Inspiratie tuinvazen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Inspiratie tuinvazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 20:19

Ik heb twee tuinvazen voor naast mn achterdeur, maar nul inspiratie wat ik erin moet stoppen -O-

Voor het beeld
Afbeelding

Deze dingen dus aan beide kanten naast de deur.
Ik dacht altijd dat ik van die nep spiraal buxussen (of soort gelijk) erin wilde maar wil iets tofs. Iets wat niet iedereen heeft. Misschien een boompje met mooie bloemen? Of iets totaal anders? Iemand ideeen?

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Inspiratie tuinvazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:36

Zelf heb ik 2 grote tuinvazen met een callicarpa erin en daaromheen blauw schapengras. Vind het zelf erg leuk staan en zelf nu zitten er nog redelijk wat paarse besjes op de callicarpa.

Pippa13

Berichten: 350
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Inspiratie tuinvazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:57

Wat is de standplaats? Volle zon, halfschaduw, schaduw? Zoek je iets dat wintergroen is? De keuze aan planten hangt vooral af van de standplaats.
Je zou een vaste groenblijvende plant in het midden kunnen zetten met aan de buitenkant bijvoorbeeld bonte klimop of een andere groenblijvende hangplant wat mooi over de rand gaat groeien.

Hutcherson

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Inspiratie tuinvazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 03:44

Oh totaal niet over nagedacht pippa. Zo goed ben ik met levende planten.
Ze staan op het zuiden duus volle bak zon. Weinig schaduw. Het zou leuk zijn als het in de winter er ook leuk uitziet en er lampjes in kunnen oid.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 08:21

Een agave vind ik altijd wel leuk staan, heb je ook in verschillende vormen:

Afbeelding

"De Agave is een imposante vetplant (succulent) uit Mexico. De lange, grijsgroene bladeren bevatten veel vocht, daarom kunnen ze goed tegen de droogte. Ze hebben een scherpe punt en langs de rand vaak stekels. In het land van herkomst kunnen de bladeren wel twee meter lang worden. "

Je hebt ook winterharde soorten.