Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7805
Geregistreerd: 14-02-02

Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 22:02

Zoals zovelen grossier ik in plastic bakjes en dekseltjes, als ze niet gebruikt worden, staan ze in een keukenkastje.
De bakjes zijn nog leuk in elkaar te zetten, qua grootte, maar de dekseltjes worden altijd een beetje een oorlog..
Stapel ze leuk op naar grootte, maar dan heb ik net ff die grotere nodig die onderop ligt, dus; chaos.

Wie heeft hier een goede organisatie voor?
Ik heb geen enorme keuken, dus moet een beetje slim&makkelijk zijn :)

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:10

Ik heb ze allemaal weg gemikt behalve mn beslagkommen die in elkaar passen met de deksels (ikea) en gebruik de ikea ziplock zakjes voor alles. Vooral ruimtebesparend in de vriezer omdat t plat ligt. Is dat duurzaam? Vast niet, maar mn irritatie van bakjes waar ik geen deksel bij kan vinden en dat het uit het kastje valt etc is veel groter…

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:11

Lees even mee, wij hebben zo'n la met diverse soorten en maten bakjes met en zonder deksel.. Elke keer weer een grote ergenis, dus ben benieuwd of er iets voor op de markt is :D

Niqui

Berichten: 2175
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:22

Laatst bijgewerkt door Niqui op 03-01-24 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:23

Ik heb de deksels rechtop staand in zo’n flexibele Skubb opberger van Ikea. Alles in 1 lade met de bakjes gestapeld. Maar toen het nog in een kastje zat werkte het ook prima.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:25

Ik heb de deksels in het grootste bakje staan. De rest van de bakjes in 1 of 2 stapels opgestapeld. Werkt fijn! Oke... Tenzij ik een luie week heb. Dan mik ik alle bakjes maar de kast in _O-

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:29

Ik ga even meelezen. In principe kunnem ze gestapeld; de kleinere in de grotere, maar mijn man heeft geen zin die moeite te nemen en gooit alles zo de kast in waar het dus in 1 grote hoop ligt en waar het uit komt vallen zodra je het deurtje open doet :+
Bovendien is het net als bij sokken, ik heb ongelijke matches, niet op alle bakjes past nog een deksel of andersom 8)7
Heel irritant.

Roodvos

Berichten: 6667
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:01

1. Stel vast hoeveel bakjes je nou eigenlijk echt nodig hebt. Hou een veilige marge aan, er gaat wel eens wat stuk.

2. Ga naar de Action.
Ik gebruik al een paar jaar alleen nog maar deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/2522780/ ... houddozen/

3. Knikker de rest in de kliko. Klaar!

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:08

De deksels zitten er bij mij schuin in. Ik stapel de bakjes in elkaar en de deksels staan er over de diagonaal op zijn kant in.

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:15

Kookaburra schreef:
Ik heb de deksels in het grootste bakje staan. De rest van de bakjes in 1 of 2 stapels opgestapeld. Werkt fijn! Oke... Tenzij ik een luie week heb. Dan mik ik alle bakjes maar de kast in _O-

Zo werkt het ook, inclusief die luie weken _O-
En ik heb een per definitie luie man die er een grote puinhoop van maakt en niet luie weken saboteert -:(-

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:56

Ik heb ze ook rechtop staand in het grootste bakje, hopende dat ik die dan niet nodig heb.

Anoniem

Re: Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:14

Ik heb een Ikea keuken en in de keukenla een tussenschot, deze staat ongeveer 10 cm van het ladefront af (kun je verschuiven) en hier heb ik alle deksels rechtop achter staan. Ik vind het ideaal. De bakjes staan dan gestapeld achter het schot in de rest van de lade.
Hetzelfde heb ik voor mijn snijplanken in een hoge keukenlade, deze staan ook rechtop achter zo'n tussenschot.

LWDaisy

Berichten: 4779
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:18

Ik zit hier regelmatig op de grond, alles weer netjes bij elkaar uit te zoeken.
Ik denk dat ik gewoon een hoop dezelfde bakjes ga kopen, een 3-tal maten. Dat is volgens mij nog het makkelijkste haha, ik doe hetzelfde met mijn sokken: een hele hoop dezelfde kopen, dat bespaard flink wat tijd met uitsorteren :')

Prairy
Berichten: 9083
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:24

LWDaisy schreef:
Ik zit hier regelmatig op de grond, alles weer netjes bij elkaar uit te zoeken.
Ik denk dat ik gewoon een hoop dezelfde bakjes ga kopen, een 3-tal maten. Dat is volgens mij nog het makkelijkste haha, ik doe hetzelfde met mijn sokken: een hele hoop dezelfde kopen, dat bespaard flink wat tijd met uitsorteren :')

Dezelfde sokken, heerlijk. Mijn man koopt altijd verschillende, de hel. Hij mag ze dus vaak zelf uitzoeken.

Ik heb van de Action bakjes die je in elkaar kunt zetten, met verschillende kleuren deksels. Die passen er ook in als je ze in elkaar zet.

