Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
MerelV schreef:Wij gebruiken hem voor de trailer. Voor woon werk is hij ideaal en red je die 70km elektrisch echt makkelijk. Met de trailer ben je dat zo kwijt en is hij zuiniger in de power modus. Dan rij je gewoon benzine. Hij trekt mijn 1,5paards trailer verder ook makkelijk.
Als ik verder moet dan die 70km laad ik niet op, maar pas als ik op plaats van bestemming ben. De hybride motor zorgt dat je nog wel wat terug wint aan stroom als je bijvoorbeeld remt ook na die 70km. Hierdoor is hij relatief zuinig. Ik denk dat hij zeker 1 op 15 loopt als je de elektrisch kilometers kwijt bent.
carina schreef:Hoe werkt het hybride rijden in de praktijk? Hij heeft een volledig elektrisch bereik van 70 km, hoe ga je hier mee om? Thuis en op het werk kan ik opladen en valt (ruim) binnen die 70 km range. Maar als je verder moet, laad je hem dan tussendoor op, of ga je op benzine verder? Hoe is het verbruik als je (zonder trailer) op benzine rijdt? En met trailer?
sasja0705 schreef:Verdiep je goed in het "hybride "
Wij hebben een aantal maanden verschillende Hybride Stekkers bekeken en gereden.
O.a. een Volvo V60 , 2e hands dan bij de dealer. Bereik zou 50 /60 km zijn.
Maar ook andere
Perfect voor woon werk verkeer, dachten wij
Echter : de aangegeven kilometers kloppen nooit, want die zijn altijd gemeten onder perfecte omstandigheden.
In realiteit was de accu al op voordat wij de 36 km heen en weer gereden hebben ...
Plus dat het eigenlijk gemaakt is om bij het starten van de auto elektrisch te gaan, want daar gebeurt de meeste uittstoot.
En zonder gebruikt de gemiddelde hybride meer brandstoff want natuurlijk zwarder.
Verder: verdiep je in de laadmogelijkheid : moet er een extra paal (á 2-3000 euro) aangeschaft worden of heeft de auto ook de mogelijkheid om met een adapter op het gewoone stroomnet te komen ( bij Landrover bvb niet mogelijk, bij Volvo kost de adapter ca 300)
En uiteraard heb je de kosten van het opladen ook .
En : informeer na de Motorrijtuigenbelasting... ook hier zijn er inmiddels verschillen en bij sommigen betaal je het volle pond omdat de subsidie eraf gaat.
Ook kritisch naar uistoot enz kijken, want ook deze worden mooier voorgedaan als daadwerkelijk.
Ik zelf rij een Toyota CHR Hybrid - uiteraard geen trekauto maar zonder stekker en die rijdt wel in de 30km zones en als je n beetje speelt, elektrisch.
Na echt een lange zoektocht zijn wij qua trekken weer bij een diesel uitgekomen - omdat er ook lange afstanden gereden moeten worden en wij meer dann 2ton moeten trekken.
En persoonlijk denk ik dat de nieuwe dieselmotoren (Eur 6 of 5) zijn niet voor niets uitgevonden en als je die combineert met biobrandstof (ok duurder) haal je de uitstoot nog meer na beneden.
Al met al : verdiep je dus erin of het waar is wat - welke Hybridfabrikant ook ever- je graag willen laten geloven