We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:36

Ik krijg op tiktok nu ook steeds filmpjes te zien van cashstuffing, dit helpt ook heel veel mensen om goed te sparen

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:31

Ik vind dat zelf heel leuk om te doen. Je heb veel meer overzicht en je denkt 3x na voor je cash uitgeeft want je heb wat je heb.

Als ik dan iets pin omdat ik geen cash bij me heb dan haal ik het uit mijn weekmapje en doe ik het gelijk naar volgende week. (ik doe per week) en dan hoef ik de week erop minder te pinnen.

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 13:45

Ik ben er inderdaad ook mee begonnen. Mooie manier om nog bewuster te worden en aan het eind ook meer te kunnen sparen

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 14:20

Door op deze manier ermee om te gaan bespaar ik echt per maand nog wel 200-300 eur

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 14:28

DebGizmo schreef:
Ik krijg op tiktok nu ook steeds filmpjes te zien van cashstuffing, dit helpt ook heel veel mensen om goed te sparen

Ik doe dat digitaal, alleen dan per week.

Ik heb vier potjes met 'weekgeld' en maak iedere maandag dat bedrag naar mijn rekening over. Ik doe dit nu 3 maanden en kan minimaal 200 euro per maand extra sparen zonder dat ik voor mijn gevoel heel zuinig leef.

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 14:57

ik heb zo een doorlopende opdracht staan zo'n 2 dagen nadat het loon hier op de rekening gestort wordt, zo kunnen we elke maand flink sparen en ja, soms komt het voor dat ik einde van de maand er weer ietsje moet afhalen, maar dan wordt er toch zeker gespaard!

Daarvoor werkte ik ook met sparen voor kortere termijn doelen, dat hielp echt goed om te sparen,
maar sinds we iets grotere doelen hebben nu, is dat toch een stuk lastiger :+
Net begonnen met het bouwen van ons huis en aan alle voorbereidingen, aansluitingen, verzekeringen, ... is er echt al zooooo veel geld buiten gevlogen, veroorzaakt geregeld kleine interne paniekjes :')

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:09

Jenara, I hear you. Hier zijn we verbouwing aan het afronden en daar stroomt geld weg...

Ik probeer niet alleen te besparen op wat ik koop, maar ook op wat ik aan afval produceer. Tegenwoordig betalen we het restafval per kg hier. Daarnaast wordt ook het groenafval gewogen en betaal je blauwe zakken voor pmd. Gevolg: 10 euro afvalkosten per maand als wij niet uitkijken dankzij de kattenbakvulling voor 2 katten... Ook dingen zoals inlegkruisjes en MV gaan dan uiteindelijk aantikken.
Ik probeer dus afvalvrij te winkelen en voor herbruikbaar te gaan. Leuke is ook dat impulsaankopen tot het verleden behoren want als ik geen doosje/potje/zakje bij heb, koop ik het niet.

Verder dolgelukkig met compostvat, maar moesten we de plaats niet hebben koos ik resoluut voor een wormenbak.

Zo hebben wij geen keukenpapier of wegwerpzakdoekjes meer in huis (afin, 1 rol/ pakje voor noodgevallen maar die staan niet in het zicht).

Daarnaast hergebruik ik alles van verpakkingen, ik koop nooit zakjes/verpakkingen (geen pedaalemmerzakken of diepvrieszakje of zakjes voor ijsklontjes of doosjes om iets op te sturen).

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:22

foxy80 schreef:
Jenara, I hear you. Hier zijn we verbouwing aan het afronden en daar stroomt geld weg...

Ik probeer niet alleen te besparen op wat ik koop, maar ook op wat ik aan afval produceer. Tegenwoordig betalen we het restafval per kg hier. Daarnaast wordt ook het groenafval gewogen en betaal je blauwe zakken voor pmd. Gevolg: 10 euro afvalkosten per maand als wij niet uitkijken dankzij de kattenbakvulling voor 2 katten... Ook dingen zoals inlegkruisjes en MV gaan dan uiteindelijk aantikken.
Ik probeer dus afvalvrij te winkelen en voor herbruikbaar te gaan. Leuke is ook dat impulsaankopen tot het verleden behoren want als ik geen doosje/potje/zakje bij heb, koop ik het niet.

Verder dolgelukkig met compostvat, maar moesten we de plaats niet hebben koos ik resoluut voor een wormenbak.

