Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:42

Wintu schreef:
Jeetje, wat veel soorten! Ik zal ze eens naast elkaar leggen. Stofzuigers met zak gaan het niet worden, anders had ik idd de Numatic een goede gevonden. Philips en ik gaan niet samen :D heb altijd gedoe met Philips apparaten :P dus dat merk komt er niet meer in O:)

Wat is precies de reden dat je geen zak wil? Dat je bang bent dat die snel vol is? Want ik kom weer met mijn Henry ( :+ ): de zak is groot bij het type dat wij hebben. N.l. 9 liter. Die hoef je echt niet om de haverklap te legen.

XladyX

Berichten: 1365
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:45

prompter schreef:
Ik heb toevallig vorige week een AEG gekocht, zakloos, waarbij ook turboborstels horen die speciaal voor dierenharen geschikt zijn. Hij zuigt als een malle, ik ben er zeer tervreden over! Linkje naar Coolblue: https://www.coolblue.nl/product/792523/ ... -anim.html



Wij hebben ook bovenstaande, en hij overleeft succesvol een halve verbouwing, heel veel resten zand en hooi, en haren van alle beesten hier in en om het huis (incl langharige hond). Nu moet ik wel zeggen dat onze robotstofzuiger het merendeel van de troep opzuigt maar deze AEG doet probleemloos de rest.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132200
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:59

BrankaZ schreef:
Wintu schreef:
Jeetje, wat veel soorten! Ik zal ze eens naast elkaar leggen. Stofzuigers met zak gaan het niet worden, anders had ik idd de Numatic een goede gevonden. Philips en ik gaan niet samen :D heb altijd gedoe met Philips apparaten :P dus dat merk komt er niet meer in O:)

Wat is precies de reden dat je geen zak wil? Dat je bang bent dat die snel vol is? Want ik kom weer met mijn Henry ( :+ ): de zak is groot bij het type dat wij hebben. N.l. 9 liter. Die hoef je echt niet om de haverklap te legen.


Ik heb ook een Henry en hij wordt bediend door een andere Henry :))
Bevalt me prima!

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:20

Mijn Henry wordt regelmatig bediend door Henk :+ Ben ik ook reuze blij mee :))

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132200
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:24

Henk of Henry. Het maakt niks uit, als we het zelf maar niet hoeven doen :D

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:28

Wintu schreef:
Goof schreef:
Alles met voldoende zuigkracht??


Ja, daar adverteren ze mee, maar dat laat nog wel eens te wensen over. Mijn huidige Dyson Big Ball zuigt bijvoorbeeld een koffieboon of klein steentje niet op. Nou, dat vind ik toch wel slecht, hadden de vroegere Dysons geen last van.

Mijn AEG Animal zuigt probleemloos een halve lidcactus, een halve rol toiletpapier en het favo speelgoed van mijn kater op :j
Volledig onbedoeld, dat wel .... :')

DuoPenotti

Berichten: 29971
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:30

Oscar schreef:
Henk of Henry. Het maakt niks uit, als we het zelf maar niet hoeven doen :D

zou het helpen als ik mijn Philips nu Flip ga noemen??

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:30

Ik heb ooit een rode Dirt Devil gehad, zo'n zaklose stofzuiger.
Nooooooit meer, dat ding zou geschikt zijn voor tapijt, huishoudens met huisdieren en noem maar op maar zoog op het laminaat amper een korreltje zand of haartje op. -O-
Met de bezem had ik 100x beter resultaat. :+
Nu heb ik een Numatic James, wel met zak en iets groter en voordeliger geprijsd dan de Henry en Hetty.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132200
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:34

DuoPenotti schreef:
Oscar schreef:
Henk of Henry. Het maakt niks uit, als we het zelf maar niet hoeven doen :D

zou het helpen als ik mijn Philips nu Flip ga noemen??


