Wel of geen droger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:08

Wasmachine overgenomen van mijn oma die hem denk ik toen 2 a 3 jaar had en inmiddels staat ie 8 jaar bij mij. Tot zover nog nooit wat mee gehad *afkloppen. Altijd vloeibaar wasmiddel en altijd wasverzachter erin. Soms wasparfum of geurparels. Laat hem af en toe eens leeg laten draaien op 90 graden.

Ik meende juist dat vloeibaar wasmiddel beter was als je op lage temperaturen wast.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:09

Als ik de was in mijn machine heb gestopt dan geeft hij zelf aan hoeveel wasmiddel en wasverzachter erbij moet, dat hou ik gewoon aan. Volgens de monteur is dat prima. Wasparfum is hij geen fan van ivm vetluis maar mijn huid trekt het ook niet dus ik gebruikt dat sowieso al nooit.
Ik draai iedere week twee kookwassen, een met kleden van de dieren en een met beddengoed en dat scheelt ook al enorm.

Azijn zijn ze allemaal toch wel heel stellig in, en dat is op zich ook logisch als je weet wat azijn met rubber doet.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:12

lor1_1984 schreef:
De AEG-dealer waar we gisteren bij waren raadde wasparfum of schoonmaakazijn aan en wasverzachter werd zeer sterk afgeraden.
Vloeibare wasmiddelen gaf hij bij aan dat mensen er vaak sloten van toevoegen, maximaal een dop (50ml) is meer dan voldoende zei hij, beter nog een halve dop.


Het zal zo zijn dat het product tegenwoordig wordt gefabriceerd op gebruik, en niet op de levensduur, maar, ik heb mij AEG wasmachine 19 jaar misbruikt met wasverzachter. Wellicht doet dat ding het nog ergens anders heel goed, maar ik heb toch een nieuwe gekocht na die lange verkering. Ik vond hem op.
Overigens wel weer een AEG gekocht :o

"Wij van wc-eend adviseren wc-eend"

Ik ben wel overgestapt op waspoeder, want die vloeibare middelen gaan, imo, te snel door je was heen, dus halen de eventuele vlekken niet weg, en zorg ervoor dat, na het wassen, het deurtje van de wasmachine ( en droger) openstaan, om de machine goed te drogen.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:15

Mijn Sanuzzi Lindo 100 gaf vorige week de geest en stond al hier in huis toen ik hier kwam wonen.
Ik ga er vanuit dat hij er minimaal 1,5 jaar voor die tijd neergezet is en ik woon hier inmiddels 6,5 jaar dus de machine is minimaal 8 jaar oud.
Nou is Sanuzzi geen topmerk en hij heeft aardig te lijden gehad onder mijn huisdierhuishouden (caviawas, hondenhaar, soms erg vuile was na ongelukjes).
Beddengoed&huishoudwas gaat hier standaard op 90°c, caviawas (in waszak) en dekbedden op 60°, kleding op 40°c, hondenkleedjes op 60°c en hun speelgoed en de hondenjasjes/truitjes/pyjamaatjes op 40°c.
Kleding en dekbedden gaan met wasverzachter, de rest met een scheutje schoonmaakazijn.
Alles met vloeibaar wasmiddel, als die op is dn ik heb ff geen budget dan gebruik ik waspoeder maar daar heb ik een gruwelijke hekel aan dus als het ff kan vloeibaar.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:17

Nielojram schreef:
lor1_1984 schreef:
De AEG-dealer waar we gisteren bij waren raadde wasparfum of schoonmaakazijn aan en wasverzachter werd zeer sterk afgeraden.
Vloeibare wasmiddelen gaf hij bij aan dat mensen er vaak sloten van toevoegen, maximaal een dop (50ml) is meer dan voldoende zei hij, beter nog een halve dop.


