Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 00:18

Wie heeft de gouden tip? :D

Ik heb helaas een hardhorende onderbuurvrouw die graag slaapt met de radio hard aan. Leuk voor haar, voor mij iets minder :')
Nu ben ik best lastig met slapen en moet het voor mij echt stilstil zijn en ben ik nu dus al even op zoek naar "de perfecte oordoppen".

Momenteel heb ik de QuietOn oordoppen, deze dempen wel het geluid, maar halen helaas niet het gebrom (ze luistert alleen maar praatprogramma's snachts) van de mannenstem weg. Van die simpele schuim of wax oordoppen werken ook niet voldoende.

Ik zoek dus oordoppen die echt noise cancelling zijn/ actief omgevingsgeluid wegfilteren, maar die geen geluid afspelen (want ik hou van stil :D)

Wie helpt mij weer aan een goede nachtrust? _/-\o_

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 00:37

Sterkte!

Ik had ook zo'n onderbuurvrouw, maar daar hielpen op maat gemaakte oordoppen met zwaarste filter en dan Sony met NC eroverheen met zelf muziek aan helaas niet. Ik kende toen nog geen white, brown, pink of whatever kleur noise. Maar ik denk niet dat het had geholpen, ik hoop dat het bij jouw onderbuurvrouw minder hard staat en er wel wat helpt.

Kun je niet telkens aanbellen (heb je überhaupt al eens met haar hierover gesproken?) en anders de politie bellen als het echt extreem hard staat?
Mijne was psychisch niet in orde en hoe groter de overlast, hoe dieper ze weer in een psychose zat. Als zij gehuurd zit, kan het ook helpen om de woningbouw in te lichten en op de hoogte te houden. Die zouden, net als de politie, lijntjes moeten hebben met haar hulpverlening (als ze niet zomaar een 'aso' is).

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:21

Zeker eens praten met haar / met de verhuurder als je huurt. Want aan haar kant is er wellicht veel te doen: misschien kan zij oordoppen indoen met het geluid van de radio, of haar kamer afschermen met wat isolerend en dempend materiaal.

Naast goeie oordopjes: heb je ook een goeie vloer/ondervloer? Dat scheelt ook veel.

haffiefreak

Berichten: 1653
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:41


Nyaleti

Berichten: 6172
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:48

Hardhorend met een radio aan slapen := is ze vergeten dat ze in een appartementencomplex woont?
Zou (nogmaals) het gesprek aan gaan of met haar kinderen oid als mevrouw al ouder is.

Je hebt van die timers die je op je stopcontact kan zetten en dan gaat de radio bv om 23u uit. Heel simpel èèn keer in te stellen (wel goed instellen anders gaat ie om 6u weer aan :') )

Ik hoor veel over de Loop oortjes maar juist die lage tonen zijn altijd lastig uit te filteren.
Heb je wel eens white of brown noise geprobeerd? Ik kan ook alleen maar slapen in stilte maar met de white noise wil het ook nog wel eens lukken. Zeker als je er aan gewend raakt.

xDeena_

Berichten: 1855
Geregistreerd: 28-01-10
Woonplaats: Almere

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:27

Wat vervelend! Ik volg even mee, ben benieuwd of er mensen zijn die positieve ervaringen hebben met Loop earplugs. Ik gebruik die voor op feestjes maar heb gewoon van die schuimrubberen voor slapen, maar die moet je steeds vervangen en dat is ook irritant haha.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 18:32

Dank voor de tips allemaal!
Het betreft inderdaad een oudere dame. Ik heb meerdere keren aangebeld, maar ze doet/durft helaas de deur niet open. Of ze hoort de deurbel niet, ook goed mogelijk. Ik kan met haar face to face dus geen contact krijgen.
Ik heb meerdere briefjes in de brievenbus gedaan en het ook al 2x met haar thuiszorg besproken. Echter werkt dit vaak een dag of 2 en daarna gaat het geluid toch weer harder.
De politie gaat er vrees ik niet zoveel aan doen. Het geluid is namelijk niet hardhard (zoals wanneer je buren een feestje hebben oid), maar wel gewoon net irritant.
De woningbouw kan ik wel eens inlichten hierover :j
Wb de vloer, ik heb een goede vloer en ondervloer. Maar het zijn gewoon oude appartementen en wat ook niet meewerkt is dat de buis van haar mechanische ventilatie via haar slaapkamer mijn huis door gaat naar het dak toe. Daar komt ook veel geluid doorheen, en de kamer waar de buis loopt hou ik snachts dus ook potdicht :+

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:40

Oh het is een omaatje. Dan zou ik zoals Nyaleti ook zei, een stekker met timer aanraadden aan haar (thuiszorg).

