Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49222
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:30

Jillz1 schreef:
Eh dat raam mag er niet eens zitten


Jawel. Onder voorwaarden. Afstand 2 meter of meer óf matglas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41757
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:32

Jillz1 schreef:
BeFunny schreef:
Nouja het raam dat is aan de buren. Net als dat ts niet op hun verzoek hoeft in te gaan hoeft dat andersom ook niet. Dat raam zat er al en daar willen de buren vast wel over praten als dat een beetje leuk kan zodat er voor beiden wat in zit zeg maar.

Maar als de deur wordt dichtgesmeten moet je niet verwachten dat hun dan wel iets gaan aanpassen.

Eh dat raam mag er niet eens zitten

Dat mag wel, onze buren hebben ook een raam op de erfgrens. Alleen zit daar dus wel melkglas in, dat is de vereiste.

BeFunny

Berichten: 10756
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:32

Jillz1 schreef:
BeFunny schreef:
Nouja het raam dat is aan de buren. Net als dat ts niet op hun verzoek hoeft in te gaan hoeft dat andersom ook niet. Dat raam zat er al en daar willen de buren vast wel over praten als dat een beetje leuk kan zodat er voor beiden wat in zit zeg maar.

Maar als de deur wordt dichtgesmeten moet je niet verwachten dat hun dan wel iets gaan aanpassen.

Eh dat raam mag er niet eens zitten



Daar heb ik dan overheen gelezen.
Maar het raam zat er al en wil ts nu dus weg hebben.

Hebben ze die tijdens de bezichtiging over het hoofd gezien of gedacht als we het gekocht hebben gaan we vertellen dat die weg moet en dan gezellig lang leven de lol met de buren?

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:34

Ibbel schreef:
Jillz1 schreef:
Eh dat raam mag er niet eens zitten


Jawel. Onder voorwaarden. Afstand 2 meter of meer óf matglas.

Zit op erfgrens

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:35

Jillz1 schreef:
BeFunny schreef:
Nouja het raam dat is aan de buren. Net als dat ts niet op hun verzoek hoeft in te gaan hoeft dat andersom ook niet. Dat raam zat er al en daar willen de buren vast wel over praten als dat een beetje leuk kan zodat er voor beiden wat in zit zeg maar.

Maar als de deur wordt dichtgesmeten moet je niet verwachten dat hun dan wel iets gaan aanpassen.




Daar heb ik dan overheen gelezen.
Maar het raam zat er al en wil ts nu dus weg hebben.

Hebben ze die tijdens de bezichtiging over het hoofd gezien of gedacht als we het gekocht hebben gaan we vertellen dat die weg moet en dan gezellig lang leven de lol met de buren?


Ik denk dat je niet goed ingelezen bent, gaat niet over raam, is bijzaak

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:39

Daar komt bij dat als je nu nee zegt de buurman kan roepen "hoe kun je dat nou zeggen, ze hebben er niet eens over gedacht!!"
[/quote]
Nee, waarom zouden ze?

Waar ze namelijk wél over hebben nagedacht is om die woning, inclusief de grond die er bij hoort, te kopen. En niet alleen over gedacht maar ook de woning gekocht. Als ze die niet, inclusief het bijbehorende terrein, zouden willen hebben hadden ze 'm vast ook niet gekocht.

De buurman, die kennelijk ook interesse heeft, en die van dichtbij heeft kunnen gadeslaan dat de woning twee jaar te koop stond, heeft níét gehandeld. Dat is niemand behalve hem te verwijten.

Dus mocht TS al behoefte voelen om te reageren op een dergelijke uitspraak van de buurman dan is hier alvast een antwoord erop.[/quote]


Waar lees jij dat de woning twee jaar te koop stond? Ik lees alleen dat ts 2 jaar bezig geweest is met het kopen van een woning. Maar als de woning in deze tijd inderdaad twee jaar te koop heeft gestaan kun je je ernstig gaan afvragen wat daar de reden van is.[/quote]

Huis stond 2 jaar ondat het eerst veel te duur in de markt stond.
Echt een flink klushuis.

