Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3076
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 20:40

Nielojram schreef:
Wintu schreef:
Ieder zijn ding, geeft toch niets? Ik heb liever zakloos. Niet omdat ik te lui ben om een zak te wisselen hoor, maar puur om de lucht en zelfs waspoeder of geurparels maskeren dat uiteindelijk niet :D

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb zelden tot nooit een stinkende stofzuiger..
Maar ik vind schoonmaken an sich dan ook geheel niet erg.


Oh, ik ben een schoonmakert hoor :D Maar zo als Brainless ook al zegt, ik vind het superfijn dat ik de zakloze gewoon een flinke sopbeurt kan geven :D
Ik vind zo eentje gewoon fijner, ieder zijn voorkeur toch?
En ik heb wel de geurtjes in de stofzuiger met zak, ik ben een miepert met geurtjes, mijn honden liggen daarom ook op stretchers en alles wordt wekelijks gewassen, ook de tuigjes, want die gaan ook zo meuren, die van de korthaar nog het meest :x

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 07:58

Wij hebben de Philips 8000 series, met 2 katten.
Werkt prima :) Maar dat merk komt er niet meer in zeg je :')

Het fijne is dat de bak boven de stofzuiger zit (waar hij bij de Dyson aan de onderkant zit), waardoor je echt plat op de grond kunt met dat ding en makkelijker onder banken oid kunt stofzuigen.

Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:29

Wij hebben 3 katten en een zuig/dweilrobot. Echt ideaal.
Hij zuigt en dweilt bij ons elke ochtend en houdt de boel haarvrjj. Hij heeft een basisstation, zuigt zelf het vuil af, tankt water, maakt de roterende dweilmops schoon én droogt ze en detecteert automatisch tapijt. Plus: hij kan onder de bank komen en heeft een hoge zuigkracht. Veel voordelen en maar iets duurder dan een Dyson stozuiger.

Deze is nu € 599,-. Ik heb deze ook nog nooit goedkoper gezien:
https://www.amazon.nl/Dreame-automatisc ... YXRm&psc=1

Deze heeft wel een zak trouwens. Er zijn ook versies van het merk Roborock zónder zak. Roborock S7+ of S7 MaxV plus met camera erin.

Wintu

Berichten: 3076
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 14:17

Niqui schreef:
Wij hebben 3 katten en een zuig/dweilrobot. Echt ideaal.
Hij zuigt en dweilt bij ons elke ochtend en houdt de boel haarvrjj. Hij heeft een basisstation, zuigt zelf het vuil af, tankt water, maakt de roterende dweilmops schoon én droogt ze en detecteert automatisch tapijt. Plus: hij kan onder de bank komen en heeft een hoge zuigkracht. Veel voordelen en maar iets duurder dan een Dyson stozuiger.

Deze is nu € 599,-. Ik heb deze ook nog nooit goedkoper gezien:
https://www.amazon.nl/Dreame-automatisc ... YXRm&psc=1

Deze heeft wel een zak trouwens. Er zijn ook versies van het merk Roborock zónder zak. Roborock S7+ of S7 MaxV plus met camera erin.


Ja, zoiets zou ik graag willen, maar ik heb een onbewerkte houten vloer, volgens mij gaat dat niet goed samen met zuig/dweil apparaat?.

Vrees dat een robot mijn honden niet overleeft :')

Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 17:13

Nee, bij een onbehandelde houten vloer wordt dat dweilen lastig. Voordeel is wel dat je de watertoevoer kunt instellen. Dus licht vochtig dweilen zou kunnen als dat bij een dergelijke vloer is toegestaan.

Alleen een zuigrobot zou ook kunnen. Maar dan wel je honden weghouden haha. Anders overleeft hij het inderdaad waarschijnlijk niet.