Help ik zoek gordijnen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 20:27

Zoals de titel al verklapt, ik ben opzoek naar passende gordijnen.

Mijn vriend en ik gaan in de zomer samenwonen en ik trek bij hem in. Harstikke leuk natuurlijk, maar we hebben beiden ontzettend verschillende smaak wat het niet al te makkelijk maakt _O-

Gelukkig kan ik hier en daar wel een beetje ideetjes in zn hoofd planten, zodat het huis niet een enorme mancave wordt en zit er zelfs al een gekleurd tapijt (wel nog in de verpakking, maar het begin is er _O- ) in het huis.

Maar nu, hij heeft flink wat ramen in het huis en blijkbaar een lastige maat, hij wil het liefst geen op maat gemaakt gordijnen. Hij wil t zo budget vriendelijk mogelijk. En aangezien hij niet wil dat ik meebetaal aan de inrichting aangezien ik nog niet inwoon, kunnen we niet splitten.

De hoogte die hij nodig heeft is 260, dan komt t gordijn mooi strak aan de grond.

Ook hebben we ivm een rail een plooiband nodig.

We zagen in een winkel een supergave, maar die is 280, en hij is vrij onhandig en wil m niet inkorten en ik denk niet dat hij beseft dat dat ook gedaan kan worden.

Ik ben fan van kleurige gordijnen, maar wel rustig, denk aan donkergroen, teal, navy, oud roze oid.

Hij is van de neutrale kleuren, maar wil niet te donker of de kleuren van de muur. (Taupe of donkergrijs)


Afbeelding
Deze vond ik bijvoorbeeld mooi, maar hij kreeg dan direct t idee alsof ie in een bejaardentehuis woonde :+
Afbeelding
Hier was hij super erg fan van, ik ook, helaas dus 280.

Weten jullie winkels online en offline die deze maten verkopen? Kwantum geweest, zagen we alleen net niet wat we wilden.

De rest van de winkels waar we geweest zijn niet de goede maten of hij was niet enthousiast.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:37


Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:40

Ik heb ergens in huis gordijnen van Veneta. Kun je ze op maat laten maken en ik vind de kwaliteit en prijs echt heel goed. Ook keurig gemaakt.

Op de site hebben ze ook heel duidelijk staan hoe je het moet opmeten.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:48

Wij hebben deze van de Leenbakker, wel maatwerk maar gekocht toen ze een aanbieding op maatwerk hadden.
Wij hebben als extra optie gekozen voor gordijnen met plooien en verduisterend.
Afbeelding

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 20:51

Ah dank voor de tips al!

Vergeten te vermelden, we willen graag verduisterende gordijnen. Anders kan iedereen zo naar binnen gluren helaas _O-

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:51

Stomme vraag misschien, maar waarom wil/kan je ze niet inkorten? Ik ben echt niet heel handig, maar heb voor 5 gigantische raampartijen alles zelf op maat gemaakt. 2x met zoomband (dus alleen strijken) en de rest met de naaimachine. Er staan hele duidelijke filmpjes op internet :j

Na 6 jaar zit het strijk zoomband trouwens nog als een zonnetje :j

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:59

voordeelgordijnen.nl
hier hebben wij onze gordijnen vandaan en ze zijn echt niet duur, worden op maat gemaakt voor jou en geleverd aan huis.

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:07

Veneta is een goede online optie. Je kunt er kleurstalen opvragen en ze bieden ook de mogelijkheid dat er iemand aan huis komt meten.

Zelf korter maken gaat idd heel gemakkelijk met dubbelzijdige zoomband. Even op letten dat je die koopt voor zwaardere stoffen en goed de instructies volgen.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 21:14

Omdat hij dat gewoonweg vertikt :o

En daarnaast ook geen spullen voor om het mooi te naaien. Ook niemand zo in de omgeving die t kan. Maar zal t nog eens opperen, denk niet dat t wat gaat worden, want hij wil t graag op zijn manier doen _O-

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:16

Gordijnen op maat laten maken? Soms heeft Leenbakker gratis maken.

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:26

Hier ook Veneta, je kan ook iemand voor advies aan huis laten komen.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:34

Ik heb mijn verduisterende gordijnen op maat laten maken bij leen bakker. Was wel aan de prijs, maar ik heb ze in mijn huis daarna door m'n pa laten inkorten. Dus ze gaan al even mee

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:38

Gewoon tegen hem zeggen dat het nogal belangrijk is dat jij je daar ook thuisvoelt. En hij niet zo koppig over een paar gordijnen moet doen terwijl hij jou ervoor terugkrijgt }>

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:44

Wij hebben ook onze rolgordijnen + vintrage van Veneta en nu recent ook voor de slaapkamer vouwgordijnen en plooigordijnen gekocht. In de slaapkamer verduisterend.
Als ik ze zelf online ging bestellen, moest ik een voering kiezen. Als je ze belt kunnen ze met je mee kijken. Ze kunnen dan voor jou de offerte maken.
Aan de telefoon vertelde ze dat voering niet nodig was, aangezien ze al verduisterend zijn.
Scheelde bij ons +- 500,- Dus dat is wel de moeite. Vind ze hele goede service hebben, denken fijn mee, goede gratis stalen op te vragen en redelijk snel in huis (in ieder geval ruim voor de eerder genoemde levertijd).

