Wasmachine met droogfunctie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Wasmachine met droogfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 14:42

Hoi allemaal,

Ik zit te denken om een wasmachine met droogfunctie aan te schaffen, ik zou graag willen weten wie ervaring heeft en of jullie positief of negatief zijn.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wasmachine met droogfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:52

Ja ervaring mee, niet heel positief.
Je levert op beide functies dan wel op kwaliteit in.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:04

Ja, ervaring mee, goed ook.
Maar verwacht niet dat je na het wassen direct door kunt drogen, want dat gaat inderdaad zoals gezegd met kwaliteit verlies. Bovendien kan je vaak maar de helft drogen van de hoeveelheid die je kunt wassen. De mijne (AEG, de 3e inmiddels) kan 8 kg wassen, en maar 4 kg drogen per keer, daar moet je wel rekening mee houden. De was droogt ook gewoon beter als je de stukken wasgoed even los haalt van elkaar na het laatste centrifugeren.

Wij hebben helaas niet de ruimte om twee machines kwijt te kunnen, maar ik ben zeker over deze AEG goed tevreden.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:51

Ik ben er wel blij mee, echter droog ik niet tot kaststdroog. Ik laat gewoon alles erin zitten en droog na het wassen meteen in hetzelfde programma door tot „strijkdroog“. Daarna moet ik het dan nog steeds wel ophangen maar dat is dan niet zo lang en de handdoeken worden niet hard.

Wil je echt kastdroog drogen dan is het niet optimaal.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Wasmachine met droogfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:18

Ik ben ook positief en ga mee met Sizzle en Siamsmeesje qua kg lading wassen/drogen en niet kastdroog drogen, en wil daaraan toevoegen dat ik de programma's wel lang vind duren.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:48

Ik droog dus wel kastdroog, maar dat komt omdat we hier ook nauwelijks ruimte hebben om was op te hangen (welgeteld 1 droogrekje aan een draaideur en eentje aan de verwarming :x). En gelukkig nooit hele grote wasmachines vol.
Kastdroog is dus zeker met een halve lading, de was even losgemaakt en een drogerbal. Vooral handdoeken en beddegoed in de winter. Alles wat ik buiten kan drogen gaat dus naar buiten als dat kan. Het zijn hier echt de nadelen van een oud en klein huis.

De lengte van de programma's van de vorige machines was soms wel lang, maar deze AEG past het aan aan gewicht, vuilgraad en vochtgraad. Ben al meerdere keren verrast doordat hij sneller klaar was dan verwacht.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:33

Ik heb al jaren wasdroog combi’s. Eerst een goedkoop ding dat niet werkte en toen een Samsung eco bubble en dat was echt een dramatisch ding. Qua kwaliteit van de was was hij echt top maar de kwaliteit van de machine was poedersuiker. Na tig reparaties hebben we hem ingeruild voor een AEG en daar zijn we zeer tevreden over.

Qua wassen doet hij niet onder voor de Miele wasmachine die we voor de combi hadden. Drogen doet hij ook goed. Ik droog alles tot kastdroog en de was is altijd lekker fris en mooi droog. Er zit ook een anti kreuk stand op en dat scheelt flink.
De stoomfunctie is ook erg prettig.

Ik moet wel zeggen dat er een gigantisch verschil zit in kwaliteit van machines afhankelijk van de aanschafprijs. De allereerste combi die ik kocht was er een van krap €600 en dat was echt niks. Was niet goed schoon en de droogfunctie werkte echt slecht. Op advies van een vriendin destijds die eco bubble gekocht die een stuk duurder was en dat was echt een wereld van verschil. De AEG die ik nu heb was rond de €1800 en die doet niet onder voor een losse wasmachine en droger.

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wasmachine met droogfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:06

De Consumentenbond heeft ze laatst getest. Ik heb een abonnement, dus kan voor je opzoeken welke bij jou past?

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Wasmachine met droogfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 22:53

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga het rustig doornemen.

@marita: oh als je dat wil doen, heel graag!

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wasmachine met droogfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:01

Ik heb een samsung eco bubble en ben er heel tevreden mee. Hij wast prima, droogt goed (al duurt het wel even) en gaat al een paar jaar mee. De combinatie stand gebruik ik niet veel omdat ik vaak dingen was die ik wel en niet in de droger kan stoppen, dus ik sorteer het wel altijd weer voordat ik de droger aanzet. Maar ben er echt blij mee. Ik heb geen ruimte voor twee apparaten dus ik moet wat. :D

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wasmachine met droogfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:04

Geef je dan je wensen op? Mag via pb. Budget en zo?

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wasmachine met droogfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:09

Mijn zoon heeft al een paar jaar een LG en dat is echt wel een fijn ding. Hij droogt er alles in. Ook jeans en werkkleding.
Hij had een keer een storing maar dat bleek een verstopte slang.

Mijn moeder heeft op basis van deze ervaring ook eentje gekocht maar zij droogt alleen een keer in de week een handdoeken was. Ik hoor geen klachten van haar dus ga ervan uit dat ze tevreden is.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:11

Ik heb ook een was-droogcombinatie, een gereviseerd model van indesit. Ik vind het wel handig, de meeste was droog ik gewoon op mijn droogrek. Dingen als kleedjes en beddengoed was en droog ik wel in één keer, dan doe ik de machine halfvol en is het goed droog als het klaar is. De was-droogprogramma duren wel lang, tussen de 5&6 uur afhankelijk van welke je pakt. Daarnaast spuugt de machine veel stof uit bij het droogproces. In de winter vind ik het een praktische oplossing voor het wassen en drogen van het beddengoed, dat kost anders zo 3 dagen, nu 5,5 uur.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:13

Heel tevreden over de onze.
Droog functie wordt niet heel vaak gebruikt, maar nu het al weken regent, wel met wat vaker. Ik hang de meeste was alsnog op het droogrek, maar soms is iets dezelfde dag nog weer nodig en dan is het fijn om toch een droger te hebben.

Ik kon op zich wel zonder droger, mijn man wilde perse niet zonde, dit is een mooi compromis.
En veel meer ruimte in de bijkeuken, er kan nu wat op de machine staan, ipv dat daar de droger staat.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Wasmachine met droogfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 01:03

Ik gooi ook altijd al het beddengoed erin. Twee hoeslakens, zes kussenslopen, dekbedovertrek van 260x220 en een teddy sprei en dat alles komt er na een uur of vier gewassen en kurkdroog uit. Ik vind het vooral ideaal dat ik in de ochtend voor het werk alles erin gooi en als ik thuis kom is het schoon en droog. Hij blijft na het drogen om de paar minuten de trommel draaien zodat je geen kreukels hebt. Ik zou echt nooit meer terug willen naar losse machines.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 07:19

Wij hebben jaren een van LG gehad en was er super tevreden over. Wij hadden er wel 2 droger ballen er in zitten. Dan kreukt het minder wanneer je het er niet gelijk uithaald.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:10

Ik heb sinds kort een AEG waar ik ontzettend blij mee ben. Hiervoor een Samsung, maar die deed er uren over om de boel maar matig droog te krijgen. Wassen deed ie wel prima. De nieuwe krijgt het kurkdroog in de helft van de tijd. Hier gaan er alleen handdoeken en beddengoed in.

Ik heb een wat grotere machine gekocht dan nodig is voor een 2 persoons huishouden - 9 kg - maar door de wat grotere trommel kreukt de boel ook minder bij het drogen.