Je kunt het altijd proberen :))

Ik heb trouwens hiervoor ook zo'n Philips-kreng gehad. Wat een dramading was dat. Hij heeft nog even op zolder gestaan voor noodgevallen, maar zelfs daar was het niks.

prompter

Berichten: 11242
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:36

Ik heb een kleine Philips stofzuiger voor alleen de bovenverdieping, maar ben er ook niet echt enthousiast over. Mijn vorige AEG heeft het 23 jaar vol gehouden, alleen voor de naam vind ik het al jammer dat hij nu is overleden, hij heette "Vampyr" :))

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:39

Hier hadden we ook een Philips. Oude die ik kocht toen ik het huis uitging doet het nog steeds en staat op de bovenverdieping. De Philips die we kochten toen we gingen samenwonen was niet zo degelijk. Daarom besloten om te investeren in een degelijke stofzuiger. Dat werd een rode omdat de donker blauwe niet meer op voorraad was in de winkel. Hetty kreeg een veto van Henk. Overigens had de lila Henry mijn voorkeur. Maar het is dus de rode die zijn werk prima doet, zowel bij Henk als bij mij ;)

cariena1
Berichten: 960
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:20

Ik heb 2 honden en 3 katten en 2 jonge kids ik heb de Henry bevalt uitstekend

Wintu

Berichten: 3076
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 16:31

BrankaZ schreef:
Wintu schreef:
Jeetje, wat veel soorten! Ik zal ze eens naast elkaar leggen. Stofzuigers met zak gaan het niet worden, anders had ik idd de Numatic een goede gevonden. Philips en ik gaan niet samen :D heb altijd gedoe met Philips apparaten :P dus dat merk komt er niet meer in O:)

Wat is precies de reden dat je geen zak wil? Dat je bang bent dat die snel vol is? Want ik kom weer met mijn Henry ( :+ ): de zak is groot bij het type dat wij hebben. N.l. 9 liter. Die hoef je echt niet om de haverklap te legen.


Ik heb een paar langharige honden en vooral in de herfst vind ik die haren in de stofzuiger gaan stinken. Dan zet je de stofzuiger aan en dan komt er toch een natte hondenlucht uit. Vandaar dat we destijds zijn overgestapt op de Dyson.

Wintu

Berichten: 3076
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 16:32

BrankaZ schreef:
Mijn Henry wordt regelmatig bediend door Henk :+ Ben ik ook reuze blij mee :))

Je hebt toch ook een Hetty? :D

Edit, ik zie haar al een paar keer voorbij komen. :')
Laatst bijgewerkt door Wintu op 09-10-23 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Berichten: 3076
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 16:33

Roodvos schreef:
Mijn AEG Animal zuigt probleemloos een halve lidcactus, een halve rol toiletpapier en het favo speelgoed van mijn kater op :j
Volledig onbedoeld, dat wel .... :')


Die gaat ook op mijn lijst en dan allemaal maar eens naast elkaar leggen.

prompter

Berichten: 11242
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:37

Net voor het eerst de turboborstel van de AEG gebruikt in de enige ruimte waar hier vloerbedekking ligt ipv laminaat. Ik wist niet wat ik zag na afloop, een zeer schone vloer en een opvangbak vol met stof :wow:

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:04

Een Shark of een Kärcher! :D

Wintu

Berichten: 3076
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 18:53

Momenteel staat de Miele bovenaan met het meeste wattage. Maar Kärcher en shark moet ik nog googlen:D

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:09

Ik heb een bouwstofzuiger van karcher.
Fantastisch ding. Op de boerderij met kinderen en beesten altijd de stofzuigers verstopt en nu nooit meer ellende en mega zuigkracht.
Iets meer lawaai maar niet enorm.

Taucha

Berichten: 1183
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:19

Na jaaaaaarenlang een mega Dyson fan te zijn geweest, nu toch over gestapt op Miele. Het is de rode CX1 blizzard geworden. Eerste indruk; lastig 4 supersoepele wieltjes, het ding vliegt als een malle alle kanten op. Hij is zwaar. De steel gaat alleen met kracht in of uit elkaar. En werkt dat ‘handige’ klepje om te legen nou niet, of wat is dat?