Of ze echt goed verduisterend zijn zonder voering, weet ik nog niet. De slaapkamer is nog niet af.. :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 21:52

Allemaal goede tips!

Ik stuur t door. We hebben alleen 6 paar ramen, waarvan 3 echt groot groot, dus even kijken of t financiële plaatje ook wil.

Dan is kant en klaar toch een heel stuk voordeliger.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 21:53

BigOne schreef:
Gewoon tegen hem zeggen dat het nogal belangrijk is dat jij je daar ook thuisvoelt. En hij niet zo koppig over een paar gordijnen moet doen terwijl hij jou ervoor terugkrijgt }>


Ik doe mijn best :')

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:59

Onze gordijnen beneden waren van Voordeelgordijnen.nl Daar kun je ook staaltjes van bestellen, kun je het bij je meubels en je muren houden. Die waren wat duurder dan de gordijnen op de bovenverdieping maar dat merkte je eigenlijk ook wel. Ze waren echt blackout (dus echt geen licht doorlaten), zwaardere kwaliteit waardoor ze mooier hangen/plooien en de haken die er aan zitten zijn ook een stuk sterker.

Voor de bovenverdieping tijdens een kortingsactie gordijnen van Leen Bakker gekocht. Ze waren iets te lang, dus een naaister uit het dorp is ze komen opmeten bij ons thuis, heeft ze afgespeld meegenomen en drie dagen later konden we onze op maat gemaakte gordijnen ophangen.

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:03

Gordijn24.nl. Nette prijzen, binnen 10 werkdagen geleverd, prachtige stoffen en gratis stalen.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:07

Mijn gordijnen komen van sleep.nl

En zoomband om ze in te korten is echt ideaal, maar ze hebben ook 260.

snorkel1986

Berichten: 3017
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:29

Zit er geen naaiwinkeltje/ kleding reparatie in de buurt.. die kunnen dat ook vaak prima voor een net bedrag kan je gewoon informeren van te voren

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:46

Ik Heeze destijds bij de kwantum gekocht, eens in de zoveel tijd hebben ze gordijnactie en worden ze gratis op maat gemaakt.

Je krijgt later enorm spijt als je voor een paar tientjes verschil net niet mooi passende gordijnen hebt opgehangen. Zeker als hij naar een spelt in de hooiberg gaat zoeken om per se de juiste maat te kopen. Zoveel werk is het echt niet, geen moeder, oma of tante in de aanbieding? Iedereen met een naaimachine en/of strijkbout kan dit namelijk.

Qua kleur, probeer deze zo neutraal mogelijk te houden, zijn (groene) kleur brengt mij weer terug naar de jaren 80 van de vorige eeuw overigens :o

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:49

Als je het zelf niet op maat kunt maken kun je ook altijd een oproepje doen op de plaatselijke Facebook pagina

Het is voor iemand met een naaimachine een makkelijk zakcentje

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 23:05

Ik zal het proberen te opperen. Hij is alleen heel stug met bepaalde dingen en dan moet het echt op zijn manier.

Hij woont (helaas :') ) in een gehucht met nog net geen 3 huizen, dus vraag me af of daar überhaupt iets zit.

Mijn kant van de familie allemaal mensen met 2 linkerhanden, en zijn kant idem dito.

Sleep.nl ziet er veelbelovend uit trouwens. Heb het hem doorgestuurd!

snorkel1986

Berichten: 3017
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Help ik zoek gordijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:32

Als je z'n klein gehucht gaat wonen vraag he buurvrouw wie het kan grote kans dat ze het zelf kan of iemand weet. En misschien overbodig maar maak kennis met je buren.. ( kan altijd handig zijn ook al zal je er vast niet altijd op zitten te wachten)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:44

Sterre98 schreef:
BigOne schreef:
Gewoon tegen hem zeggen dat het nogal belangrijk is dat jij je daar ook thuisvoelt. En hij niet zo koppig over een paar gordijnen moet doen terwijl hij jou ervoor terugkrijgt }>


Ik doe mijn best :')


Ik zou iets zoeken met bijpassend behang O:)