Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3178
Geregistreerd: 30-01-23

Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 09:38

Ik ben op zoek naar een stofzuiger. Ik heb 3 honden, dus gebruik de stofzuiger veel. Ik ben op zoek naar een stofzuiger waar geen zak in hoeft.
Moment heb ik een Dyson, gebruik dit merk al langer en altijd zeer tevreden, maar over de laatste ben ik niet tevreden. Een hoop geld voor iets wat achteruit is gegaan in kwaliteit naar mijn mening.
Misschien hebben jullie tips! Snoerloos of met snoer maakt niet uit, heb een houten vloer en wil ook graag een opzetstuk voor tapijt en stoffen meubels.Barst maar los :D

Kaitlyn

Berichten: 9738
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:43

Ik wilde meteen Dyson roepen, maar die heb je dus. :')
Wij hebben ook nog een "oudere" variant, en daar zijn we heel erg blij mee. Wat zonde dat ze in kwaliteit achteruit zijn gegaan..

DuoPenotti

Berichten: 30123
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:53

Als je deze maar niet koopt
https://www.philips.nl/c-p/XB9154_09/90 ... zonder-zak

Jaren Dyson gehad maar hoorde steeds, de nieuwe zijn niet meer zo goed.
Dus op aanraden van de mediamarkt deze, want dat was DE stofzuiger voor intensief gebruik.

Nooit meer! Wat een verschrikkelijk ding.

De filter zit na 2 keer zuigen vol. zuigkracht foetsie.
En sta dus vaker de filter zuiver te maken met de compressor dan dat ik aan het stofzuigen ben.

Dan zit er zo'n kleiner compartiment, geen idee wat dat doet, maar komt daar zo'n lang blaadje van de Dracaena in of een hooispriet slaat dat daar omheen en zuigt hij niet meer.

De voet past niet meer onder de kasten, die van Dyson wel. Dus moet nu eerst met een plumeau vooraf overal onderdoor.
De voet versteld ook automatisch van de lange haren voor harde vloeren naar de korte haren. En omstellen moet met brute lompe kracht.

Leuk zo'n geïntegreerd borsteltje op het handvat, maar dat borsteltje kan er niet af, terwijl ik dat vaak aan de lange buis zette om op spinnenjacht te gaan op het plafond.


Dus ik wil weer Dyson, kan nooit slechter zijn dan dit monster.
Maar goed zoveel geld voor uit gegeven dat ik nu echt geen Dyson kan kopen ;(

Maar hij is te koop voor de liefhebber :')
Is pas 1 jaar oud zit nog garantie op :P

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:58

Tja, ik heb bewust weer gekozen voor een stofzuiger met zak na een minder prettige ervaring met een stofzakloze die voor geen meter zoog...

prompter

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:59


divided
Berichten: 841
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:00

Ik heb deze, erg tevreden mee. Inclusief zo'n turbotapijtborstel (echt fantastisch ding) en de nodige opzetborstels voor verschillende ondergronden en doeleinden. Heb zelf 2 katten en een hekel aan kattenhaar overal. Dit was mijn eerste stofzuiger die meer kostte dan 90 euro en ik wist niet dat je zo blij kon zijn met een stofzuiger :+.
Wel een issue mee gehad dat het stofreservoir niet meer goed terug erin ging, maar dat is netjes en gratis opgelost door coolblue.
https://www.coolblue.nl/product/795031/ ... xpert.html

Roodvos

Berichten: 6724
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:05

Ik doe mee met Prompter, maar dan een andere uitvoering. Ik heb de AEG Animal 6000, nu bijna een jaar. Zeer tevreden over, zuigt het vinyl van de vloer (letterlijk :') ).

En hiervoor ook al een zakloze AEG gehad, die staat momenteel even werkloos in de schuur. Die heb ik denk ik al wel 10 jaar en doet nog steeds zijn ding. Zitten inmiddels wel wat mankementen aan, maar zuigt nog steeds als een malle.

Goof

Berichten: 28970
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:35

Alles met voldoende zuigkracht??

Kitty

Berichten: 7707
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:54

Wij hebben een Philips Speedpro steelstofzuiger. Ideaal! Beter dan onze Dyson en makkelijk te hanteren.

Brainless

Berichten: 29773
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:57


Roihi

Berichten: 2911
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:04

Nilfisk zou erg goed zijn.

Wij hebben een Rowenta cyclone, zonder zak. Heel tevreden over

criollo_yess

Berichten: 1089
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:29

Hier 2 harige honden en 4 katten :D . Wij hebben de Miele Boost CX1 Cat & Dog. Fijne stofzuiger. Goed lange steel, zodat mijn lange man er ook fijn mee overweg kan. Het mondstuk met de roterende borstel zuigt goed de hondenharen van onze schoonloopmat op. Heb wel direct een xtra filterset erbij gekocht - die vangt heel goed fijn stof op, maar moet je daardoor ook frequent even schoonspoelen en dan laten drogen - zo heb ik altijd een droge filterset klaarliggen. Nadeel van deze stofzuiger vind ik het iets te korte snoer, had van mij wel 2 meter langer mogen zijn.

