Wel of geen droger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 14:47

Nu het weer kouder wordt en de was op zolder hangt te drogen, kan het soms erg lang duren voor de was droog is. Ik heb zelf nooit een droger gehad (vroeger thuis ook niet), dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Het zou met name gaan om het drogen van handdoeken, beddengoed, kleedjes van de hond en misschien sokken/ondergoed.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Tijd voor een nieuwe aanwinst of kan ik me hier beter vanaf laten praten? :D

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:50

Ik heb geen droger. Vind het zonde van de kosten qua aanschaf en verbruik en een sta in de weg tov het gemak wat je er van hebt.

Ventileert je zolder wel goed? Of kan je daar wat aan doen, zodat je was beter droogt?

Beddengoed gaat hier over het traphekje, waardoor het een soort van 'vrij' hangt en vlot droogt. Handdoeken duurt inderdaad langer in deze tijd van het jaar.

Oh ja, ter referentie misschien wel handig, wij zijn met zijn tweeen, dus de hoeveelheid was valt mee en ik heb de ruimte om het op te hangen.
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 21-11-23 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:51

Toen we nog geen kinderen hadden, hadden we ook geen droger en was dit ook niet nodig.

Nu heb ik er wel eentje en ik kan eerlijk gezegd niet meer zonder. Ik doe alleen de 60 graden was erin, 30 graden was hang ik gewoon te drogen.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:51

Hier gaan de sokken,onderbroeken, handdoeken, washandjes en rompers van de kleine in de droger. Vind het ideaal zou niet weten waar ik alles kwijt zou moeten zonder droger in de winter

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:53

Ik gebruik hem voornamelijk voor de zaken waar jij hem ook voor wilt gebruiken (nouja, geen hondenkleden dan) en ik ben groot fan. Ik zou niet zonder kunnen/willen en raad het je dan ook van harte aan *\o/*.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:53

Hier nooit meer zonder droger. Handdoeken, ondergoed en sokken gaan erin. Kleding hang ik uit en dat is meer dan genoeg _O-

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:54

Hier gaat alles in de droger, ik ben er blij mee. Tegenwoordig zijn drogers ook wel zo goed dat bijna alle kleiding erin kan. Alleen hele delicate kledingstukken gaan er niet in.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:56

In ons vorige huis had ik geen droger. Maar een zolder waar ook de cv hing.
We hoefde daar verder niet te zijn dus al hing het 3 dagen aan de draad hing het niet in de weg.

In ons huidige huis hebben we geen zolder.
Het zou eventueel wel kunnen hangen op een slaapkamer die over is. Maar we stoken boven niet. Dus vind dat te vochtig.
En we hebben toen dus een droger gekocht. Als het kan hangt het buiten. Zondag tussen de buien door nog een machine droog gekregen buiten.
Maar nu staat hij te draaien.
Ik vind het erg fijn in gebruik.
Ik gooi er ook bijna alles in. Want hij kan op koude lucht voor bijvoorbeeld spullen met elastiek.
Alleen bepaalde blouses of truien hang ik op een hangertje op. Maar dat is niet veel.

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:57

Ik kan niet buiten mijn droger in de winter :j

Sowieso is de kleding dan minder statisch vind ik.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 14:57

Veel reacties al, dank!

De zolder ventileert volgens mij goed. Het is vooral een groot verschil met de zomer (maar goed dan is het ook niet te doen zo warm op zolder :D ).

Hebben jullie ook nog aan/afraders qua specifiek merk of type droger mocht ik overstag gaan?

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:57

Ik heb al heel lang geen droger, ik hang de was op in een kamer die ik als opslag gebruik. Ik heb ook geen plek voor een losse droger.

Maar.... nu mijn wasmachine de geest begint te geven (beestje is 25+ jaar oud inmiddels) ga ik een was/droog combi kopen. Het meeste zal ik nog steeds ophangen, maar dingen die lang nat blijven gaan dan wel op de droogstand. Denk aan spijkerbroeken en handdoeken.

Had de wasmachine het nog 5 jaar gedaan had ik het zo gelaten overigens. Ik mis de droger namelijk niet.

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:01

Ik heb een was-droog combimachine. Makkelijk hoor, 2 in 1.
Ik heb geleerd dat kleding met rek / elastiek niet in de droger mag omdat de rek er dan uit gaat. Of valt dat mee?
Ik gebruik de droger af en toe voor handdoeken maar heb genoeg ruimte om alles op te hangen en dan is het in 1 nacht/ dag droog, dat is bij ons snel genoeg.

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:06

Worden je handdoeken ook zachter als je ze in de droger hebt gedaan? Aan de lijn worden ze hier schuurpapier :=

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:08

Hier is onze droger overleden. Vooralsnog geen problemen mee gehad maar mis er vooral een voor de handdoeken. Ga er dus toch weer een aanschaffen.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:09

Selina schreef:
Worden je handdoeken ook zachter als je ze in de droger hebt gedaan? Aan de lijn worden ze hier schuurpapier :=

Ja heeeel veel zachter. :j

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:09

Selina schreef:
Worden je handdoeken ook zachter als je ze in de droger hebt gedaan? Aan de lijn worden ze hier schuurpapier :=



Ja, dat is wel zo, mijn handdoeken zijn een stuk harder dan die bij mijn moeder. Zijn dezelfde handdoeken, alleen zij heeft een droger en ik niet.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:09

Selina schreef:
Worden je handdoeken ook zachter als je ze in de droger hebt gedaan? Aan de lijn worden ze hier schuurpapier :=

Ze worden heel zacht, heeeeerlijk! :D

Sansevieria
Berichten: 4204
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:09

Selina schreef:
Worden je handdoeken ook zachter als je ze in de droger hebt gedaan? Aan de lijn worden ze hier schuurpapier :=

Ja :D
Plus wat ik ook van voordeel vind, hondenhaar gaat gemakkelijker uit dekentjes voor op de bank e.d.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:10

Ik wil geen 2 in 1, want dat schiet niet op. Er mogen minder droogkledingstukken in dan waskledingstukken (er moet dus halverwege spul uit, zegmaar) en door slim te plannen, kan ik nu 3-4 wassen op een dag wegwerken. Dat lukt met een combi niet.

