Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 15:00

BeFunny schreef:
Plaats eens foto's die jij nu maakt of gemaakt hebt met je huidige telefoon :j

Heb ik al gedaan een paar posts geleden. Maar dit is met name wat ik ermee wil doen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10796
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:03

Dat kun je met alle drie de door jou genoemde toestellen :j

ApplePapple

Berichten: 2743
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:19

Dorine92 schreef:
ApplePapple schreef:
https://tweakers.net/reviews/11532/4/go ... ktest.html

Wellicht vind je dit artikel ooo interessant? Veel vergelijkingen met ook de camera details erbij.

Het probleem is dat het type foto’s wat ze vergelijken helemaal niet is waar ik in geïnteresseerd ben. Ik fotografeer hele andere onderwerpen, meestal in het buitenland. Ik wil hem echt gebruiken voor vakantiekiekjes vooral


Tsja... zo heb je in ieder geval vergelijkingsmateriaal langs elkaar...

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 15:20

BeFunny schreef:
Dat kun je met alle drie de door jou genoemde toestellen :j

Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over. Als ik zou zien dat het kan met de Google haal ik hem morgen nog
Van de iPhone 14 pro heb ik die warme sfeer ook gezien trouwens, toen iemand foto’s van me maakte op vakantie. Verder geen ideale foto’s omdat de achtergrond niet kleurrijk is, maar dat is een kwestie van even aantikken terwijl je de foto maakt

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 24-10-23 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 15:20

ApplePapple schreef:
Dorine92 schreef:
Het probleem is dat het type foto’s wat ze vergelijken helemaal niet is waar ik in geïnteresseerd ben. Ik fotografeer hele andere onderwerpen, meestal in het buitenland. Ik wil hem echt gebruiken voor vakantiekiekjes vooral


Tsja... zo heb je in ieder geval vergelijkingsmateriaal langs elkaar...

Ja maar ik kan er niks mee want ik vind alle foto’s lelijk... ik kan daar niet doorheen kijken

BeFunny

Berichten: 10796
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:26

Dorine92 schreef:
BeFunny schreef:
Dat kun je met alle drie de door jou genoemde toestellen :j

Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over. Als ik zou zien dat het kan met de Google haal ik hem morgen nog
Van de iPhone 14 pro heb ik die warme sfeer ook gezien trouwens, toen iemand foto’s van me maakte op vakantie. Verder geen ideale foto’s omdat de achtergrond niet kleurrijk is, maar dat is een kwestie van even aantikken terwijl je de foto maakt

[ [url=m/x496G0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dWzIly.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar bij beide foto's mis ik weer de scherpte op het gezicht daar waar het hoort. Kwestie van aantikken waar je de scherpte wilt :j ook kun je twee punten aanvinken zo behou je een blauwe lucht als je binnen naar buiten fotografeerde en die weetjes maken je foto's nog beter :j De kleuren zijn zowel bij Samsung als Google goed. Ik zelf breng altijd wel eigen sfeertje aan daar hou je van of niet ;)

Maar jij moet gewoon een I phone hebben dat geeft jou het vertrouwen. Dus zou ik daarvoor gaan. Probleem opgelost.

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 15:38

BeFunny schreef:
Dorine92 schreef:
Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over. Als ik zou zien dat het kan met de Google haal ik hem morgen nog
Van de iPhone 14 pro heb ik die warme sfeer ook gezien trouwens, toen iemand foto’s van me maakte op vakantie. Verder geen ideale foto’s omdat de achtergrond niet kleurrijk is, maar dat is een kwestie van even aantikken terwijl je de foto maakt

[ [url=m/x496G0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dWzIly.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar bij beide foto's mis ik weer de scherpte op het gezicht daar waar het hoort. Kwestie van aantikken waar je de scherpte wilt :j ook kun je twee punten aanvinken zo behou je een blauwe lucht als je binnen naar buiten fotografeerde en die weetjes maken je foto's nog beter :j De kleuren zijn zowel bij Samsung als Google goed. Ik zelf breng altijd wel eigen sfeertje aan daar hou je van of niet ;)

Maar jij moet gewoon een I phone hebben dat geeft jou het vertrouwen. Dus zou ik daarvoor gaan. Probleem opgelost.