Het zal zo zijn dat het product tegenwoordig wordt gefabriceerd op gebruik, en niet op de levensduur, maar, ik heb mij AEG wasmachine 19 jaar misbruikt met wasverzachter. Wellicht doet dat ding het nog ergens anders heel goed, maar ik heb toch een nieuwe gekocht na die lange verkering. Ik vond hem op.
Overigens wel weer een AEG gekocht :o

"Wij van wc-eend adviseren wc-eend"

Ik ben wel overgestapt op waspoeder, want die vloeibare middelen gaan, imo, te snel door je was heen, dus halen de eventuele vlekken niet weg, en zorg ervoor dat, na het wassen, het deurtje van de wasmachine ( en droger) openstaan, om de machine goed te drogen.

Deurtje staat hier altijd op een kiertje tussen de wasbeurten maar ik gebruik dus ook vloeibaar wasmiddel, schoonmaakazijn en wasverzachter.
Mijn Sanuzzi heeft het daar iig 6,5 jaar op volgehouden, geen idee hoe lang daarvoor. :+

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:52

Ik heb een was-droog combi en ik vind het top! Heb het nu twee jaar en zou niet meer zonder willen. Ik woon in een appartement en heb geen plek voor een aparte droger, dus dit is een perfecte oplossing. We zijn ook maar met z'n tweeën, dus dan heb je er ook helemaal geen last van dat je niet tegelijk kan wassen en drogen!
Een groot voordeel van een combi is ook dat je het er 's avonds in doet en dat je het er 's ochtends weer gewassen en droog uithaalt! Ik doe zelf alleen handdoeken/theedoeken etc., beddengoed, sportkleding en ondergoed in de droger. Dit gaat perfect! Gewone kleding hang ik altijd op een wasrekje. Maar dit is ook niet zoveel en droogt ook nog wel snel. Ik zet het rek meestal voor een verwarming namelijk. Als ik er een keer meer haast mee heb, hang ik het over de verwarming en dan is het echt binnen een record tempo droog!

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:13

Mijn moeder had een Zanussi, heeft ze 22 jaar gehad. Weggedaan vanwege verhuizing, want om dat ding te verhuizen om 2 jaar later een nieuwe te kopen vond ze niet handig. Bovendien heeft zo'n oud apparaat een energieverbruik van hier tot Tokyo. Maar hij deed het nog wel. Ze gebruikte nooit wasverzachter of azijn, wel vloeibaar wasmiddel zodra dat op de markt kwam.

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:10

Ik heb een refurbished wasmachine en droger. 2 jaar geleden vekocht bij een 2de hands witgoed handelaar. Ik heb geen idee hou oud ze zijn. :')

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 10:41

Niet gedacht dat dit topic zoveel reacties zou krijgen. :D

Inmiddels staat de droger en heb ik gister beddengoed gewassen, gedroogd en opnieuw opgemaakt en dat in één middag, what a life.
{:}

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 20:35

Hier sinds vorige week vrijdag een wasmachine én een nieuwe droger dankzij een lief familielid en oh my god wat ben ik er blij mee. <3 *\o/*
Sommige dingen hang ik nog uit maar een hoop kan gewoon in deze droger omdat hij niet warmer wordt dan 45°c, drogen duurt wel wat langer ±2-3,5u geloof ik afhankelijk vh programma) maar het is alsnog sneller droog dan aan het wasrek.
En ik kon gewoon binnen 3 dagen 7 wassen gedraaid, gedroogd en grotendeels opgevouwen/opgehangen en ingeruimd hebben. *\o/*

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:11

Ik heb een droger en zou niet weten wat ik zonder zou moeten.
Maar goed een gezin met zijn vieren, en iedereen werkt (2 in de bouw, 1 als autospuiter, en schoonzoon die hier ook vaak is is loonwerker).
Dus echt enorm veel was. Geen zolder of ruimte ervoor in het trapgat.
Wel een rekje in de badkamer maar daar kan ik nooit alles op kwijt. Daar hang ik enkel de spullen op die niet in de droger mogen