Zo hebben wij geen keukenpapier of wegwerpzakdoekjes meer in huis (afin, 1 rol/ pakje voor noodgevallen maar die staan niet in het zicht).

Daarnaast hergebruik ik alles van verpakkingen, ik koop nooit zakjes/verpakkingen (geen pedaalemmerzakken of diepvrieszakje of zakjes voor ijsklontjes of doosjes om iets op te sturen).


oh wauw, dat klinkt superinteressant!

Zeker dat verpakkingsvrij.
In mijn ervaring hier in stad Gent is wel dat verpakkingsvrije winkels helaas duurder uitvallen dan de gewone supermarkt en dusdanig dat zelfs met de prijs voor vuilzakken ingerekend, het echt nog steeds voordeliger is om verpakt uit de supermarkt te halen ..
Sommige dingen, zoals noten en granen etc. koop ik wel in bulk online (ook voor de goedkoop) en bewaar ik dan in herbruikbare potten.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:39

Gent is eco walhalla. Gelukkige!

Ik heb me op de badkamer gericht, dus herbruikbare make-up watjes, inlegkruisjes, maandverband, gewoon stukken zeep ipv flacons, hervulbare tandpasta en scheerzeep, afvalvrije deostick...

Er zijn zo veel winkels met een tof assortiment. Ook een brooddoos, een boc' n roll voor broodjes en dopper zorgen voor lichtere afvalbak.

Schoonmaakmiddelen kan je ook heel goed zelf maken.

Qua voeding is verpakkingsvrij idd vaak duurder omdat het ook EN bio is EN fairtrade EN lokaal. Maar ik ga bijvoorbeeld ook met eigen potjes naar de slager, net zoals vroeger maar nu dus geen afval meer. Je koopt dan precies wat je op je lijstje hebt en je hebt minder afval. Ik zet nu 1 blauwe zak per 10 weken op straat met een gezin van 3 en 2 katten.

Drank en melk halen we in glazen flessen. Dat zorgt er ook voor dat je veel minder frisdrank drinkt.

En besparen is een ding, maar ik wil wel nog graag kwalitatief en gezond consumeren. Ik vind het ondertussen een spelletje bijna.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:10

Ik hoop nog steeds dat de AH hun verpakkingsvrije producten eens gaat uitbreiden. Is nu pas bij drie winkels, maar ik zou er zonder problemen een stuk voor omrijden als ze dat hier in de buurt zouden gaan doen.

Ik heb wel pas een aantal bodybars en shampoo bars van de Action ingeslagen. Deze: https://www.action.com/nl-nl/p/3012034/ ... nsing-bar/
https://www.action.com/nl-nl/p/3001579/ ... -zeepblok/
In Nederland gemaakt, ze ruiken lekker en kosten geen drol :=
En ik vind ze zo handig om op de boot mee te nemen omdat ze weinig plek innemen.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:34

Bij de hyper carrefour is het aanbod van de verpakkingsvrije muur net verkleind. Snap het niet want was vaak half leeg, toch teken dat het verkoopt. Wist niet dat de AH dit ook had. Wat ik wel standaard verpakkingsvrij bij de AH koop is een hele bol Edam jong 40+ kaas - kan ik naar believen raspen of schaven of blokjes snijden.

Vis halen doe ik ook standaard bij de vistoog met een eigen plastic doosje.

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:23

Goeie tips!
Zal eens proberen wat tijd te maken om hier wat dingen uit te zoeken. Gebt is inderdaad wel echt al heel vooruitstrevend als het op eco aan komt, dus moet ik gewoon wat beter zoeken om betaalbaardere oplossingen te vinden!


Nu haal ik bv. kip in grote hoeveelheden of bij de supermarkt of bij de slager en verdeel het dan thuis in porties om in te vriezen in potjes of herbruikbare zakjes.

Frisdrank drinken we hier niet, we hebben zo’n kan met filter en drinken alleen kraanwater. (Of koffie of wijn )

Koffie wil ik op termijn graag aanpakken, maar we hebben een dolce gusto machine cadeau gekregen en helaas komt dat met veel afval ..
Zodra er budget voor is, wil ik een koffiemachine met bonen.

Van die kwaliteit ben ik het mee eens! Soms probeer ik eens “het goedkoopst” van iets, maar als het dan echt niet goed is, doe ik dat geen 2x :p dzn betaal ik wel wat meer.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:52

Ik heb bespaard op zonnebrand, 1+1 gratis, alsnog 44 euro :( maar er is er tot nu toe maar een die echt goed zijn werk voor mij doet en dat is wel een soort van van levensbelang

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:59

Je kunt herbruikbare cups kopen voor de DG, en die met filterkoffie vullen. Goedkoper en minder afval.

