Postbedrijf sloopt tuinmeubel, waar melden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Postbedrijf sloopt tuinmeubel, waar melden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 18:23

Hoi allemaal,

Waar kan ik schade melden die gemaakt is door een postbedrijf? De bezorger heeft bij mijn ouders stichting een zwaar pakket over de schutting gegooid, recht op een plastic opbergdoos. Hierdoor is de bovenkant gescheurd en is de doos dus niet meer bruikbaar.

Het is verstuurd door Deutsche Post, dus volgensmij moet ik bij DHL zijn. Echter kom ik niet verder, omdat ze heel veel onderdelen zijn en ik vaak een tracking nummer moet opgeven maar het gaat niet over het pakket (en het pakket is dus niet van ons).

Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Zo ja, hoe heb je contact gezocht?

Sansevieria
Berichten: 4204
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 18:28

Nog niet meegemaakt nee.
Geen camera ophangen?

Ik zou denk ik het bedrijf waar de bestelling geplaatst is contacteren om te achterhalen wie de transporteur is.
Tenzij het ali&co is, dan lijkt me dat een moeilijke. Succes ermee!

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 18:44

Sansevieria schreef:
Nog niet meegemaakt nee.
Geen camera ophangen?

Ik zou denk ik het bedrijf waar de bestelling geplaatst is contacteren om te achterhalen wie de transporteur is.
Tenzij het ali&co is, dan lijkt me dat een moeilijke. Succes ermee!


Er hangt wel een camera, daar kunnen we nog op kijken als die het goed gefilmd heeft.

De afzender is een Duits bedrijf in auto-onderdelen. Die zullen dus denk ik gewoon met Deutsche post verstuurd hebben. Maar welk bedrijf dat overneemt in Nederland weet ik dus niet zeker.

Ik verwacht niet dat de inhoud van het pakket kappot is gegaan, de doos zag er nog heel uit. Maar anders mogen de buren dat zelf oplossen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Postbedrijf sloopt tuinmeubel, waar melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:49

Hebben de buren geen melding gekregen van het bedrijf wanneer en via wie ze het pakket konden verwachten?

Ik krijg bijvoorbeeld via Amazon altijd melding dat DHL dan en dan langskomt.
En van DHL zelf ook trouwens :)

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 19:52

Shirley schreef:
Hebben de buren geen melding gekregen van het bedrijf wanneer en via wie ze het pakket konden verwachten?

Ik krijg bijvoorbeeld via Amazon altijd melding dat DHL dan en dan langskomt.
En van DHL zelf ook trouwens :)


Dat kunnen we nog vragen, maar ik vraag me het af. We moeten ze ook vaak laten weten dat er weer een pakket ligt, anders komen ze het niet halen haha.

Edit: we hebben het op camera staan. Het was DHL die het bezorgd heeft. We sturen het filmpje ook naar de buurman mocht het pakket kapot zijn.

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:05

wij hebben gehad dat de bezorger van PostNl tegen onze gloednieuwe, net geplaatste gepoedercoate poort is gereden met de scooter.
Gelukkig hebben we camera hangen en het voorval dus gefilmd hebben als bewijs.
Alles is via verzekering gegaan.
Gebeld met PostNl, die zijn een dossier gestart en hebben de bezorger terug langs gestuurd om een formulier in te vullen. Verzekering deed de rest.
Wij konden een nieuwe poort bestellen en die is volledig terugbetaald.

Ik zou dus bewijsmateriaal verzamelen en contact opnemen met die bezorgdienst...
Laatst bijgewerkt door Roihi op 16-12-23 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:06

Lekker makkelijk :D

Ben benieuwd of ze er iets mee doen...succes!

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Postbedrijf sloopt tuinmeubel, waar melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:10

Is het geen DPD?

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 20:14

Roihi schreef:
wij hebben gehad dat de bezorger van PostNl tegen onze gloednieuwe, net geplaatste gepoedercoate poort is gereden met de scooter.
Gelukkig hebben we camera hangen en het voorval dus gefilmd hebben als bewijs.
Alles is via verzekering gegaan.
Gebeld met PostNl, die zijn een dossier gestart en hebben de bezorger terug langs gestuurd om een formulier in te vullen. Verzekering deed de rest.
Wij konden een nieuwe poort bestellen en die is volledig terugbetaald.

Ik zou dus bewijsmateriaal verzamelen en contact opnemen met die bezorgdienst...


Hopelijk wordt het hier ook netjes opgelost, maar is natuurlijk een ander bedrijf. Op de camera zie je de man lopen en het pakket duidelijk gooien. Ik heb het nu in ieder geval gemeld via een contactformulier. Foto's en video's kon ik daar nog niet uploaden, maar heb ik wel in gezet dat ik die heb.

Mocht het pakket beschadigd zijn dan kunnen de buren het filmpje ook nog gebruiken.

Ik snap sowieso niet waarom ze het niet gewoon meenemen naar een pakketpunt. De plek waar het gegooid was zit een klein afdakje boven, maar als de regen verkeerd staat wordt alles daar ook zeiknat.