Dus: 's avonds aanzetten met handdoeken, zodat die 's ochtends klaar zijn.
's ochtends: handdoeken in de droger, was kleding in de machine
's middags: deel kleding op het rek, deel kleding in de droger (sommige dingen wil ik er niet in), volgende was kleding in de machine, handdoeken kunnen uit de droger
's avonds: tweede laag kleding op het rek/in de droger.

Ik ben wel kritisch. Alles met wol gaat er niet in en ook niet mijn spijkerbroeken, dingen met stretch, prints enz. Zal misschien wel kunnen, maar dat droogt zo ook wel.

Wij zijn wel bewust voor een warmtepompdroger gegaan. Die verbruikt veel minder energie, wordt minder warm aan de buitenkant en kan net zo goed gewoon op een afvoer aangesloten worden. Als je geen afvoer hebt, kun je ook gewoon het bakje legen (net als bij een gewone condensdroger).

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:12

Sem_ schreef:
Veel reacties al, dank!

De zolder ventileert volgens mij goed. Het is vooral een groot verschil met de zomer (maar goed dan is het ook niet te doen zo warm op zolder :D ).

Hebben jullie ook nog aan/afraders qua specifiek merk of type droger mocht ik overstag gaan?


Wij zijn best goed geïnformeerd in de winkel. Enige wat we niet hebben gevraagd is hoeveel geluid die van ons maakte en hij is dus best luid dus dat vind ik een klein nadeel. Maar je kunt dus met allerlei dingen rekening houden. Bijv dus geluid, duurzaam, grootte, duur, startuitstel etc.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:13

Selina schreef:
Worden je handdoeken ook zachter als je ze in de droger hebt gedaan? Aan de lijn worden ze hier schuurpapier :=


Absoluut!

Ik heb sinds 2 jaar een energiezuinige warmtepompdroger. Verbruikt weinig stroom, maximaal 800w, en kan dus samen met de wasmachine op één groep en tegelijkertijd aan! Ik heb samsung, maar zou in het vervolg één droger kiezen van een merk wat werkt met verwijderbare of zelfstandig reinigende warmtewisselaar. De warmtewisselaar in mijn Samsung is een rampen ding!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:14

Sem_ schreef:
Veel reacties al, dank!

De zolder ventileert volgens mij goed. Het is vooral een groot verschil met de zomer (maar goed dan is het ook niet te doen zo warm op zolder :D ).

Hebben jullie ook nog aan/afraders qua specifiek merk of type droger mocht ik overstag gaan?


Ik ben niet thuis om het modelnummer te checken, maar ik heb een Miele warmtepompdroger. Ik ben grooooot fan van alles van Miele :D

Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:14

IK heb al heel lang een droger, en gebruik die ook alleen voor handdoeken en beddengoed. Ik vind het echt ideaal, zou ook niet weten waar ik dat anders moet drogen in mijn appartement.

Iemand zei dat een droger een sta in de weg is, maar dat snap ik niet. Bij mij staan de wasmachine en droger op elkaar in de badkamer, dus er staat helemaal niets in de weg.
Ook komt de was er lekker zacht uit.

Ik zou wel gaan voor een A merk, bijvoorbeeld Bosch, AEG. Miele kan ook, maar vind ik te duur en gaat volgens mij niet langer mee dan de andere merken.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:16

Ik ben van thuis uit zonder droger opgegroeid, mijn man had er een uit zijn vorige huwelijk.
Toen ik hier kwam wonen, ging ik was ophangen, in de zomer buiten, in de winter binnen.
De droger werd nagenoeg werkeloos...
Alleen bij spoed was of een aanval van luiheid werd de droger nog gebruikt en voor bepaalde outdoorkleding waarbij het impregneermiddel blijkbaar beter werkt als het keldingstuk in de droger wordt gedroogd.

De wasmachine was aan vervanging toe.
Toen hebben we besloten een wasdroogcombi apparaat te kopen en de twee losse apparaten de deur uit te doen en daar heb ik tot de dag van vandaag geen spijt van.

Handdoeken gaan hier echt nooit in de droger, op een heel vochtige winterse dag de dekbedovertrekken wel eens.
Voor gewone kleding heb ik een droogtoren die in de zomer buiten staat, in de winter in de kamer en dus in een prima verwarmde ruimte en daar droogt de was gewoon vlot.
Handdoeken wil ik perse altijd vanaf het rek gedroogd, allerliefst buiten gedroogd, zeker niet uit de droger. Ik houd absoluut niet van zachte handdoeken, hoe ruwer, hoe fijner.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:33

Wij wonen heel klein, geen ruimte voor een droger en geen aparte ruimte om op te hangen. In de zomer hangt alles buiten, maar daar droogt het nu niet meer, dus staat er gezellig een rekje in de woonkamer. Omdat de verwarming aan staat is alles in een halve dag droog. Ik ben wel altijd een droger gewend geweest. Het is niet ideaal, maar absoluut de besparing van de aanschaf en de elektriciteitskosten waard tegenover het kleine ongemak van een rekje in de kamer. Als ik nu de mogelijkheid had zou ik er dus ook niet een kopen.