Ik heb vandaag 456 nieuwe glazen potten om voedsel in te bewaren gekocht via Marktplaats, ruim € 400 bespaard. Moet er wel nog deksels voor zien te vinden.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 00:27

Prairy schreef:
Je kunt herbruikbare cups kopen voor de DG, en die met filterkoffie vullen. Goedkoper en minder afval.

Ik heb vandaag 456 nieuwe glazen potten om voedsel in te bewaren gekocht via Marktplaats, ruim € 400 bespaard. Moet er wel nog deksels voor zien te vinden.


Hebben wij ook voor onze dolce gusto, ideaal maar net overgeschakeld op machine met bonen dus als iemand onze cups wil overnemen...

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:16

Ik heb ook pas zo’n hervulbare cup gekocht voor de dolce gusto, maar mijn vriend vind em toch niet zo lekker als gewone filterkoffie jammer genoeg. Misschien omdat het er toch met druk doorheen wordt geperst ofzo. Iemand nog tips? Of gewoon meer koffie erin?

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:22

Wij proberen ook al jaren te minderen met afval. Nu helemaal omdat de vuilbak 2 km van huis is.

Foxy hoe doe je dat bij de Carrefour met eigen zakjes/bakjes? Aangezien de weegschaal ingericht is op de zakjes uit de winkel (hier in FR althans).
Ik vind het aanbod hier in Frankrijk wat verpakkingsvrij betreft, erg mager. Er zijn maar een paar zaken die ik verpakkingsvrij en voor een fatsoenlijke prijs kan krijgen, inderdaad noten en zaden vaak. Verder helaas niet veel. Al moet ik nog wel eens gaan kijken bij de biowinkel, misschien heb ik daar meer geluk.

In Canada heb je de bulk barn, dat is echt de hemel! Naast bio en eko etc ook gewoon gangbaar label, dus ook 'normale' prijzen. Eigen pot mee, die eerst wegen, dan vullen. Perfect! Echt alles kun je daar vinden, van noten en zaden tot havermout, meel en zelfs snoep, soep (bouillonpoeder) en pasta. Zelfs honden- en kattenvoer en kattenbakvulling. Ik kocht daar altijd meel, havermout, thee (losse) en diverse kruiden. Die winkel mis ik echt enorm.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:57

8nnemiek schreef:
Ik heb ook pas zo’n hervulbare cup gekocht voor de dolce gusto, maar mijn vriend vind em toch niet zo lekker als gewone filterkoffie jammer genoeg. Misschien omdat het er toch met druk doorheen wordt geperst ofzo. Iemand nog tips? Of gewoon meer koffie erin?


Normaal zit er bij zo een setje een ´aanstamper´. Daarmee heb je altijd de goede hoeveelheid. Wij hebben een set van waycap. En experimenteer met merken koffie. Wij kopen blikken van illy (geen oploskoffie!!!)

JudithO schreef:
Foxy hoe doe je dat bij de Carrefour met eigen zakjes/bakjes? Aangezien de weegschaal ingericht is op de zakjes uit de winkel (hier in FR althans).
Ik vind het aanbod hier in Frankrijk wat verpakkingsvrij betreft, erg mager. Er zijn maar een paar zaken die ik verpakkingsvrij en voor een fatsoenlijke prijs kan krijgen, inderdaad noten en zaden vaak. Verder helaas niet veel. Al moet ik nog wel eens gaan kijken bij de biowinkel, misschien heb ik daar meer geluk.


In BE kan je bij groenten en fruit weegschaal kiezen voor 'geen zakje'. De verpakkingsvrije muur heeft eigen standaard bruine papieren zakjes, die hergebruik ik - misschien is dat een oplossing in FR? Bij thuiskomst gaat alles direct in voorraadpotten zodat de zakjes heel blijven. Ik hergebruik trouwens ook mijn broodzakken. Voor mensen die zich schamen (welke gek staat er nou met een oude broodzak bij de bakker of afgewassen plastic potje bij de slager: ik heb nog nooit een weigering gehad of rare gezichten - als ik al een opmerking krijg is het wel hoe goed ik het als 40+er doe voor het milieu).
Je kan trouwens ook een herbruikbare broodzak kopen. Die kan je in de wasmachine doen.
En echt, het scheelt zo veel aan kosten qua afvalophaling, ik heb de helft eraf. Mochten de katten er niet zijn, ik denk dat we per jaar 2 keer de kliko buiten zouden zetten (mocht je je het afvragen, mosselschelpen/visafval vries ik in tot kliko buiten gaat).
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 07-05-24 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:04

Prairy schreef:
Je kunt herbruikbare cups kopen voor de DG, en die met filterkoffie vullen. Goedkoper en minder afval.

