tamary schreef:Je hebt dus een reservoir heet water, buizen door de vloer, temperatuur regelaar en iets om het rond te pompen nodig. Normaal is dat zeg maar 1 systeem, maar daar moet wel maatwerk voor mogelijk zijn.
Maar als je een warmte accu zegmaar wil om de boel boven 0 te houden 's nachts en je hebt een pelletkachel, kan je dan niet die kachel gebruiken om een paar platen speksteen op te warmen overdag?
Het zal vooral zijn om vorstvrij (en daardoor ook vochtarm) te houden bij afwezigheid.
En incidenteel warmer als ik binnen slaap. Ombouw om deze pelletkachel is lastig. Rondom openingen waardoor er geen extra laag mogelijk is. En bij afwezigheid is de kachel uiteraard uit en dan is er ook geen warmte buffer.
Ik heb gelukkig nog wel even de tijd. Enige is de aanleg van de betonvloer staat los van de verwarming. De bouwer doet alleen de vloer, stroom/verwarmingsmeneer doet naast stroom ook verwarming,cv,zonnepanelen warmtepompen en zo. Alleen voor zonnepanelen is er een vergunningsaanvraag nodig, en de stroom meneer werkt helaas liever met losse electrische plaatverwarming. Maar omdat de muren ruwe kalk zijn boor ik daar liever niet in om te voorkomen dat ik een hele muur moet restaureren voor een paar panelen. En ga ik liever de vloer in of een electrische cv wat buizen en twee of drie radiatoren.
Radiator kan op de grond staan desnoods.
Kan een al bestaande electrische boiler voor zowel vloerverwarming als douchen gebruikt worden of is daar een aparte kleinere boiler nodig, ik heb een enorme joekel staan van 200 l
maar die staat aan de verkeerde kant van de woning en ook nog gescheiden door een halve meter muur van de woonkamer