Smartwatch met sportfunctie paardrijden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch met sportfunctie paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:36

Die van mij hoort het trillen van mijn horloge niet.
Wanneer ik de navigatie functie gebruik, trilt en piept die voor elke afslag, heeft paard helemaal niks van door.

Bij mij komen WhatsApp berichten ook wel gewoon binnen tijdens het paardrijden, maar ik kijk daar alleen naar als ik relaxed aan het stappen ben, anders lees ik ze pas als ik klaar ben met rijden.

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:30

Ik gebruik nu de Garmin vivofit S4. ik zet wandelen aan en pas daarna in de app de workout aan. Vind het erg jammer dat ik niet gewoon paardrijden kan kiezen (ook geen fitness).
en met dit horloge kan je het ook niet handmatig toevoegen zoals met sommige.

Met mijn tomtom kon het wel maar die worden niet meer gemaakt. :Y)

Suliko

Berichten: 4320
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 18:13

leonie87 schreef:
Ik gebruik nu de Garmin vivofit S4. ik zet wandelen aan en pas daarna in de app de workout aan. Vind het erg jammer dat ik niet gewoon paardrijden kan kiezen (ook geen fitness).
en met dit horloge kan je het ook niet handmatig toevoegen zoals met sommige.

Met mijn tomtom kon het wel maar die worden niet meer gemaakt. :Y)


Heb je geen garmin connect app waar je andere sporten uit kan halen?

Zo heb ik een functie voor Horseback Riding toegevoegd op mijn garmin instinct 2S.
Hij trackt de route, afstand, snelheid en tempo, ook de wisselingen hierin. Hoogteverschil en dergelijke. Verder mijn gegevens van hartslag, en calorieën.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:32

Eh, nee, gelukkig niet :+ Ik heb idd gewoon geen zin in berichten op mijn horloge. Ik zou dan toch gaan kijken (en over nadenken, reageren...) terwijl ik lekker met pony door het bos wil struinen. Omdat ik wel de navigatie gebruik, is het wel handig dat horloge een trilling of piep geeft bij afslag. Daar gaat nog iets in fout, hij doet dit niet bij iedere afslag. Ben er nog niet achter waar dit fout gaat -O-


Utixo schreef:
germie schreef:
[

Utixo

Berichten: 6584
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:28

Suliko schreef:
leonie87 schreef:
Ik gebruik nu de Garmin vivofit S4. ik zet wandelen aan en pas daarna in de app de workout aan. Vind het erg jammer dat ik niet gewoon paardrijden kan kiezen (ook geen fitness).
en met dit horloge kan je het ook niet handmatig toevoegen zoals met sommige.

Met mijn tomtom kon het wel maar die worden niet meer gemaakt. :Y)


Heb je geen garmin connect app waar je andere sporten uit kan halen?

Zo heb ik een functie voor Horseback Riding toegevoegd op mijn garmin instinct 2S.
Hij trackt de route, afstand, snelheid en tempo, ook de wisselingen hierin. Hoogteverschil en dergelijke. Verder mijn gegevens van hartslag, en calorieën.


Deze app is inderdaad via de Garmin Connect IQ app te downloaden op je telefoon. Ik was ook in de veronderstelling dat er alleen een betaalde functie was, maar via hier heb ik deze gevonden. Nu is die betaalde 3 of 4 euro per jaar, dus het is te overzien.

Oh wacht, ik zie dat je een Vivofit hebt. Ben je daar zeker van? Dat is namelijk een kinderhorloge.

Suliko

Berichten: 4320
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:21

Utixo, ik heb de F3b outdoorsports via Garmin Connect gedownload, die was gratis volgens mij of heel misschien iets van 3,- ofzo, en daar zit horseback riding als functie bij.

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Smartwatch met sportfunctie paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:34

Utixo, vicoactive s4 bedoel ik.

Ik kan het in de app idd wel. Op mijn horloge helaas niet.

Suliko

Berichten: 4320
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:17

leonie87 schreef:
Utixo, vicoactive s4 bedoel ik.

Ik kan het in de app idd wel. Op mijn horloge helaas niet.


De apps die je in de garmin connect kan downloaden moet je ook eerst overzetten naar je horloge, en dan in het menu van je trainingsopties via je horloge als toevoegen en als favoriet instellen zodat hij makkelijk beschikbaar is.

Ik zie dat de app voor horseback riding ook op vivoactive 4 kan, dus het moet kunnen!

Utixo

Berichten: 6584
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Smartwatch met sportfunctie paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:22

Ik heb ook een Vivoactive 4s, het kan echt ;). Via de IQ store download je de app naar keuze, daarna synchroniseer je het met je horloge. Dan even zoeken waar hij staat, en starten maar.

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:58

oke ik ga hier eens induiken want het is me tot op heden niet gelukt!