Dit kunnen veel mensen zelf niet, wij hebben zelf bouwbedrijf.

Huis stond al 3 jaar leeg, was erfstuk, geen vd oude eigenaren heeft er gewoond

troi
Berichten: 17027
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:40

Jillz1 schreef:
Ibbel schreef:

Jawel. Onder voorwaarden. Afstand 2 meter of meer óf matglas.

Zit op erfgrens


Staat jouw huis dan ook op de erfgrens? Ik heb ook ramen op de erfgrens, huis is bijna even breed als het perceel en staat aan 1 kant op de erfgrens en op de andere kant er 50cm vanaf. Gelukkig vinden mijn buren dat wel prima.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:41

Huis stond 2 jaar te koop omdat het eerst veel te duur in de markt stond.
Echt een flink klushuis.

Dit kunnen veel mensen zelf niet, wij hebben zelf bouwbedrijf.

Huis stond al 3 jaar leeg, was erfstuk, geen vd oude eigenaren heeft er gewoond

Zonnetje81
Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:41

Wat bedoel jij met zit op erfgrens?? En in mijn ogen zijn zaken die je vooraf zag te accepteren. Je snapt ook zelf dat je er geen vrienden mee gaat maken en wat zien ze door dat raam? Tussen weg en niks doen zit ruimte. Zelf lijk je ook niet tot concessies te willen komen want melkglas is een mooie tussenweg.

En een huis dat 2 jaar te koop staat in deze tijd zou ik sowieso mn vraagtekens bij hebben.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:42

troi schreef:
Staat jouw huis dan ook op de erfgrens? Ik heb ook ramen op de erfgrens, huis is bijna even breed als het perceel en staat aan 1 kant op de erfgrens en op de andere kant er 50cm vanaf. Gelukkig vinden mijn buren dat wel prima.


Nee zit nog oprit van 6 meter tussen maar wel een grote pui dadelijk vd keuken

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:43

Jillz1 schreef:
BeFunny schreef:
Nouja het raam dat is aan de buren. Net als dat ts niet op hun verzoek hoeft in te gaan hoeft dat andersom ook niet. Dat raam zat er al en daar willen de buren vast wel over praten als dat een beetje leuk kan zodat er voor beiden wat in zit zeg maar.

Maar als de deur wordt dichtgesmeten moet je niet verwachten dat hun dan wel iets gaan aanpassen.

Eh dat raam mag er niet eens zitten

Dat hangt er vanaf. Als het raam er al langer dan 20 jaar zit en er niemand eerder bij de buren over aangeklopt heeft wel, dan is het verjaard. Sterker nog, in dat geval mag jij binnen twee meter van dat raam zelf niet meer bouwen.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:44

Zonnetje81 schreef:
Wat bedoel jij met zit op erfgrens?? En in mijn ogen zijn zaken die je vooraf zag te accepteren. Je snapt ook zelf dat je er geen vrienden mee gaat maken en wat zien ze door dat raam? Tussen weg en niks doen zit ruimte. Zelf lijk je ook niet tot concessies te willen komen want melkglas is een mooie tussenweg.

En een huis dat 2 jaar te koop staat in deze tijd zou ik sowieso mn vraagtekens bij hebben.


Ik heb nergens nog niks gezegd over geen concessies, je heb het over een raam dat genoemd is als bijzaak, we zetten er gewoon een heg voor.

troi
Berichten: 17027
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:45

Jillz1 schreef:
troi schreef:
Staat jouw huis dan ook op de erfgrens? Ik heb ook ramen op de erfgrens, huis is bijna even breed als het perceel en staat aan 1 kant op de erfgrens en op de andere kant er 50cm vanaf. Gelukkig vinden mijn buren dat wel prima.