Maar die gaat wel het kortste mee van allemaal dus als ik met de Google (7 jaar gegarandeerd updates) hetzelfde zou kunnen heb ik liever de Google. Dat is het hele dilemma.

Biebz

Berichten: 5530
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:41

Dorine92 schreef:
BeFunny schreef:
Dat kun je met alle drie de door jou genoemde toestellen :j

Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over. Als ik zou zien dat het kan met de Google haal ik hem morgen nog
Van de iPhone 14 pro heb ik die warme sfeer ook gezien trouwens, toen iemand foto’s van me maakte op vakantie. Verder geen ideale foto’s omdat de achtergrond niet kleurrijk is, maar dat is een kwestie van even aantikken terwijl je de foto maakt

[ [url=m/x496G0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dWzIly.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat jij lang gaat blijven twijfelen zo.
Bij de Samsung vind ik juist dat de kleuren te fel/nep zijn. Dus dat is een kwestie van smaak.

Plus dat je bij elk toestel de foto's naderhand nog naar eigen smaak kan nabewerken .

Als jij graag die kleur/sfeer in de foto's wilt zou ik voor Samsung gaan.

Vind je het niet erg om evt na te bewerken en gaan voor langere updates, dan de Google.

Of blijf bij wat je kent en neem een iPhone.


Alle 3 de telefoons maken ontzettend mooie foto's. Maar het meeste wat je online ziet is vooral de nabewerking en dat ligt bij jezelf.

BeFunny

Berichten: 10796
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:54

En accepteren dat je niet alles kunt hebben. Want daar zit het hem in. De ene heeft dit, de ander weer dat.

Thats_Me

Berichten: 10953
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:00

Citaat:
Ik heb een spiegelreflex camera en ik moet zeggen op de kameel kon ik daar alles mee maar op een paard gaat dat hem niet worden



Hier haak ik even op in. Juist een kleine camera lijkt mij veel praktischer. Op vakantie heb ik ook vaker paardgereden waarbij de camera gewoon mee ging. Ik had deze in een tasje aan mijn riem op de heup hangen. Dan had je er geen last van met rijden. Wil je even een foto maken dan kun je dan letterlijk met 1 hand doen en heb je dus altijd je andere hand vrij om de teugels vast te houden. Veel sneller en fijner dan een telefoon is mijn ervaring en vaak nog beter resultaat ook. Al ligt dat laatste ook aan de fotograaf. Ik zou in zo'n geval voor een goede compactcamera gaan.
De mede ruiters met telefoon hadden toch vaker een extra hand nodig of wat moeite om de telefoon goed te pakken en weer op te bergen.

Lokii

Berichten: 183
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:15

Hier altijd een enorme Motorola fan geweest. Hele goeie foto's alleen de levensduur is wel aanzienlijk minder. Ik kon vaak maar 2 jaar met een mobieltje doen. Heb nu een samsung s22. Bevalt mij ook heel erg goed!

Gemaakt met de samsung:
Afbeelding

Afbeelding


Gemaakt met de Motorola:

Afbeelding


Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 16:53

Nadinetjuhh schreef:
Hier altijd een enorme Motorola fan geweest. Hele goeie foto's alleen de levensduur is wel aanzienlijk minder. Ik kon vaak maar 2 jaar met een mobieltje doen. Heb nu een samsung s22. Bevalt mij ook heel erg goed!

Gemaakt met de samsung:
[ [url=m/rkbndd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YcEHIe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gemaakt met de Motorola:

[ [url=m/xbzXBf.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/1e1fDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik wil geen Motorola. Heb er ervaring mee (was een nieuwer model en was niet zo scherp als mijn iPhone 8, wél soms mooiere kleuren, met name groen) maar ik wil écht kiezen tussen de 3 genoemde merken

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 16:56

Thats_Me schreef:
Citaat:
Ik heb een spiegelreflex camera en ik moet zeggen op de kameel kon ik daar alles mee maar op een paard gaat dat hem niet worden



Hier haak ik even op in. Juist een kleine camera lijkt mij veel praktischer. Op vakantie heb ik ook vaker paardgereden waarbij de camera gewoon mee ging. Ik had deze in een tasje aan mijn riem op de heup hangen. Dan had je er geen last van met rijden. Wil je even een foto maken dan kun je dan letterlijk met 1 hand doen en heb je dus altijd je andere hand vrij om de teugels vast te houden. Veel sneller en fijner dan een telefoon is mijn ervaring en vaak nog beter resultaat ook. Al ligt dat laatste ook aan de fotograaf. Ik zou in zo'n geval voor een goede compactcamera gaan.
De mede ruiters met telefoon hadden toch vaker een extra hand nodig of wat moeite om de telefoon goed te pakken en weer op te bergen.


