Kunststof cap verven, welke verf is veilig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Kunststof cap verven, welke verf is veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 14:03

Hallo!

Ik heb een nieuwe cap gekocht, en het mag daarin een gelukje zijn dat een Decathlon-cap mij het fijnste zit.. ;) Met die prijs durf ik het wel aan om hem gedeeltelijk te verven.

Maar welke verf (met een kwast aan te brengen) kan ik veilig gebruiken? Ik wil natuurlijk voorkomen dat de verf/oplosmiddelen in de verf de kunststof van mijn cap aantasten.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Kunststof cap verven, welke verf is veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:26

Waarom zou je willen kwasten? Ik zou spuiten. Dan is je resultaat sowieso beter.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Kunststof cap verven, welke verf is veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:57

Mijn schoonvader is kunstenaar en heeft de kunststof cap van mijn man en de fietshelm van zijn vriendin beschilderd met zijdeglans verf en daarna afgelakt. Mijn man is voorzichtig met zijn cap maar het zit er nu toch al een paar jaar op. Dit ging om een creatieve uitspatting :)

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Kunststof cap verven, welke verf is veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:16

Afbeelding

Als je zo'n voordelige basis cap hebt, kun je de buitenste plastic laag makkelijk losmaken en apart spuiten (of in mijn geval: dippen in marmerverf).

Grondlaag is met een spuitbus gedaan.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 15:20

Tink89 schreef:
Waarom zou je willen kwasten? Ik zou spuiten. Dan is je resultaat sowieso beter.

Omdat ik waarschijnlijk het rooster ga verven.. En afplakken, zodat ik het kan spuiten, is dan een heuse crime :D

petra8 schreef:
Mijn schoonvader is kunstenaar en heeft de kunststof cap van mijn man en de fietshelm van zijn vriendin beschilderd met zijdeglans verf en daarna afgelakt. Mijn man is voorzichtig met zijn cap maar het zit er nu toch al een paar jaar op. Dit ging om een creatieve uitspatting :)

Aah, goed om te weten!


callippo schreef:
[ [url=m/KE0TRe.png]Afbeelding[/url] ]

Als je zo'n voordelige basis cap hebt, kun je de buitenste plastic laag makkelijk losmaken en apart spuiten (of in mijn geval: dippen in marmerverf).

Grondlaag is met een spuitbus gedaan.

Je kunt met recht zeggen dat je een authentieke cap hebt :D

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:22

Kun je niet kiezen voor een leuke hoes over je cap? Ik zou geen enkel risico durven /willen nemen met de veiligheid van mijn hoofd.En een geverfde cap vind ik zelf ook goedkoop ogen .Leuk voor een speciale gelegenheid maar niet voor dagelijks gebruik.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Kunststof cap verven, welke verf is veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:38

Acrylverf (dus op waterbasis) is het veiligst op kunststof.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 16:45

office schreef:
Kun je niet kiezen voor een leuke hoes over je cap? Ik zou geen enkel risico durven /willen nemen met de veiligheid van mijn hoofd.En een geverfde cap vind ik zelf ook goedkoop ogen .Leuk voor een speciale gelegenheid maar niet voor dagelijks gebruik.

Neuh, daarom ben ik ook even aan het rondkijken ;)

Zolang je het goed verft.. Lijkt het niet goedkoop :D


callippo schreef:
Acrylverf (dus op waterbasis) is het veiligst op kunststof.

Op waterbasis dacht ik inderdaad al.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Kunststof cap verven, welke verf is veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:25

Ik heb jaren geleden mijn decathlon cap gespoten met graffiti op acryl basis (montana om precies te zijn)
Zit er, ondanks dat de cap inmiddels niet meer in gebruik is, nog steeds op. Wel even een kunststof primer gebruiken om bladderen te voorkomen.