Maar dat moet je dan dus wel doen :+

Een handiger systeem heb ik nog niet gevonden.

Ik zie ze nu niet op de site bij de Action staan, soms zijn ze er wel, soms niet.

Roodvos

Berichten: 6667
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:27

Ik doe niet meer aan verschillende maten bakjes. Ik heb 1 maat en allemaal dezelfde. De deksels kun je goed in elkaar stapelen en de bakjes ook. De stapel deksels past dan onder of op de stapel bakjes.
Is het teveel, dan vul ik een 2e bakje. Is het te weinig, dan heb ik een halfvol bakje.

Bijkomend voordeel voor mij m.b.t. de bakjes die ik hierboven linkte: er passen er precies 2 op elkaar, 2 achter elkaar en 4 naast elkaar in een lade van mijn diepvriezer. Ideaal, voorkomt ook loze ruimte in de vriezer.

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:07

Ik heb sinds een jaar deze lade (leve een Ikea keuken: ik heb nog ruimte voor een binnenlade, start auto, haalt zo’n lade, zet m in elkaar en vul m) en blijf er zielsgelukkig mee.
Afbeelding
Afbeelding

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:41

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb sinds een jaar deze lade (leve een Ikea keuken: ik heb nog ruimte voor een binnenlade, start auto, haalt zo’n lade, zet m in elkaar en vul m) en blijf er zielsgelukkig mee.
[ [url=m/6TWOV5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MluUKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo doe ik het ook! Super handig.

En ik koop overigens nooit plastic potjes, maar hergebruikt.
Potjes van de smeerboter, van salaatjes voor op de boterham (wel die van de slager, niet de aldi-tonijnsla-potjes), die van de chinees, van ijsdozen,...
Ik heb er in dus altijd in verschillende maten en altijd wel eentje bij de hand die de perfecte maat heeft.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:44

Netjes wegzetten, na een week je doodergeren. Weer netjes wegzetten, na een week agressief worden. Weer netjes wegzetten, na een week gillen. Weer netjes wegzetten...............

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:14

rien10 schreef:
Netjes wegzetten, na een week je doodergeren. Weer netjes wegzetten, na een week agressief worden. Weer netjes wegzetten, na een week gillen. Weer netjes wegzetten...............

En ze dan maar zo in het kastje mikken :+

Moet zeggen dat de systemen zoals in de linkjes wel netjes zijn. Ook voor de pannen die in elkaar passen maar waarbij je vervolgens met de deksels niet weet waar je ze moet laten.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:29

Ik heb twee kleine kartonnen doosjes om alle bakjes in te bewaren. Alles in elkaar stapelen en de dekseltjes in een bakje of naast de bakjes.
Werkt tot nu toe prima.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:57

Ik had teveel bakjes. Nu heb ik er 6 van dezelfde afmeting en twee grotere. Meestal is dat meer dan genoeg.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:05

Hier was het ook altijd grote chaos.
Bij heeft het (een beetje) geholpen om allemaal dezelfde soort bakjes te kopen. Ik heb nu 2 verschillende formaten van 1 merk. Dus niet meer 28 (ofzo :D ) verschillende formaten van 27 (ook ofzo :D ) verschillende merken.
Ik leen regelmatig bakjes (met inhoud) uit en heb gezegd dat ze de oude bakjes niet meer terug mogen geven en ze zelf moeten houden. Anders zit ik straks weer met precies hetzelfde euvel.

Nielojram

Berichten: 7805
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 21:39

Ik heb 3 verschillende maten, en dan nog wordt het chaos..

Wat ik hier lees is het puur discipline.. Ga eens op marktplaats kijken of dat voor een net bedrag ergens aan te schaffen is.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:19

Hier 3 maten, 1 persoons porties regulier (https://www.ikea.com/nl/nl/p/pruta-voor ... -90335843/) , 1 persoons porties volumineuze dingen (https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-v ... -50359176/) en 2 persoons porties (https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-v ... -40359148/). Van de laatste heb ik ook een aantal glazen varianten voor rode sausen, maar moet zeggen dat de laatste 2 daar sowieso niet gevoelig voor zijn.
Bakjes staan in 1 kast per soort opgestapeld, deksels opgestapeld ervoor :) In de vriezer ook heel fijn want alles past op elkaar en de laatste 2 zijn 100% lucht en lekvrij

JudithGigi

Berichten: 4204
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Systeem plastic bakjes met dekseltjes bewaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:22

Oh deze struggle ken ik zo goed :')

Verschillende maten bakjes, en dan bewaren we ook bakjes van de chinees (welke we dan ook weer in meerdere maten hebben :roll: ) en van de yoghurt.
Ik heb vrijwel alles aan een kant van een plank van de kast staan. Probeer het gewoon zover mogelijk in elkaar te schuiven. Zodra je een keer iets lui of makkelijk weg zet begint de chaos is mijn ervaring.