Ik heb vandaag 456 nieuwe glazen potten om voedsel in te bewaren gekocht via Marktplaats, ruim € 400 bespaard. Moet er wel nog deksels voor zien te vinden.


wauw, kijk daarvoor is dit topic super! heel goeie tip, ga ik meteen voor kijken!

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:23

En daarnaast DE bespaartip: kijk voor ALLES op vinted. Mensen kopen daar vaak alleen kleren/schoenen, maar ook heel veel huishuidspul staat daar. Ik liet mijn ovenschotel vallen? Vinted. Ik zocht een nieuwe donsdekenovertrek? Vinted. Boeken, strips, gezelschapsspelletjes, speelgoed, placemats, yoga mat, scheerapparaat paard - allemaal van Vinted gehaald. Beter voor portemonnee en milieu! Ook kleine geldslurpers zoals cadeautjes kan je daar eerst eens kijken (hoeveel nieuwe rituals er niet op staat! en babyspul nieuw in de verpakking!)

Zolala

Berichten: 82
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:16

foxy80 schreef:
En daarnaast DE bespaartip: kijk voor ALLES op vinted. Mensen kopen daar vaak alleen kleren/schoenen, maar ook heel veel huishuidspul staat daar. Ik liet mijn ovenschotel vallen? Vinted. Ik zocht een nieuwe donsdekenovertrek? Vinted. Boeken, strips, gezelschapsspelletjes, speelgoed, placemats, yoga mat, scheerapparaat paard - allemaal van Vinted gehaald. Beter voor portemonnee en milieu! Ook kleine geldslurpers zoals cadeautjes kan je daar eerst eens kijken (hoeveel nieuwe rituals er niet op staat! en babyspul nieuw in de verpakking!)



Ik heb mezelf ook aangeleerd om voor veel zaken eerst eens bij Opnieuw & Co te gaan snuffelen. Een keten van kringloopwarenhuizen die in veel grote steden zit. Vol kleding, meubels, lampen, etc - maar natuurlijk ook klein spul.

Zoals ovenschotels bijvoorbeeld: ik heb een glazen overschotel die nèt een tikje te groot en laag is voor bepaalde gerechten, maar die dingen zijn nogal duur - dus zocht en vond ik mooi glazen exemplaar in de juiste maat bij O&Co voor € 1,95. Ze hebben heel veel serviesgoed en glas, en allerlei keukenspullen.

Boeken sleep ik er ook vandaan, niet alleen tweedehands, maar ook uit de ramsj of zelfs nog nieuw in de verpakking. Prijzen variëren, maar doorgaans € 1 - 1,50.
Als ik erheen ga ben ik er meestal wel een poos zoet :)

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:25

foxy80 schreef:
JudithO schreef:
Foxy hoe doe je dat bij de Carrefour met eigen zakjes/bakjes? Aangezien de weegschaal ingericht is op de zakjes uit de winkel (hier in FR althans).
Ik vind het aanbod hier in Frankrijk wat verpakkingsvrij betreft, erg mager. Er zijn maar een paar zaken die ik verpakkingsvrij en voor een fatsoenlijke prijs kan krijgen, inderdaad noten en zaden vaak. Verder helaas niet veel. Al moet ik nog wel eens gaan kijken bij de biowinkel, misschien heb ik daar meer geluk.


In BE kan je bij groenten en fruit weegschaal kiezen voor 'geen zakje'. De verpakkingsvrije muur heeft eigen standaard bruine papieren zakjes, die hergebruik ik - misschien is dat een oplossing in FR? Bij thuiskomst gaat alles direct in voorraadpotten zodat de zakjes heel blijven. Ik hergebruik trouwens ook mijn broodzakken. Voor mensen die zich schamen (welke gek staat er nou met een oude broodzak bij de bakker of afgewassen plastic potje bij de slager: ik heb nog nooit een weigering gehad of rare gezichten - als ik al een opmerking krijg is het wel hoe goed ik het als 40+er doe voor het milieu).
Je kan trouwens ook een herbruikbare broodzak kopen. Die kan je in de wasmachine doen.
En echt, het scheelt zo veel aan kosten qua afvalophaling, ik heb de helft eraf. Mochten de katten er niet zijn, ik denk dat we per jaar 2 keer de kliko buiten zouden zetten (mocht je je het afvragen, mosselschelpen/visafval vries ik in tot kliko buiten gaat).


