Telefoon abonnement vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Telefoon abonnement vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 23:48

Ik had altijd een los toestel met losse maandbundels, maar nu heb ik voor het eerst een abonnement (met nieuwe telefoon) afgesloten vandaag, bij Hollandsnieuwe en ik ben een enorme nono op dit gebied dus ik heb wat vragen :+ . Ik heb het online afgesloten, alles is goedgekeurd en de telefoon komt als het goed is morgen aan, dus tot zover snap ik het allemaal nog. :)

Nu heb ik gekozen voor nummerbehoud en ik kreeg bericht dat het nummerbehoud op 05-01 in zou gaan tussen 09.00-12.00. Allemaal prima en duidelijk.

Nu krijg ik bij die telefoon een simkaartje met daarop een ander nummer. Van wat ik begreep moet ik dat kaartje er gewoon in doen en wordt dat kaartje dus vrijdag omgezet naar het goede nummer. Voor die tijd kan ik de telefoon denk ik dus nog niet gebruiken?

En hoe zit dat dan met mijn oude simkaartje/telefoon, kan ik die niet meer gebruiken nadat ze het nummer hebben omgezet naar de nieuwe telefoon? Ik heb nu gewoon een simlockvrije prepaid-telefoon die echt af is, vandaar de nieuwe, maar ik wil wel graag bereikbaar blijven natuurlijk.

En dan.. kreeg ik het contract via de mail waar in staat dat hij ingaat vanaf 17 januari. Dat duurt nog 2 weken. Houdt dat in dat ik de nieuwe telefoon dus pas vanaf 17 januari kan gaan gebruiken? Als ik mijn oude telefoon/simkaart niet meer kan gebruiken na het omzetten van dat nummerbehoud, dan zou ik dus bijna 2 weken zonder telefoon zitten straks? Dat lijkt me raar of dat klopt. Nou, hopelijk zijn hier mensen met verstand van deze dingen. Anders bel ik er morgenochtend maar even naartoe.

Cambionn

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Re: Telefoon abonnement vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 00:06

Nieuwe telefoon kan je meteen gebruiken. Nornaal doe je eerst ff je oude simkaart erin, en na overzetten nummer wissel je die voor de nieuwe simkaart.

Telefoons zijn tegenwoordig simlockvrij, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Enige wat ik vreemd vind is dat nummer eerder overgezet wordt dan ingangsdatum. Normaal geveurd dat op ingang. Dat kan idd later zijn (bijv. 17e) ivm de opzeg en verwerktijd van je huidige provider. Ik zou dat ff navragen bij Hollandse Nieuwe hun klantenservice.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Telefoon abonnement vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 00:10

Ik heb geen opzegtermijn of iets omdat ik nu geen abonnement heb lijkt mij?

Maar als ze dat nummerbehoud omzetten, moet dan niet het nieuwe kaartje in de telefoon zitten? Dan zou ik die er vrijdagochtend in moeten doen en van te voren al mijn gegevens/contacten/apps daarop moeten zetten ofzo?

Ik wist niet dat alle telefoons tegenwoordig simlock vrij waren.

Cambionn

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 00:28

Muronia schreef:
Ik heb geen opzegtermijn of iets omdat ik nu geen abonnement heb lijkt mij?
Geen opzegtermijn maar ze hebben wel een periode staan voor de verwerking van het overzetten. Ze moeten immers administratief wat regelen tussen beide providers en daar staat tijd voor.

Muronia schreef:
Maar als ze dat nummerbehoud omzetten, moet dan niet het nieuwe kaartje in de telefoon zitten? Dan zou ik die er vrijdagochtend in moeten doen en van te voren al mijn gegevens/contacten/apps daarop moeten zetten ofzo?
Simkaartje hoeft er nog niet in, en zou ik ook niet doen (mogelijk is het nummer dat er nu op staat dan nog actief). Dat wordt op afstand geregeld door de providers, hoef jij niks voor te doen. Je kan normaal gesproken gewoon wachten tot dat gebeurd is en dan de simkaart wisselen. De tijd dat je geen bereik hebt is minimaal (oude deactiveren en nummer dan op nieuwe sim zetten en actieveren).

Tenzij Hollandse Nieuwe je andere instructies geeft. Maar normaal werkt het zo. Bij onduidelijkheid zou ik Hollandse Nieuwe hun klantenservice gewoon ff vragen.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Telefoon abonnement vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 00:34

Dank je voor je reactie, ik begin het te snappen denk ik! Ik bel morgen sowieso maar even, maar nu kan ik vannacht tenminste rustig slapen haha.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Telefoon abonnement vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 00:39

Ik verplaats je topic naar HTT daar past het beter

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Telefoon abonnement vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 01:32

Er is bij je huidige provider aangegeven dat je naar Hollands nieuwe overstap. Omdat je geen abonnement hebt kan dat vrij snel gaan. Je oude provider niet het nummer vrij geven aan Hollands nieuwe. Het daadwerkelijk overzetten kan enkele minuten duren maar meestal is het instant.
Ik (werk voor ziggo klantenservice, maar verkopen ook Vodafone (waar Hollands nieuwe onder valt) adviseer vaak om zodra je oude simkaart niet meer werkt de nieuwe er in te doen. Dus mocht je op pad zijn tijd het moment dat hij over gaat(vaak krijg je bericht hier van) neem dan je nieuwe simkaart mee.
In principe gaat je abonnement in als je nummer is over gezet, omdat je vanaf dat moment belt via Hollands nieuwe. Dus zodra je kan bellen met simkaart van Hollands nieuwe in je telefoon.

In principe kan je gelijk je nieuwe telefoon gebruiken als je oude simkaart er in past. Zeker met prepait zijn het nog wel eens oude kaarten die je niet in verschillende maten kan doen. Je zou dit bij een telefoonwinkel kunnen laten knippen als hij te groot is.