Nee zit nog oprit van 6 meter tussen maar wel een grote pui dadelijk vd keuken


Die pui ga je binnen 2meter van hun raam bouwen? Ik vraag me af of dat mag eigenlijk.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:47

Staat jouw huis dan ook op de erfgrens? Ik heb ook ramen op de erfgrens, huis is bijna even breed als het perceel en staat aan 1 kant op de erfgrens en op de andere kant er 50cm vanaf. Gelukkig vinden mijn buren dat wel prima.
[/quote]

Nee zit nog oprit van 6 meter tussen maar wel een grote pui dadelijk vd

Die pui ga je binnen 2meter van hun raam bouwen? Ik vraag me af of dat mag eigenlijk.[/quote]


Leer lezen!!
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 02-04-24 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:47

Hoe meer ik lees van TS hoe meer ik me afvraag hoe de buurman zijn vraag heeft gesteld.

Dat raam mag er zitten TS, er zit dus nog 6 meter tussen. Je mag zelf dus niet teveel bouwen daar, dus als buurman bezwaar maakt daarop is de beste man in zijn recht. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41757
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:48

Jillz1 schreef:
Ibbel schreef:


Jawel. Onder voorwaarden. Afstand 2 meter of meer óf matglas.

Zit op erfgrens

Dat maakt niet uit. Maar dan moet er wel matglas/melkglas oid in. Wat ook weer afhankelijk is van de afstand tot jouw huis.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:49

Balou_k schreef:
Hoe meer ik lees van TS hoe meer ik me afvraag hoe de buurman zijn vraag heeft gesteld.

Dat raam mag er zitten TS, er zit dus nog 6 meter tussen. Je mag zelf dus niet teveel bouwen daar, dus als buurman bezwaar maakt daarop is de beste man in zijn recht. ;)



Het verhaal gaat helemaal niet daar over.

Iedereen heeft het over een raam dat 1x benoemd is maar waar we verder helemaal niks mee gaan doen. Komt gewoon een heg voor en klaar.

Wij gaan niet op een oprit bouwen. En nee dat raam mag er niet zitten, zit op de erfgrens.

Erfgrens is erfgrens, ook al komt pas 6 meter verderop een raam.
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 02-04-24 13:52, in het totaal 2 keer bewerkt

troi
Berichten: 17027
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:51

Jillz1 schreef:
Balou_k schreef:
Hoe meer ik lees van TS hoe meer ik me afvraag hoe de buurman zijn vraag heeft gesteld.

Dat raam mag er zitten TS, er zit dus nog 6 meter tussen. Je mag zelf dus niet teveel bouwen daar, dus als buurman bezwaar maakt daarop is de beste man in zijn recht. ;)



Het verhaal gaat helemaal niet daar over.

Iedereen heeft het over een raam dat 1x benoemd is maar waar we verder helemaal niks mee gaan doen. Komt gewoon een heg voor en klaar.

Wij gaan niet op een oprit bouwen. En nee dat raam mag er niet zitten, zit op de erfgrens.


Huh, maar wat is dan het probleem met dat raam? Zit op 6 meter van het huis af..

En wat de rest betreft. Ik zou het vriendelijk maar beslist afwijzen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41757
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:51

Jillz1 schreef:
Balou_k schreef:
Hoe meer ik lees van TS hoe meer ik me afvraag hoe de buurman zijn vraag heeft gesteld.

Dat raam mag er zitten TS, er zit dus nog 6 meter tussen. Je mag zelf dus niet teveel bouwen daar, dus als buurman bezwaar maakt daarop is de beste man in zijn recht. ;)



Het verhaal gaat helemaal niet daar over.

Iedereen heeft het over een raam dat 1x benoemd is maar waar we verder helemaal niks mee gaan doen. Komt gewoon een heg voor en klaar.

Wij gaan niet op een oprit bouwen. En nee dat raam mag er niet zitten, zit op de erfgrens.

Daar kwam je zelf mee in je OP:

Citaat:
Eigenlijk hebben we eigenlijk zelf nog een vervelende mededeling voor hun: hun keukenraam zit op erfgrens op ons perceel, die willen wij eigenlijk dicht hebben.
Dat zet de boel helemaal op scherp.


