Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 13:48

Beste, mijn lieve Samsung Galaxy S10e is eigenlijk wel aan vervanging toe.
Nu was ik altijd een S-serie koper, maar... goedkopere telefoons zijn misschien inmiddels wel net zo goed als mijn S10e en zo overweeg ik de overstap naar de A-serie.

Als echte twijfelkont durf ik natuurlijk weer niet meteen te kopen. Het blijft toch een 400 euro, al is dat een heel stuk voordeliger dan zo'n mooie S24 (katsjing! au!). Ik denk dat ik geen high-end toestel nodig heb, maar toch....

Ik vraag niet veel van zo'n telefoon. Maar hij moet wel echt goede fotos kunnen maken en ik wil wel graag een beetje vlot internetpagina's kunnen bekijken. Mijn S10e voldoet daarmee gewoon goed. Als ik dan toch een andere foon moet, dan wel graag eentje met een groter scherm. Had het scherm liever ook wat breder gezien, maar dat is bijna niet te vinden. Wil absoluut android en absoluut geen Chinees.

Heee, heb jij een A54? Hoe bevalt die? Ik lees je ervaring graag, helemaal als jij eerder S-serie telefoons heb gehad.

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:08

Ik ga dit even volgen. Ik zit met hetzelfde dilemma. Voorheen waren de A- series duidelijk slechter en trager.

Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:14

Ik heb een A35 als werktelefoon. Prima ding, snel internet en goede camera +:)+

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:21

Ik heb een uitstapje gemaakt naar de a serie maar ik ben toch weer terug naar de s serie.
Voornamelijk voor de camera, voor de rest voldeed de telefoon prima.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:38

Ik ben overgestapt naar de A series. Ik ben geen S serie waard. Ik had de A52s en ik heb nu de A34 (5G).
Ik ben echt aangenaam verrast! Ik had verwacht dat hij veel trager zou zijn, maar daar is geen sprake van. Hij voelt ook niet minder luxe.
Ik vind de camera helemaal goed, de kwaliteit hiervan vliegt bij mij sowieso achteruit omdat ik de lenzen nooit helder kan houden. Ik stop mijn telefoon overal.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:40

Ik ga dit ook even volgen. Ik heb nu nog steeds de S9 en hij doet het nog steeds goed, ik heb ook nog geen haast, maar ik zat ook al te kijken naar de A54. Ik ben ook heel erg benieuwd naar de ervaringen.

DuoPenotti

Berichten: 29511
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:41

Ja ik heb 'm en ben er heel blij mee.
Maar ik kom van een slechtere telefoon af.
Dus ja dan is het altijd wel beter.

Ik vind het 4k filmen en daar foto's uitpakken wel fijn.
Maar dat ben jij waarschijnlijk al gewend

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:44

Ik heb de A54 en kom van de S20 af. Zelf ben ik er super tevreden over! Een accu waar ik 2 dagen mee kan doen of met heel veel intensief gebruik kom ik daar zeker de hele dag mee door. :D Fijne camera en hij ligt ook lekker in de hand voor mij.

Voor de zaak heb ik de S23... wat een domper.. wat een slechte accu.. ;( Ik gebruik hem niet veel, maar de accu trekt heel snel leeg.

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:56

Ik heb een A54! Hij bevalt mij goed, de snelheid is prima. Ik had hiervoor een Galaxy J5 2016, dus dit is wel een flinke vooruitgang. De camera is veel beter dan die van mijn vorige telefoon, maar of je er 'echt goede' foto's mee kan maken hangt ervan af wat voor jou 'echt goed' is. Voor mij is de camera goed genoeg, maar het kan zeker nog wel beter. De kleuren zijn soms een beetje te intens ook ofzo (hiervan kan je via Google ook voorbeelden vinden). Ik maak zelf niet veel foto's, ben er ook niet heel goed in ofzo. Voor het idee kan ik er een paar plaatsen als je wilt (heb wel eigenlijk alleen kattenfoto's :+)?

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:59

Ik en mijn vriend hebben m allebei. Toen hij net uit was gekocht. En nog steeds heel blij mee.
Goede camera, snel, en stof en waterdicht! Heb zelf geen minpunten, zeker niet in de verhouding met de prijs.

sasja0705
Berichten: 1980
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:06

Manlief en ik zijn van de S10 naar de A53 gegaan... wat een verschil... maar niet te goede.
Voor ons te groot en altijd "iets"
Bij mij bvb regelmatig dat ie niet naar de sd-kaart kon schrijven. Ook niet bij 3 nieuwe.
Beiden hadden wij het soms dat bij bellen op eens de andere kant niets hoorde.
Wij hadden ze 1 jaar en hebben dan de s22 gekocht... weer handzamer en tot nu toe geen problemen.
Fijne foto's, snel, beter wifi-contact.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:14

Hier inmiddels over naar Apple maar hiervoor altijd de S gehad en als laatste een A. Waardeloos. Vergeleken met de S een stuk trager. Als je altijd S gewend bent, vond ik het vies tegenvallen. Vriendin van mij ook overgestapt naar de A maar twijfelt om weer terug te gaan naar de S, ook vanwege de snelheid.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:15

sasja0705 schreef:
Manlief en ik zijn van de S10 naar de A53 gegaan... wat een verschil... maar niet te goede.
Voor ons te groot en altijd "iets"
Bij mij bvb regelmatig dat ie niet naar de sd-kaart kon schrijven. Ook niet bij 3 nieuwe.
Beiden hadden wij het soms dat bij bellen op eens de andere kant niets hoorde.
Wij hadden ze 1 jaar en hebben dan de s22 gekocht... weer handzamer en tot nu toe geen problemen.
Fijne foto's, snel, beter wifi-contact.

