Pelletkachel bestellen in buitenland (Italië)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6663
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Pelletkachel bestellen in buitenland (Italië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 21:47

Ik vraag dit voor een vriend (ja, echt :') ).
Aangezien Bokt een enorme bron van kennis en ervaring blijkt te zijn deze vragen.

Wie heeft er ervaring met het bestellen van een pelletkachel in het buitenland?
Meer specifiek Italië maar ervaringen met Duitsland of andere (EU) landen zijn ook welkom.

Inclusief verzendkosten naar Nederland scheelt het 20-25% de winkel.
En dat is best veel geld :$ . Om een inschatting te kunnen maken van het risico volgende vragen.

Welke kachel heb jij besteld en waar?
Waar op te letten?
Wat wel of niet te doen?
Ervaringen met klachten en garantie?

Mag ook in PB.

Graag focus op bovenstaande vragen. En aub geen discussie over waarom wel of geen pelletkachel, milieu, klimaat enz.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:46

wij hebben een pelletkachel in italie gekocht destijds, hebben de kachel 6 jaar geleden
via Ebay besteld, (fratellixododipietro was de naam) een Edelkamin Blade H 22KW op de CV.
probleem is wel dat je lastig een monteur of dergelijke kan vinden die wil repareren, ik denk dat het nu misschien anders is omdat de populariteit nu minder is. Het scheelde veel geld in ieder geval, wij hebben de kachel zelf geplaatst en aangesloten. Doen het onderhoud ook zelf. Onderdelen zijn online makkelijk te bestellen.
wij hebben nooit problemen gehad met de kachel, ik zou wel alleen een echt goed merk bestellen in het buitenland. ik denk dat garantie reparaties heel lastig zijn.

Roodvos

Berichten: 6663
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 10:03

Dankjewel voor je reactie lique68.

Ik geef je ervaring door om mee te nemen in de overweging.

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:59

Onze kachel komt uit Polen. Besteld via amazon en betaald met de creditcard om zo wat extra zekerheid in te bouwen.

Het scheelde erg veel geld en we zijn er erg blij mee.

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:03

Onze pallet kachel komt bij 123-Kaminofen weg. Zitten net over de grens en er werken meerdere Nederlanders :D Lekker makkelijk overleggen. En wij hebben hem gewoon met de auto opgehaald, hij was niet zo groot.