Siers83

Berichten: 7389
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:05

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_m ... yYQAvD_BwE
Deze hebben wij op het werk, al jaren! Echt een topper. Zuigt super, meestal met nieuwe zak zelfs te hard waardoor ie bijna vacuum zuigt haha.
Deze is zo goed, dat mijn werkgever deze ook al jaren heeft voor in zijn appartementen die hij toeristisch verhuurd.
Wel een tip, alleen originele Miele zakker erin doen. De neppers sluiten niet goed aan waardoor het stof en zand los in de zuiger terecht komt en dat is niet fijn kan ik je vertellen uit ervaring

Edit: We hebben er ook een speciale borstel bij voor de haren die vast in de mat zitten. Ik werk in een winkel trouwens
https://www.miele.nl/e/turboteq-stb-305-3-10455360-p

BrankaZ

Berichten: 3904
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:10

criollo_yess schreef:
Hier 2 harige honden en 4 katten :D . Wij hebben de Miele Boost CX1 Cat & Dog. Fijne stofzuiger. Goed lange steel, zodat mijn lange man er ook fijn mee overweg kan. Het mondstuk met de roterende borstel zuigt goed de hondenharen van onze schoonloopmat op. Heb wel direct een xtra filterset erbij gekocht - die vangt heel goed fijn stof op, maar moet je daardoor ook frequent even schoonspoelen en dan laten drogen - zo heb ik altijd een droge filterset klaarliggen. Nadeel van deze stofzuiger vind ik het iets te korte snoer, had van mij wel 2 meter langer mogen zijn.

Dat is waarom ik zo ontzettend blij ben met mijn Numatic Henry. Die heeft een snoer van 12 meter. Dus je kiest een centraal stopcontact en zuigt de hele verdieping zonder dat je de stekker ergens anders hoeft in t pluggen. Grote stofzak en zuigt zand ook goed op. Erg fijn, want bij ons ruien onze 2 katten nu wel maar lopen we ook erg veel zand naar binnen omdat we op een boerderij wonen.

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:13

Numatic! Welke maakt niet uit. Ding doet het altijd. En wordt mishandeld hier ( :D ) . Met veel katten, paarden, en inloop en versleep van zand etc door de kinderen.
Zak 1x per maand wisselen valt mij ook mee, kan veel in.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:14

Ik heb de Miele C3 allergy, zuigt als een malle :).

Hier twee honden, 4 konijnen en een partner.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16262
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:17

Ik heb de Rowenta steelstofzuiger X-Force 11.60 RH9879 (Rood) en ik ben er tot nu toe erg blij mee. Ik heb hem nu 3 maanden en hij werkt fijn. Kattengrit zuigt hij goed op en haren gaan ook goed. Ik heb ook een vloerkleed en met de speciale huisdier zuigmond wordt het kleed echt heel schoon. Hij is ook niet megaduur.
https://www.rowenta.nl/p/x-force-flex-1 ... 2211400864

Wintu

Berichten: 3178
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 12:19

Jeetje, wat veel soorten! Ik zal ze eens naast elkaar leggen. Stofzuigers met zak gaan het niet worden, anders had ik idd de Numatic een goede gevonden. Philips en ik gaan niet samen :D heb altijd gedoe met Philips apparaten :P dus dat merk komt er niet meer in O:)

Wintu

Berichten: 3178
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 12:20

Goof schreef:
Alles met voldoende zuigkracht??


Ja, daar adverteren ze mee, maar dat laat nog wel eens te wensen over. Mijn huidige Dyson Big Ball zuigt bijvoorbeeld een koffieboon of klein steentje niet op. Nou, dat vind ik toch wel slecht, hadden de vroegere Dysons geen last van.

Wintu

Berichten: 3178
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 12:22

Nog een vraag over de snoerloze stofzuigers, alle apparaten die ik ken die oplaadbaar zijn, gaan achteruit in de loop der tijd, de batterij gaat steeds korter mee. Is dat bij steelstofzuigers ook een ding of kan je jaren er mee vooruit eer de batterij minder wordt.

Xanthippe

Berichten: 1724
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:35


fjordjes

Berichten: 12072
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:37

Ik zweer nog steeds bij Miele met snoer. Miele c3 idd

Kaitlyn

Berichten: 9738
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:57

_San87_ schreef:
Ik heb de Miele C3 allergy, zuigt als een malle :).

Hier twee honden, 4 konijnen en een partner.


Ik ga echt helemaal stuk op je "en een partner." _O-
Had mijn vriend ook kunnen zeggen, die overal blonde haren terugvindt. :))

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:23

Professionele schoonmaakstofzuiger als Nilfisk enz.

Alenthe05

Berichten: 1099
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:38

Wij hebben de Dyson V8 animal, ideaal.... Krijg zelfs al dat hooi wat aan de hoedeplank van de auto blijft zitten als ik er weer eens een hooinet met hooi in de auto stop... De ergenis van mijn man zijn nu weg omdat die Dyson goed zn werkt doet...