Tijdelijke Facebook ban, waarom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Tijdelijke Facebook ban, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 12:05

Ola,

Ik was zojuist 'aangenaam' verrast dat ik een tijdelijke post ban heb of Facebook. Er zijn 2 berichten van mij gemarkeerd, 1 op 1 november en 1 op 18 december. Geen flauw idee wat ik toen gepost heb en waarom FB denkt dat ik hun regels overtreed want ik kan niet zien over welke berichten het gaat want het content is verwijdert.

Nu beheer ik een hoop pagina's via mijn account, ik zorg er dus altijd voor dat ik geen rare dingen zeg en heb dus oprecht geen idee wat ik fout heb gedaan en maak me nu dus zorgen over eventuele consequenties van berichten waarvan ik niet eens weet dat ik wat fout doe.

Enig idee waar ik kan achterhalen wat er in deze berichten stond?

Thanks!

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Tijdelijke Facebook ban, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:35

Ik heb een zelfde issue gehad.. ik zou aanstootgevende dingen met kinderen gepost hebben maanden terug.

Nu zoek ik zeker wel eens het randje op. Maar zeker nooit iets over kinderen.

Ik heb heel veel gemaild en gedaan. Maar ik kreeg niet te horen wat er gepost was, en kon er ook niks aan veranderen

Nu loopt het via mijn rechtsbijstand want ik wil dat van mijn naam hebben.
Maar die geven me ook weinig kans. Toen ik me aangemeld heb heb ik overal ja op gezegd ( net als iedereen)

Ik weet ondertussen wel dat het om een foto van mijn dochter ging ( volledig gekleed.. dus snap het nog steeds niet )

Maar het is praktisch onmogelijk om contact te leggen met fb.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Tijdelijke Facebook ban, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:46

Ik heb ooit op deze foto gereageerd met de naam van mijn hond dat leverde mij een maand gedeeltelijke ban op.
Niet adverteren en niet in groepen posten.


Afbeelding

Mijn hond heet Isis, nooit aan gedacht dat dit aanstoot zou geven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:47

tiwi1969 schreef:
Ik heb ooit op deze foto gereageerd met de naam van mijn hond dat leverde mij een maand gedeeltelijke ban op.
Niet adverteren en niet in groepen posten.


[ [url=m/0J4J9m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn hond heet Isis, nooit aan gedacht dat dit aanstoot zou geven.


Sorry, maar dit plaatje in combinatie met de naam van je hond _O- Hilarisch!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Tijdelijke Facebook ban, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 12:56

Pff Olikea, dat is echt klote zeg... Daar ben je mooi klaar mee... Dit soort aantijgingen staan niet publiekelijk op FB, toch? Hoe dan ook, het is van den zotte dat je wel als dusdanig bij FB staat...

Tiwi, ik kan daar ook alleen maar on lachen XD wat een flapdrollen zeg om daar aanstoot aan te geven.

Tsja, het enige dat ik me kan bedenken is, ik zit in een groep die heet 'a group where we all pretend to be moths', deze heeft 'ruzie' met de groep 'a group where we all pretend to be ants'. Motten hebben ruzie met mieren omdat deze houden van duisternis, en andersom de mieren met de motten omdat die houden van licht.

In de praktijk heb je dus mensen die over en weer 'infiltreren' om 'intel' te krijgen over hoe mieren of motten het beste uitgeroeid kunnen worden. Ik kijk vooral gewoon mee omdat ik het zo mooi vind dat zo'n enorme groep mensen zonder geruzie lol met elkaar kan hebben, ik reageer af en toe eens als ik een gevatte opmerking heb. Maarja, ik kan niet eens zien voor welke groep ik een waarschuwing heb gehad.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Tijdelijke Facebook ban, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:00

Dat vind ik wel raar, ik kon precies zien om welke post mijn ban ging. Ook niet als je naar je eigen account gaat en op de rode balk klikt waar staat dat je account een ban heeft.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Tijdelijke Facebook ban, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 13:04

Tis een tijdelijke ban van een dag op het posten in groepen. Ik heb beiden laten herzien in de hoop dat ik kon achterhalen wat er in stond, bij 1 is dat miet gelukt, bij de andere wel, die laatste komt inderdaad uit die mottengroep XD ik heb gereageerd met 'set her on fire' op een mier die in de buurt kwam van een kampvuur. Dus.. :')

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:05

Het staat idd niet publiekelijk of fb. Maar ik wil dit soort dingen gewoon niet ergens achter mijn naam hebben staan
( al gebruik ik gelukkig niet mijn eigen naam of fb, maar een bijnaam.)

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:08

Ik heb ooit eens tegen iemand in een reactie geschreven dat ik haar een muts vond en ik kreeg een waarschuwing. Volgens mij als je zegt dat iemand zijn broek niet mooi is krijg je al een waarschuwing of een ban

SCC

Berichten: 890
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: Tijdelijke Facebook ban, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:22

tegenwoordig krijg je al een ban om de meest simpele of sneue dingen.

zo kreeg ik een ban want ik reageerde met "die is prachtig zwart". het was als reactie op een fries paard.....