Van kleine auto naar Caddy?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Van kleine auto naar Caddy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 23:29

Hoi,

Mijn Dinkie (Hyundai i10) is aan vervanging toe, naja eigenlijk is hij dat niet maar ik vind het wel een keer mooi geweest.

Ik zat te denken om weer voor een nieuwe Hyundai i10 te gaan, maar door een grapje van iemand die zei dat ik met mijn paarden hobby beter voor een Caddy kon gaan ben ik zelfs echt gaan twijfelen. :')

Aan de ene kant voldoet i10 prima, ik ga er alleen mee naar stal en naar mijn werk. Voor de rest pak ik vaak de fiets. Ik kan er zelfs 6 balen vlas inpakken als ik dat zou willen. Maar dingen zoals bijvoorbeeld hooi ga je natuurlijk niet in je auto pakken en een aanhangwagen gaat niet achter een i10. Nu laat ik dus dingen als hooi bezorgen terwijl zelf ophalen net zo makkelijk is en weer in kosten scheelt. Voor de rest is een Caddy achterin natuurlijk super goed schoon te houden als je dingen als hooi gaat vervoeren.

Dus mijn vraag: zijn hier echt mensen die een Caddy hebben om deze redenen? :+

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 00:18

Ik heb omgedraaid gedaan. Ik heb jaren een Caddy gehad, idd voor de paarden. Vond het een ideale auto. Wel een met een dichte wand en allerlei extra’s. Dus het voelde als een gewone auto. Ik gooide er van alles in, zo handig en makkelijk. Trok de trailer ook. Dat mis ik wel. En dat het echt een auto is, degelijk, niet zo kwetsbaar voelen. Windkracht 7 voel je niet. Vond het ook wel erg om hem weg te moeten doen.

Nu heb ik zo’n Peugeot 10... iets. Zo’n kleintje. Ik noem het mijn overdekte fiets. Gooi ik ook van alles in, maar merk dat het niet zo goed is voor het interieur en mijn ruimtelijk inzicht is 0 dus het past niet altijd. Ik ben er wel heel blij mee. Hij brengt me overal, parkeert in de kleinste hoekjes en aan benzine ben ik evenveel kwijt als destijds aan diesel. Mijn wegenbelasting is van 110 naar 20 gegaan en de verzekering door de helft. Dus tenzij je hooi leveren 90 euro kost bespaar je niet heel veel. :D

Edit: Of je moet natuurlijk een benzine model kopen. :)*
Maar die trekken dan weer niet zo veel.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 00:23

Waar je denkt te besparen op je leveringskosten voor het hooi, zal de caddy dat aan brandstof meer opslurpen :D (nog niet eens erover gesproken dat de caddy een stuk zwaarder is en dus meer belasting)
Als je het niet echt nodig hebt, lekker voor een nieuwere i10 gaan. Zuiniger ga je het haast niet vinden, zeker de jonge modellen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Van kleine auto naar Caddy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 01:37

Ik heb een Caddy, voor het werk. Rijdt als een personenauto, maar veel meer bergruimte en op grijs kenteken fijn voordelig. Nadeel (of voordeel), geen achterbank, dus ik hoef vrijwel nooit te rijden als ik met vriendinnen ergens heen ga.
Als het alleen voor het vervoer van hooi is zou ik eerder kijken naar tassen om het hooi in te doen dan er speciaal een Caddy voor aanschaffen.

Ik heb een 2.0 diesel en die trekt met gemak een trailer of aanhanger. Ook super handig. Maar ik denk dat het kostentechnisch niet uit kan als het alleen voor het hooi is.

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Van kleine auto naar Caddy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 04:01

Ik ben van een Nissan Micra naar een caddy gegaan..
Ik wil niet meer anders.
Er passen 10 pakken hooi achterin.
Trekt mijn trailer met koets en 2 pony's.
Fiets past makkelijk achterin.
Mijn honden hebben alle ruimte.
Heb er zelfs in nood een shetlandveulen mee naar de dierenarts gebracht.
Met wedstrijden kan ik met gemak alles achterin mn auto vervoeren.
Ik zeg vaak ik heb een vrachtwagen caddy

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Van kleine auto naar Caddy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:01

Ik verplaats dit topic naar Huis Tuin en Techniek. Daar past het beter

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 11:08

roekes schreef:
Ik ben van een Nissan Micra naar een caddy gegaan..
Ik wil niet meer anders.
Er passen 10 pakken hooi achterin.
Trekt mijn trailer met koets en 2 pony's.
Fiets past makkelijk achterin.
Mijn honden hebben alle ruimte.
Heb er zelfs in nood een shetlandveulen mee naar de dierenarts gebracht.
Met wedstrijden kan ik met gemak alles achterin mn auto vervoeren.
Ik zeg vaak ik heb een vrachtwagen caddy


Ik heb toevallig ook nog gekeken naar een Micra. In eerste instantie zou het een i10, Micra of een Picanto worden. Picanto valt af want die is mij echt te klein.

Hoe beviel de Micra?

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Van kleine auto naar Caddy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:25

ik ken iemand die heeft haar Caddy naar veewagentje laten keuren.. scheelt een hoop in belasting

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:37

ChantalAM schreef:
ik ken iemand die heeft haar Caddy naar veewagentje laten keuren.. scheelt een hoop in belasting

Dan moet je wel op jaarbasis onder een x aantal kilometers blijven. Ik geloof uit mijn hoofd 12000. Anders betaal je achteraf gewoon de volle mep.

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:50

De Micra beviel goed. Ik had er een mini caddy van gemaakt want had de achterbank eruit gehaald en er een bodemplaat ingemaakt.
Toen hij niet meer gemaakt kon worden ben ik overgegaan op mn caddy
. De Micra mocht geen trailer trekken en de extra ruimte in de caddy was toch de doorslag. (Mag 1500kg trekken)

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:54

eilleen333 schreef:
ChantalAM schreef:
ik ken iemand die heeft haar Caddy naar veewagentje laten keuren.. scheelt een hoop in belasting

Dan moet je wel op jaarbasis onder een x aantal kilometers blijven. Ik geloof uit mijn hoofd 12000. Anders betaal je achteraf gewoon de volle mep.


Oh daar heb ik haar nooit over gehoord. Dan is dat misschien geen goed idee. Bedankt voor je reactie

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:59

Hier heeft manlief een caddy en ik een kleinere auto, beide tweezitter.
Ik rijd ook regelmatig in de Caddy, ook hier een model met van alles er op en er aan, het rijdt dus als een grotere luxewagen :j Inclusief leren stoelen, lichtmetalen velgen, turbo etc, etc.
Wij hebben hem omdat manlief het handig vindt om dingen te kunnen vervoeren, zware aanhangers te trekken, dat soort dingen. En vanwege het feit dat we op een boerderij wonen die we aan het verbouwen zijn is het ook verrekte makkelijk.
Maar ik moet er bij zeggen dat die van ons wel een maandagochtendmodelletje is, hij mankeert nog weleens wat helaas. Mijn huidige Opel en mijn vroegere Citroen zijn/waren betrouwbaarder dan onze Caddy helaas.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:03

Ik ben van een Toyota Aygo naar een Caddy (benzine, automaat) gegaan en wil echt niet anders meer. Ik heb de overstap gemaakt voor mijn honden omdat er nu ruime autokennels achterin kunnen, maar de ruimte is ook ideaal om dingen te vervoeren. Ik heb zelf geen BE-rijbewijs, maar mijn vader vindt ‘m ook heerlijk rijden met de aanhanger. Het rijdt echt fantastisch als je het mij vraagt en ik heb er nog iedere dag plezier van. :D