De 54 is echt een verbeterde versie van de 53..
https://www.androidplanet.nl/nieuws/sam ... alaxy-a53/

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:40

Ik heb een s23 als privé telefoon en mij werktelefoon is een a50. Dat werkt prima, maar hij is wel iets langzamer dan mijn privételefoon en de camera is ook echt mindere kwaliteit.
Dus zijn echt goede foto's voor jou uitvergroting ophangen of leuke vakantiefoto's?

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:42

Net sinds een maand de A54 en ik ben er heel blij mee. Ik merk niks van traagheid maar ik heb altijd de A serie gehad.

De camera werkt goed dat was wel 1 reden om deze te kopen. Ik vind het ook een mooi ontwerp wat dikker maar het voelt ook wat steviger.

Ik ben er in ieder geval blij mee

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:51

Hier nu anderhalf jaar de a53. Kom vanaf de A12. Vind de camera fijn, zolang je niet te extreem wilt zoomen. (Voor m'n pivo had ik nog wel iets meer zoom gewild, maar werkt verder wel prima en duidelijk) Voor rondom huis meer dan prima. Batterij is met mijn gebruik (véél) een kleine dag. Qua snelheid niks op aan te merken. Voor mij een prima telefoon :j

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:57

smurffie schreef:
Ik heb een s23 als privé telefoon en mij werktelefoon is een a50. Dat werkt prima, maar hij is wel iets langzamer dan mijn privételefoon en de camera is ook echt mindere kwaliteit.
Dus zijn echt goede foto's voor jou uitvergroting ophangen of leuke vakantiefoto's?


Maar de a50 is wel echt al een stuk ouder. Mijn A70 is zelfs slomer en minder als mijn A54 nu, omdat die ouder is.

Ik heb de a54 en ben er tevreden mee. Ik doe er alles op, want ik heb geen pc dus al het internet en hij is net zo snel als de luxere modellen van diverse merken daarmee.
Camera is niet zo goed als de beste modellen, maar maakt gewoon nette foto's en filmpjes. (Maar goed ik ben de kwaliteit van een spiegelreflexcamera gewend dus niet eerlijk haha)

Ik had hiervoor ook de a serie, maar dan de 70, en die zijn beter maar je merkt gewoon dat een nieuwer model ook van een lagere serie weer beter is. Die ontwikkeling gaat zo snel. De 1e overstap van S naar A serie was de A al beter,omdat die gewoon nieuwer was. Bij 2 even oude telefoons zal de S idd beter zijn, daarom zijn die duurder haha

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 14:29

Update: zojuist heeft mijn vriend de S24+ gekocht. Ook zijn S9 was aan vervanging toe.
Ik heb nog even wat tijd om te blijven twijfelen :D Maar superdank voor jullie input, want het geeft wel wat om over na te denken, die A54 is dus zeker een interessant toestel!

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 14:34

Ik denk zelfs dat als je puur naar de prijs gaat kijken, je bij de A-serie meer voor je geld krijgt dat bij de 3 of 4x zo dure S-serie

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 14:58

Ik was altijd tevreden over de A serie. Meerdere soorten gehad. Maar de a54 valt mij tot nu toe tegen. Maar misschien ook wel pech

Veel problemen met opladen, usb poort is al keer vervangen. En nu jaar later weer problemen. Camera valt mij ook wel tegen.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:24

Hier ook een A54 als werktelefoon. Heb 'm na een maand weer terug gegeven, ik had een maandagochtend exemplaar; de andere kant kon mij regelmatig niet horen. Ander exemplaar gekregen en die lijkt het gewoon te blijven doen.

Camera is beter dan de A50 die ik hiervoor had. Dat zie ik ook aan de foto's die ik van collega's krijg; ze zijn beter leesbaar en je kunt wat verder inzomen terwijl de foto (tekst) leesbaar blijft.
Maar waar ik mij vooral aan stoor is batterijduur. Ding houdt het drie dagen uit (nauwelijks gebruik) waar de intussen 6 jaar oude Apple nog altijd 4 a 5 dagen in leven blijft.

Al met al, ja het is een prima telefoon maar ik ben ernstig verpest door m'n appeltje.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 15:33

Ik hááát Appeltjes :D
Hardware is absoluut hartstikke prima, maar die software.... _-:(

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:42

Dees schreef:
Ik hááát Appeltjes :D
Hardware is absoluut hartstikke prima, maar die software.... _-:(

Tja, dat vind ik dan weer van Android. Niet zo mijn ding, zeg maar.

Maar hey, ik kan ermee bellen, een beetje whatsapp en af en toe een foto als ik de grote camera niet bij me heb en dat is voor mij voldoende.
Internet lijkt ie verder prima te doen en alle apps die de baas nodig vindt, werken meestal goed (en als ze dat niet doen, ligt dat meestal aan de systemen, niet aan de telefoon).

Als het een waardeloos ding was, had mijn baas er geen 3000 in het rond slingeren :D
Laatst bijgewerkt door ikke op 09-03-24 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:44

Ik heb een ipad maar al jaren een Samsung telefoon, ben bang dat ik niet kan wennen aan een Apple telefoon -O-

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Samsung Galaxy A54 ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 16:18

Prima telefoon, ik heb m nu een paar maanden.
Doet wat ie moet doen
Ik had eerst ook S serie, maar de A54 doet wat ie moet doen en is qua prijs stukken voordeliger