Dus niet zo raar dat mensen daarover vragen stellen toch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41757
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:52

Jillz1 schreef:
Balou_k schreef:
Hoe meer ik lees van TS hoe meer ik me afvraag hoe de buurman zijn vraag heeft gesteld.

Dat raam mag er zitten TS, er zit dus nog 6 meter tussen. Je mag zelf dus niet teveel bouwen daar, dus als buurman bezwaar maakt daarop is de beste man in zijn recht. ;)



Het verhaal gaat helemaal niet daar over.

Iedereen heeft het over een raam dat 1x benoemd is maar waar we verder helemaal niks mee gaan doen. Komt gewoon een heg voor en klaar.

Wij gaan niet op een oprit bouwen. En nee dat raam mag er niet zitten, zit op de erfgrens.

Erfgrens is erfgrens, ook al komt pas 6 meter verderop een raam.

Nee, zo werkt dat niet. Zou je als je een bouwbedrijf hebt toch moeten weten.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 02-04-24 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:52

Zoals je het noemde was het zeker geeeeen bijzaak en gezien je manier van reageren heb ik zo mijn twijfels of het allemaal aan de buren ligt :+

BeFunny

Berichten: 10756
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:54

Jillz1 schreef:
Ik denk dat je niet goed ingelezen bent, gaat niet over raam, is bijzaak


Dus het raam hoeft niet weg ?
Het is bijzaak.

Ik sluit me aan bij zonnetje81.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:56

Hoe meer ik lees van TS hoe meer ik me afvraag hoe de buurman zijn vraag heeft gesteld.

Dat raam mag er zitten TS, er zit dus nog 6 meter tussen. Je mag zelf dus niet teveel bouwen daar, dus als buurman bezwaar maakt daarop is de beste man in zijn recht. ;)
[/quote]


Het verhaal gaat helemaal niet daar over.

Iedereen heeft het over een raam dat 1x benoemd is maar waar we verder helemaal niks mee gaan doen. Komt gewoon een heg voor en klaar.

Wij gaan niet op een oprit bouwen. En nee dat raam mag er niet zitten, zit op de erfgrens.

Erfgrens is erfgrens, ook al komt pas 6 meter verderop een raam.[/quote]
Nee, zo werkt dat niet. Zou je als je een bouwbedrijf hebt toch moeten weten.[/quote]..

Je mag niet binnen 2 meter op erfgrens een raam hebben. Kan het niet anders verwoorden.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:57

Zonnetje81 schreef:
Zoals je het noemde was het zeker geeeeen bijzaak en gezien je manier van reageren heb ik zo mijn twijfels of het allemaal aan de buren ligt :+

Ik heb alleen antwoord gegeven op de vragen of opmerkingen.
Nergens ben ikzelf over dat raam verder gegaan.

En jemag denken wat je wilt. Maar zijn mensen die zelf steeds over dat raam beginnen.

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 14:00

Ach Jillz1, ik lees je topic en waar ik van je openingspost echt dacht "och jee, het zal je gebeuren"... gaan bij mij de nekharen inmiddels toch wel een beetje overeind staan van hoe jij er verder in zit. Je bent erg stellig en eigenlijk ook kattig naar anderen die op je topic reageren.
Ook dat "eerst de vergunning veilig stellen en daarna pas open kaart spelen naar je nieuwe buren"... ik vind het best sneaky dat je dat zo ziet.

Met deze opstelling denk ik dat jullie dit huis gewoon gekocht hebben om snel weer te verkopen. Want op deze manier bouw je geen goede band met je buren op. In tegendeel zelfs.

Je leert mensen hoe ze met je moeten opgaan vanaf het allereerste moment. Jij leert deze mensen nu dat jij iig niet te vertrouwen bent.
Je kunt echt beter duidelijk en eerlijk zijn. Behandel een ander zoals je zelf ook behandelt wilt worden.