Die bruine zakjes hebben we hier inderdaad ook, alleen meestal zijn die al gescheurd voor ik bij de kassa ben. Ik heb er geen vertrouwen in ;)
Ik stem voor een Bulk Barn in Europa!
Ik bedenk me trouwens net dat ik wel van die netjes heb voor groente en fruit, die kan ik voor de grotere dingen als noten natuurlijk wel gebruiken.

Hier ook groot fan van de kringloop, alleen niet in Frankrijk. Ik woon in een arme regio en hier is het aanbod in de kringloop echt 0,niks. Maar als ik in Nederland ben shop ik er graag even voor boeken en kleding! In Canada kwam ook onze halve huisraad er vandaan.

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:45

Zolala schreef:
foxy80 schreef:
En daarnaast DE bespaartip: kijk voor ALLES op vinted. Mensen kopen daar vaak alleen kleren/schoenen, maar ook heel veel huishuidspul staat daar. Ik liet mijn ovenschotel vallen? Vinted. Ik zocht een nieuwe donsdekenovertrek? Vinted. Boeken, strips, gezelschapsspelletjes, speelgoed, placemats, yoga mat, scheerapparaat paard - allemaal van Vinted gehaald. Beter voor portemonnee en milieu! Ook kleine geldslurpers zoals cadeautjes kan je daar eerst eens kijken (hoeveel nieuwe rituals er niet op staat! en babyspul nieuw in de verpakking!)



Ik heb mezelf ook aangeleerd om voor veel zaken eerst eens bij Opnieuw & Co te gaan snuffelen. Een keten van kringloopwarenhuizen die in veel grote steden zit. Vol kleding, meubels, lampen, etc - maar natuurlijk ook klein spul.

Zoals ovenschotels bijvoorbeeld: ik heb een glazen overschotel die nèt een tikje te groot en laag is voor bepaalde gerechten, maar die dingen zijn nogal duur - dus zocht en vond ik mooi glazen exemplaar in de juiste maat bij O&Co voor € 1,95. Ze hebben heel veel serviesgoed en glas, en allerlei keukenspullen.

Boeken sleep ik er ook vandaan, niet alleen tweedehands, maar ook uit de ramsj of zelfs nog nieuw in de verpakking. Prijzen variëren, maar doorgaans € 1 - 1,50.
Als ik erheen ga ben ik er meestal wel een poos zoet :)


Dik de helft van ons meubilair komt van bij opnieuw&co vandaan! Mijn stiefvader heeft jaren voor hen gewerkt bij ophalingen en hield dan interessante dingen apart!
Onze kledingkast, bed, tafel, stoelen, … hebben we dus zo voor een prikje gekocht! En de rest is grotendeels zelf gemaakt
Moet idd wel nieuwe ontbijtschaaltjes hebben, dus ga er nog eens gaan kijken!

Die van Vinted is ook een goeie tip!

Ik zit nu zelfs in een paar groepen voor 2e hands bouwmaterialen en we hebben zo al een rol gevelfolie voor 60% van de nieuwprijs kunnen overkopen, was gewoon nóg en ongebruikt en afgesloten

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:08

Ik haal mijn boeken voornamelijk bij minibiebs in de buurt, leuk om even te snuffelen en je oude boeken weer neer te zetten.

Voor planten gekken, de stekjes ruilkasten beginnen ook weer op te poppen.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:44

Jenara schreef:
Ik zit nu zelfs in een paar groepen voor 2e hands bouwmaterialen en we hebben zo al een rol gevelfolie voor 60% van de nieuwprijs kunnen overkopen, was gewoon nóg en ongebruikt en afgesloten


Vind het echt jammer dat er voor bouwmaterialen geen globale speler is die zich daarop richt. Op onze werf kon je wel janken van het gemors soms met materiaal. Ook halfopen zakken die compleet werden aangerekend en achtergelaten, maar je kan er niks meer mee want 'open'.