De beste camera is de camera die je altijd bij je hebt: je mobiel dus. Ik wil niet ook nog een losse camera kopen. Die heb ik al.
Wél moet ik een mega goed hoesje en desnoods een koord oid aan mijn telefoon zodat ik hem niet stuk laat vallen. Bij paardrijden kan ik me voorstellen dat het handig is om er een koord aan te hebben die, ondanks dat de telefoon in mijn ruitertasje zit, om mijn nek zit, zodat deze, wanneer ik hem uit mijn tasje pak, of terugleg, of wanneer ik foto’s aan het maken ben, niet kan vallen

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 16:57

BeFunny schreef:
En accepteren dat je niet alles kunt hebben. Want daar zit het hem in. De ene heeft dit, de ander weer dat.

Klopt maar ik heb nu nog niet genoeg info om met overtuiging te kunnen beslissen

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 16:59

Biebz schreef:
Dorine92 schreef:
Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over. Als ik zou zien dat het kan met de Google haal ik hem morgen nog
Van de iPhone 14 pro heb ik die warme sfeer ook gezien trouwens, toen iemand foto’s van me maakte op vakantie. Verder geen ideale foto’s omdat de achtergrond niet kleurrijk is, maar dat is een kwestie van even aantikken terwijl je de foto maakt

[ [url=m/x496G0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dWzIly.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat jij lang gaat blijven twijfelen zo.
Bij de Samsung vind ik juist dat de kleuren te fel/nep zijn. Dus dat is een kwestie van smaak.

Plus dat je bij elk toestel de foto's naderhand nog naar eigen smaak kan nabewerken .

Als jij graag die kleur/sfeer in de foto's wilt zou ik voor Samsung gaan.

Vind je het niet erg om evt na te bewerken en gaan voor langere updates, dan de Google.

Of blijf bij wat je kent en neem een iPhone.


Alle 3 de telefoons maken ontzettend mooie foto's. Maar het meeste wat je online ziet is vooral de nabewerking en dat ligt bij jezelf.


Nabewerken vind ik niet erg als het gewoon een kwestie is van de helderheid of levendigheid aanpassen of een filtertje eroverheen doen. Maar geen gedoe met computer enzo, daar heb ik allemaal geen tijd voor en geen zin in

Ik ben het met je eens wb de neppigheid (soms) van Samsung, maar als het raak is, wat vaak zo is, dan zijn de foto’s wel super mooi. Iets wat ik bij de Google foto’s nog niet heb gezien, omdat deze pas net uit is, en de vergelijkingsfoto’s onbewerkt zijn. Die van Samsung zijn natuurlijk ook onbewerkt, maar die gooit er natuurlijk zelf al wat bewerking-achtige dingen tegenaan zonder dat je daarom hebt gevraagd.
Ik heb nog amper mooie Google foto’s gezien (alleen in het donker), vandaar dat ik me afvraag of het wel kan met die telefoon...
Als dat zo blijkt te zijn haal ik die meteen, want de lange updates is een groot pluspunt voor iemand die het haat om een nieuwe telefoon te nemen

BeFunny

Berichten: 10796
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:03

Maar wat verwacht je van ons?
Niks is goed genoeg, je kan nergens doorheen kijken.

Jou foto's zijn vooral gemaakt in warme landen met ideale weersomstandigheden (persoonlijk hou ik juist meer van herfstkleuren) maar jij houd meer van zandstranden en blauwe zee etc. Alleen die kun je niet vergelijken met foto's van in NL kwa sfeer ;)

Ik heb een handige app daar heb ik wat instellingen zo staan zo bewerk ik alle foto's. En een enkeling bij portretten vooral die ik bijv een oog extra verscherpen of oplichten. Maar met één druk op de knop in dat programma app op de telefoon bewerk ik de foto. Want ik heb ook geen computer. Ook mijn camera foto's bewerk ik op dezelfde manier op mijn telefoon. De app die ik gebruik heet lumii photo editor.