Celebi
Berichten: 3665
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:45

Jakkes wat irritant. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden. Misschien kun je inderdaad (via thuiszorg?) contact krijgen met eventuele kinderen. Die kunnen misschien iets betekenen in isolatie van haar slaapkamer?

Iemand vroeg nog naar Loop oortjes.. ik gebruik de quiet versie elke nacht en ben er dolblij mee. Ik slaap heel licht en wordt van elk geluid wakker en dit helpt toch redelijk goed. Maar echt alles wegfilteren doen ze ook weer niet. Ze werken bij mij wel veel beter dan de goedkope schuim dopjes. Ik denk voornamelijk door de vacuüm die ze creëeren. Blijven stukken beter zitten, geven mij geen irritatie en zijn makkelijk schoon te maken.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:46

Oh toevallig had ik het hier laatst met een patiënt over die heel slecht slaapt. Hij zweert bij deze en was er heel lovend over. Kost even wat, maar hij had ze tweedehands via marktplaats en vond het écht het geld waard.
https://www.bol.com/nl/nl/p/soundcore-b ... oductTitle

Slmt9

Berichten: 4802
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:51

Heb je dit al eens geprobeerd met brown, pink of white noise?
Bekijk SleepPhones® Draadloos v8 Breeze Pitch Black/Zwart - Small/Extra Small op: https://www.bol.com/nl/p/sleepphones-dr ... _iphoneapp

Oordoppen (in vrijwel alle vormen) werken bij mij ook niet voldoende. Hiermee slaap ik makkelijk in en door.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:41

Wat vervelend!

Ik kan nooit slapen door het gesnurk van mijn vriend. Ik heb daarom de Loop Quiet gekocht. Ik ben er super blij mee en slaap weer de hele nacht door :D Ik heb zelfs een 2e paar als reserve aangeschaft :) ik kan deze echt aanbevelen, niet eens zo duur :)

Siggislief

Berichten: 13986
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:34

Nientsje schreef:
Wat vervelend!

Ik kan nooit slapen door het gesnurk van mijn vriend. Ik heb daarom de Loop Quiet gekocht. Ik ben er super blij mee en slaap weer de hele nacht door :D Ik heb zelfs een 2e paar als reserve aangeschaft :) ik kan deze echt aanbevelen, niet eens zo duur :)


Ik heb deze ook liggen. En slaap er heerlijk mee.

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:44


Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:46

Ik heb Loop Switch earplugs. Gebruik ze niet voor het slapen, maar vind ze fantastisch. Kan me voorstellen dat de Loop Quiet een erg goede optie is.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 22:43

Thanks weer allemaal! De Loop ga ik dan ook eens naar kijken :D
Pink en brown noise kende ik nog niet, maar dat is misschien wel iets waar ik aan kan wennen omdat het een constant geluid is. White noise vind ik teveel "muziekje"

Renee1991 schreef:
Oh toevallig had ik het hier laatst met een patiënt over die heel slecht slaapt. Hij zweert bij deze en was er heel lovend over. Kost even wat, maar hij had ze tweedehands via marktplaats en vond het écht het geld waard.
https://www.bol.com/nl/nl/p/soundcore-b ... oductTitle

Hier ga ik me ook eens in verdiepen. Kosten maken me op dit moment niet meer uit, ik wil gewoon lekker slapen :')

Celebi
Berichten: 3665
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 00:02

Annash schreef:
Ik heb Loop Switch earplugs. Gebruik ze niet voor het slapen, maar vind ze fantastisch. Kan me voorstellen dat de Loop Quiet een erg goede optie is.


Hoe hard zijn deze?

Heb er ook over getwijfeld maar liggen met mijn Engage loops vind ik onprettig omdat ze hard zijn. Die quiet zijn zachter en dat werkt prima. Ik had eerst zwarte en wilde er esthetisch van die mute dopjes induwen omdat ze dan een leuk kleurtje hadden (en ze beter te vinden waren mocht ik ze kwijt raken in bed), maar zelfs met die zachte mute dopjes werden de quiets te stevig voor mij. Maar ik heb ook vrij kleine oren denk ik. Het past sowieso maar net.

Celebi
Berichten: 3665
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 00:55

Die prijs is ook echt niet vergelijkbaar met Loops. :wow:

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 00:56

Ik wilde zeggen, probeer the Quiet-On, maar ik had niet gelezen dat je die al had.
Ik ben zelf geen fan van de Loops, ik vind ze vooral mega gehypet. Volgens mij hebben mensen die die fijn vinden nog nooit echt goede oordoppen gehad.

