis stellen dat de bomen van de buren weg moeten.

Maar als de bomen hoger zijn dan de heg dan kun je daar als buur wel werk van maken en dan zeker als het ergens beschreven staat moeten de bomen weg. Of gemoeid en laag gehouden worden.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:40

Vragen mag natuurlijk altijd, maar ik denk dat je er slim aan gedaan hebt om de mogelijke kopers het zelf met de buren te laten uitzoeken en daar niet tussen te gaan zitten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie