Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:23

xMathilde schreef:
Ander vraagje over de robot stofzuigers die genoemd worden. Hoe worden objecten gedetecteerd? Mijn Roomba is al een aantal jaartjes oud, en detecteerd door ergens tegenaan te botsen. Ik merk dat hierdoor mijn plinten etc. beschadigen. Ervaren jullie dit ook of is dit echt een systeem uit de jaren stillekes? :+


De oudere versies zijn inderdaad 'botswagentjes". Nieuwere edities mappen anders en gebruiken een camera die ook naar boven 'leest'. Hou er dan alleen wel rekening mee dat die minder goed navigeren in het donder. Ik heb hier last van met mijn Braava (de dweil Roomba), die laat ik het liefst 's nachts achter de (wat oudere) stofzuiger aangaan, maar die verdwaalt als ik geen lichtje voor hem aanlaat.......

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:29

Mijn roborock heeft een camera en botst alleen tegen dingen die bijvoorbeeld heel schuin zijn (de camera vindt dan dat hij nog ruimte heeft, maar op de vloer is de ruimte op).

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:15

Hier ook dat de Roborock gewoon uitwijkt voor dingen. Hij zit soms wel vast onder de bank, die heeft net een vervelende hoogte := Maar bij dat soort dingen kan je in de app eenvoudig instellen dat hij die plek gewoon over moet slaan, zodat hij niet om hulp hoeft te gaan roepen als hij zich een keer vastwerkt :=

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:38

De nieuwe robots hebben zowel een camera als een lasersysteem (LIDAR). Onze Dreame robot is echt geen botswagentje meer en doet zijn werk ook in het donker. Hij zit heel soms wel eens vast maar dat kunnen we (als we niet thuis zijn) door middel van de camera op afstand oplossen door de besturing even over te nemen.

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 01:07

Zojuist de roomba j7 met automatische leging gekocht *\o/*
Onze oude wall-e wordt gemaakt of als dat niet meer kan krijgen we geld terug. Beide is prima en als hij terugkomt gaat hij naar boven met pensioen op een rustigere afdeling :+
De j7 vooral ook gekozen omdat onze hond nog wel eens wat binnen wilt doen en ze beloven een nieuw apparaat als hij er toch doorheen rijd _O-

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 01:09

Hannanasjuh schreef:
Hutcherson schreef:
Heb de roomba combo i8 besteld. Zal van de week weer ns mn gewone roomba aan het werk zetten na de verhuizing.


Hoe bevalt de i8? Ik las dat je altijd een qr code moet scannen als je de waterbak er onder hangt. Of is dat maar eenmalig?


Geen idee! Hij ligt nog onder de boom.

Overigens heet onze eerste roomba Alfred :)

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 01:23

Hutcherson schreef:
Geen idee! Hij ligt nog onder de boom.

Overigens heet onze eerste roomba Alfred :)


Ook een leuke naam! Als Wall-e echt nog naar huis komt moeten wij nog een naam verzinnen voor de nieuwe roomba.

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 02:05

Ik wil de nieuwe Ursula noemen :P

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 04:49

Die van mij heet Truusje.

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 08:26

Gefeliciteerd met jullie nieuwe hulpjes in huis. Houden jullie ons op de hoogte over jullie nieuwe aanwinsten?

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 13:02

Ik was er eindelijk uit, ik zou een goedkope kopen, want ik was het zat ieder jaar vierhonderd euro of meer uit te geven. Dus ik Google op robotstofzuiger goed en goedkoop en wat komt er naar voren?

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_i ... 33009.html

*\o/* *\o/* *\o/*

Misschien ook een tip voor wie er nog op zoek is?

Ik ben helemaal blij! De robotzuiger met rubberen borsteltjes en dan ook nog eens voor een mooi bedrag! Hij staat aan de lader, ik kan niet wachten voor ie aan de slag gaat. Nu nog een naam bedenken.

xMathilde
Berichten: 1012
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 17:42

Ben erg benieuwd hoe deze je bevalt :)

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 22:32

Ts, ik ben blij dit te lezen want wou de combo echt afraden. Hier met een kees en golden is het ronduit drama. Niets zuigt die op. De haren klitten direct aan de mond vast en het bakje blijft gewoon leeg :n

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 08:14

Wij hebben de roomba j7+ en werkt echt top. Het eerste rondje wanneer hij de kamer in kaart gaat brengen leek het even alsof hij niet ok was. De eerste ronde stofzuigen was dat al weer voorbij.

Hij zuigt netjes en niet met te veel herrie. Waar ik bij onze Wall-e de borstel iedere dag moest schoonmaken zit er bij deze niks aan. We noemen deze Mo trouwens :D

Na 2 dagen zuigen zat hij verstopt maar probeert het eerst zelf op te lossen door 2 x te gaan legen bij het station. Het probleem was simpel te verhelpen en ook logisch verklaarbaar. Hij kan onder de bank en daar hebben we al even niet gezogen :+ al het haar en stof van oa een halflangharige hond werdt hem even te veel.
Nu een week verder is het niet meer voorgekomen

herr_balou
Berichten: 1454
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:28

Onze Roomba 780 - van misschien wel bijna 15 jaar oud - doet het na vernieuwen van de batterij nog altijd. Destijds geloof ik een belachelijk bedrag (700 Euro?) voor betaald wel inclusief Virtual Walls/Lighthouses. Dom is het ding wel als je het vergelijkt met nieuwere robotzuigers. Vanwege het overal tegenaan stoten hebben wij er een schuimrubberband opgezet als een soort stootband.
Onlangs werkte het laden niet meer. Ding open geschroefd en alles dat losgehaald kon worden heb ik schoongemaakt. Bij werkzaamheden was gips niet goed weggezogen met de bouwstofzuiger en daar was de Roomba niet blij mee. Na de schoonmaakbeurt doet het het weer. Geen idee of ze tegenwoordig nog steeds zi goed uit elkaar te halen zijn, ik hoop het wel want dat maakt ze goed repareerbaar.
Van de gewone stofzuigers (ook niet de goedkoopste) zijn er in de tussentijd 3 of 4 gesneuveld.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:11

Hannanasjuh schreef:
. We noemen deze Mo trouwens :D


Mmm, zo noemen ze mij hier.

Onze Roborock S5 heet banketstaaf, maar ik ben door dit topic verliefd geworden op de Roborock Q Revo. Maar ja, zolang deze het doet ...