Allemaal beginnersfouten.
Inmiddels weet ik dat de zuiger me altijd braaf volgt in een rechte lijn. Hij werkt ook als ie rechtop staat om bv de trap te doen. Oh wat een verademing, een zuiger die op de trap past! En dan valt dat gewicht dat uit zichzelf braaf stil staat best mee. De steel houd je bij het middelpunt vast en schuif je makkelijk in en uit. Het klepje zat er na 1e inspectie gewoon niet recht op.

Daarnaast nog wat meer pre’s ontdekt tov de dyson; de steel is heerlijk lang, buigt niet door en heel gek, de miele hoeft minder vaak geleegd te worden, ondanks het iets kleinere reservoir.

welmoedz

Berichten: 1583
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:36

Hier met 2 honden, 2 katten en alles wat naar binnen wordt gelopen hier op de boerderij ben ik erg blij met mt Henry:)! Veel mondstukken erbij dus voor ieder wat wils. Oerdegelijk ding. Hiervoor had ik een Philips stofzuiger for pets maar die was binnen een jaar kapot.
1x in de 2 maanden de zak vervangen. Mijn ervaring met zakloze stofzuigers en huisdieren is niet echt goed :')


Afbeelding

Afbeelding

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:53

Wintu schreef:
Momenteel staat de Miele bovenaan met het meeste wattage. Maar Kärcher en shark moet ik nog googlen:D

Miele <3

Met alle respect, maar dat zakloze-gemiep snap ik niet zo.
Gewoon even een goeie set aan stofzuigerzakken aanschaffen, en vaak kan je een jaar door ( en na dat jaar is er weer een aanbieding)

Die zak in je stofzuiger trekt het goed vacuüm zodat jij meer opzuigt..

Dat doen die zakloze zuigers niet meer, zeker sinds Brussel het decibel heeft bepaald, en jij met je dure stofzuiger feitelijk staat te kruimeldieven.

Enfin, vwb je vraag, 6 katten hier, tuin en een kattenluik, Miele cats&dogs, schijnt tegenwoordig de C3 te zijn.

Mijn vorige Miele heb ik 16 jaar gehad, kostte mij toentertijd €200.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41767
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:55

Kaitlyn schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb de Miele C3 allergy, zuigt als een malle :).

Hier twee honden, 4 konijnen en een partner.


Ik ga echt helemaal stuk op je "en een partner." _O-
Had mijn vriend ook kunnen zeggen, die overal blonde haren terugvindt. :))

Hij sleept echt veel zooi mee naar binnen :=.

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:01

Nielojram schreef:
Die zak in je stofzuiger trekt het goed vacuüm zodat jij meer opzuigt..

Dat doen die zakloze zuigers niet meer, zeker sinds Brussel het decibel heeft bepaald, en jij met je dure stofzuiger feitelijk staat te kruimeldieven.

Nou, mijn zaklose stofzuiger deed het een stuk slechter dan mijn kruimeldief. :+
Op een gegeven moment ging ik maar met een rubber borstel of raamwisser langs de droogloopmat, een bezem door de rest vh huis en wanneer ik alle hoopjes had opgeveegd met stoffer en blik ging de kruimeldief langs dat streepje stof/zand/vuil wat altijd achterblijft.

Écht, als ik zelf over de vloer was gaan zuigen met mijn mond had dat meer effect gehad dan die k*stofzuiger. :')

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:01

Wij hebben een Henry.
En die wordt ook echt mishandeld.
Je zou bijna de... euhm, dierenpolitie?! Er voor bellen? :')

Ding zuigt altijd. Zelfs als de zak vol is.
Dan niet zo krachtig meer, maar het valt me mee dat wij hem nog niet hebben opgeblazen. :')

Ik wil een George. :')