TS: ik zou naar een gehoorwinkel gaan en daar slaapoordoppen op maat laten maken. Dan kun je de filter aanpassen naar het gehalte dat je nodig hebt.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 01:25

Loops! Ik heb de engage en zweer er echt bij :j

Nyaleti

Berichten: 6172
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 01:30

Die Loops (slaap versie) halen die ook de lage geluiden weg?

Hier bv wel eens last van de voetbal waar dan een feestje is. Niet dat het geluid nu zo hard staat maar vooral door de lage bas die zo door dreunt. Daar werken gewone oordopjes niet voor.

TS. Die buis waar het geluid door komt, kun je daar iets creatiefs mee? Bv een wandkleed tegen aan? Of iets van geluiddempend materiaal (wat normaal bv in een studio hangt maar dan andersom eigenlijk :+ ) staat vast genoeg op marktplaats en hoeft niet de wereld te kosten. Kan wel eens de naam of materiaal navragen als zoiets mogelijk is.

Zelf een groot vloerkleed in je slaapkamer leggen? Dat kan echt verschil maken!

Siggislief

Berichten: 13986
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 08:53

Nyaleti schreef:
Die Loops (slaap versie) halen die ook de lage geluiden weg?

Hier bv wel eens last van de voetbal waar dan een feestje is. Niet dat het geluid nu zo hard staat maar vooral door de lage bas die zo door dreunt. Daar werken gewone oordopjes niet voor.

TS. Die buis waar het geluid door komt, kun je daar iets creatiefs mee? Bv een wandkleed tegen aan? Of iets van geluiddempend materiaal (wat normaal bv in een studio hangt maar dan andersom eigenlijk :+ ) staat vast genoeg op marktplaats en hoeft niet de wereld te kosten. Kan wel eens de naam of materiaal navragen als zoiets mogelijk is.

Zelf een groot vloerkleed in je slaapkamer leggen? Dat kan echt verschil maken!


Ik heb de Quiet en de Experience, en heb de Experience wel eens in een druk restaurant in gedaan.
Daar werd de muziek weg gezuiverd maar de geroezemoes hoorde ik 10 x zo hard.
En ben wel eens met de Quiet in bad gaan liggen ivm knallende hoofdpijn,
en de badkamer zit boven de voordeur, en de bel zou gegaan zijn en die heb ik dus niet gehoord.

Ik hoor door mijn Quiet dopjes wel mijn telefoon (berichtjes/wekker) voor de rest hoor ik er niks door heen,
of je moet gaan focussen als je wakker ligt dan hoor je alles.

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:20

Iris82 schreef:
...
TS: ik zou naar een gehoorwinkel gaan en daar slaapoordoppen op maat laten maken. Dan kun je de filter aanpassen naar het gehalte dat je nodig hebt.


Breng inderdaad eens een bezoek aan de hoorwinkel met audicien. Deze kan voor jou een oorstukje maken met filter. Omdat dit op maat gemaakt is kan je hier ook lekker mee slapen zonder dat je drukplekken krijgt.

Slmt9

Berichten: 4802
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:32

Ik heb ook drie keer op maat gemaakte oordoppen gebruikt. Ik vond dat erg tegen vallen. Mijn man ook. Die gebruikt ze ook voor slapen en motor rijden. Niet alleen qua demping maar ook gaan ze pijn doen na een tijd dragen. En dan zijn de oordoppen ook nog meermaals aangepast en bij drie verschillende bedrijven geprobeerd.

De op maat gemaakte oordoppen dempen tot 30db, loop quiet tot 26db en de ouderwetse gele foam dopjes (of waxen) tot 39db.

Als je dan na gaat wat voor db er binnen komt, red je dat niet met oordoppen.


Afbeelding

Ik behaal de meeste winst dus met de eerder gedeelde sleepphone + brown noise.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:59

Celebi schreef:
Annash schreef:
Ik heb Loop Switch earplugs. Gebruik ze niet voor het slapen, maar vind ze fantastisch. Kan me voorstellen dat de Loop Quiet een erg goede optie is.


Hoe hard zijn deze?



De Switch? Ik ga er niet mee slapen, dan zijn ze denk ik niet fijn. Maar overdag kan ik ze goed in hebben zonder dat ik er last van heb.

Ik krijg met oordoppen in de stijl van Pluggerz (langwerpig dus, en voor mijn gevoel dieper in je oor) echt vreselijke jeuk. Tot dusver blij met mijn Loops.