[VOLG] Van Utrecht naar Japan, mijn avontuur in 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:04

Wat leuk om dit topic tegen te komen. Het is voor mij nogal een droom om naar Japan te emigreren, maar ik begin met een reis van 4 weken in oktober dit jaar :o Ik volg graag hoe je leven zich ontvouwt in Japan.

Malle_meid

Berichten: 194
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:30

Courses schreef:
Malle_meid schreef:
Super leuk om te volgen *\o/*

Japan staat bovenaan mijn reis bucket list en ik hoop dat het volgend jaar gaat lukken om te gaan!!


Hopelijk gaat het lukken! Welke steden wil je aandoen?


Dat weet ik eigenlijk nog niet :o

Het zal waarschijnlijk een reis worden van 15 dagen en ik moet me nog een beetje verder verdiepen in de highlights die je in die periode kunt zien. Ik heb al wel diverse youtube video's bekeken voor inspiratie. Ik weet ook nog niet of ik alleen ga of met een vriendin en/of met een groepsreis. Maar start en einde zal sowieso Tokyo zijn.
Als er een algemeen topic voor Japan is, zal ik daar ook nog wel wat tips vragen

Roosje01

Berichten: 10731
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: [VOLG] Van Utrecht naar Japan, mijn avontuur in 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:09

Oh wist niet dat er nog een topic was excuses. Zal mijn vraag even daar gaan stellen.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 10:22

Week 6 - 7 - (bijna) 8: Inmiddels ben ik zo'n anderhalve maand inwoner van Tokyo en is het best wel een rollercoaster geweest. Het verhuizen naar het buitenland, hoe goed je het ook voorbereid, is best nog wel een klus. Elke dag ben je bezig met zaken waar je doorgaans, in je 'eigen land', niet mee bezig bent. Zaken die geregeld moeten worden of zaken die je zelf wilt regelen, de taal barrière en ook de niet-stoppende stroom aan papierwerk wat hier echt de norm is.

Afbeelding

Niet helemaal de stacks waar ik naar op zoek was, om heel eerlijk te zijn :') Er zijn dus enorm veel regels hier voor allerlei soorten systemen, inclusief het pensioenfonds wat hier ook gewoon aanwezig is. Wanneer je korte verblijven hebt (of een visum van bijvoorbeeld een jaar) kun je bepaalde kwijtscheldingen aanvragen, wat ik dus ook direct heb gedaan aangezien ik daarvoor in aanmerking kwam. Kreeg ik van de week 14 payment slips binnen voor het pensioenfonds, in totaal zo'n 1500 euro. Of ik die even kon betalen. Dus ik heb inmiddels met genoeg mensen gesproken om de kennis te hebben dat ze dit, ongeacht of je aanvraag voor het kwijtschelden nog in behandeling is, nog steeds sturen maar ik schrok me echt kapot toen ik dit in de brievenbus vond. Zeker omdat álles in het Japans is en er 0.0% uitleg bij zat.


Afbeelding

Afgelopen week ben ik ook lid geworden van de Google Campus hier, waardoor je dus een werkplek hebt midden in Shibuya (gratis!) met onbeperkt koffie. Super fijne voorziening en voor mij zeker een goed alternatief om af en toe te kunnen werken. Het zit ook direct naar het station, dus bijzonder goede optie (zo te zien zijn hier meer locaties van over de hele wereld).

Afbeelding

Een goede vriendin van mij was vorig weekend jarig en nodigde mij uit voor een bento lunch bij Park Hyatt in Shinjuku. Blijkbaar gaat het gehele hotel binnenkort dicht voor renovatie, dus er is niet heel veel tijd meer om het te bezoeken en de bento's voor de lunch zijn enkel vooraf te reserveren en voor een X aantal personen per dag beschikbaar. Super mooi uitzicht op de 41ste verdieping! Het eten was ook heerlijk. Daarna zijn we nog een eigen parfum wezen maken wat ook een unieke ervaring was. Ik ben erg van de parfum en heb zo m'n merken waar ik op terug val, maar het helemaal zelf uitzoeken was wel een hele leuke manier om een geur samen te stellen.

Afbeelding


Afbeelding

Aanvullend hebben we enorm kort maar kunnen genieten van de sakura, in totaal denk ik maximaal 7 dagen? Het weer is hier recent erg warm maar heeft ook vrij heftige drops in de biometric pressure. Dit kan onder andere migraine achtige klachten veroorzaken als je er gevoelig voor bent, waar ik dus helaas erg gevoelig voor schijn te zijn. Wanneer het bijvoorbeeld later op de dag gaat regenen o.i.d, die wisselingen in het weer zorgen voor klachten als vermoeidheid, duizeligheid, hoofdpijn, letargisch gevoel en moeilijk je balans kunnen houden. Doorgaans heb ik hier in Nederland geen last van, maar hier heb ik al een paar dagen een hele nare middag gehad met het idee dat ik echt op bed moest gaan liggen. Bijzonder hoe dat zo enorm kan verschillen of effect kan hebben.

Life outtakes:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roosje01

Berichten: 10731
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: [VOLG] Van Utrecht naar Japan, mijn avontuur in 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 15:01

Minder van die migraine hopelijk heb je snel minder last of is dat een blijvende iets met die temperatuur drops?
Eten ziet er goed uit krijg er trek van!
En wat een gave ervaring eigen parfum maken ga je dat vaker doen als die op is?
Fijn dat je een werkplek hebt en hopelijk ben je snel door al het papierwerk heen geworsteld.