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 17:17

BeFunny schreef:
Maar wat verwacht je van ons?
Niks is goed genoeg, je kan nergens doorheen kijken.

Ik denk dat dit vooral een wanhoopspoging is om per ongeluk een gevoel erbij te krijgen wat ik moet doen :+
Dat gebeurt ook altijd wel uiteindelijk, want de verbouwing van mijn huis ging precies zo. Geen beslissingen kunnen nemen eerder dan dat mijn intuïtie eruit was op basis van steeds nieuwe info.

Biebz

Berichten: 5530
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:21

Dorine92 schreef:
BeFunny schreef:
Maar wat verwacht je van ons?
Niks is goed genoeg, je kan nergens doorheen kijken.

Ik denk dat dit vooral een wanhoopspoging is om per ongeluk een gevoel erbij te krijgen wat ik moet doen :+
Dat gebeurt ook altijd wel uiteindelijk, want de verbouwing van mijn huis ging precies zo. Geen beslissingen kunnen nemen eerder dan dat mijn intuïtie eruit was op basis van steeds nieuwe info.


Ik had een foto voor je bewerkt via de telefoon zodat je de mogelijkheden een beetje kon zien.
Alleen de boktupload houd er even mee op bij mij.

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 17:28

Biebz schreef:
Dorine92 schreef:
Ik denk dat dit vooral een wanhoopspoging is om per ongeluk een gevoel erbij te krijgen wat ik moet doen :+
Dat gebeurt ook altijd wel uiteindelijk, want de verbouwing van mijn huis ging precies zo. Geen beslissingen kunnen nemen eerder dan dat mijn intuïtie eruit was op basis van steeds nieuwe info.


Ik had een foto voor je bewerkt via de telefoon zodat je de mogelijkheden een beetje kon zien.
Alleen de boktupload houd er even mee op bij mij.

Oh dat is heel jammer! Is misschien wel precies wat ik nodig heb haha :D

Joy_Mennings

Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:15

Dorine92 schreef:
Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over.


Wat ik denk dat het probleem is, is dat Samsung een warmere gloed over foto's heen gooit (Mijn iPhone deed dat overigens ook), terwijl Google dit minder doet. Overdag in wat slechtere weersomstandigheden zullen de foto's van Google er daarom wat kouder uitzien (licht in het donker is vaak wat geliger, dus dan heb je dit probleem niet).

Dit probleem is echter heel makkelijk op te lossen in de nabewerking door de temperatuur wat aan te passen.

Mijn bewerkte foto's komen nog, hopelijk vanavond. Zal ze dan even via de bokt-upload hier in het topic zetten.

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 18:18

Joy_Mennings schreef:
Dorine92 schreef:
Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over.


Wat ik denk dat het probleem is, is dat Samsung een warmere gloed over foto's heen gooit (Mijn iPhone deed dat overigens ook), terwijl Google dit minder doet. Overdag in wat slechtere weersomstandigheden zullen de foto's van Google er daarom wat kouder uitzien (licht in het donker is vaak wat geliger, dus dan heb je dit probleem niet).

Dit probleem is echter heel makkelijk op te lossen in de nabewerking door de temperatuur wat aan te passen.

Mijn bewerkte foto's komen nog, hopelijk vanavond. Zal ze dan even via de bokt-upload hier in het topic zetten.


Ben benieuwd!

Joy_Mennings

Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 19:09

Ik heb de foto's bewerkt, maar bokt upload weigert ze up te loaden :')

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 19:55

Joy_Mennings schreef:
Ik heb de foto's bewerkt, maar bokt upload weigert ze up te loaden :')

Wat flauw

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:46

Ik ben werkelijk uitermate tevreden over mijn Google Pixel pro 7
De foto's vind ik juist vele malen beter dan al mijn Samsungs bij elkaar

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 20:50

Jokonootje schreef:
Ik ben werkelijk uitermate tevreden over mijn Google Pixel pro 7
De foto's vind ik juist vele malen beter dan al mijn Samsungs bij elkaar

Hebbie voorbeelden? B-)