Zuid Holland: Leuke plekken om te wonen als hondeneigenaar?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10857
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Zuid Holland: Leuke plekken om te wonen als hondeneigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 00:20

Ja bepaalde gebieden in Den Haag zijn echt wel mooi. Ik kom ook uit den haag en had miet verwacht het in Alphen naar mijn zin te hebben. Maar Den Haag heeft name bij de randen erg mooie natuur idd meyendael, waaldorpervlakte. Maar ook Haagse bos. En daar kun je al snel zijn v.a o.a Malieveld maar ik vind de kant van Zuiderpark op en dan meer richting Loosduinen. En bosjes van poot enz ook mooi. Rijswijk heeft ook leuke plekken. Het mooiste vind ik toch aan Den haag wel de duinen en het strand. Maar de binnenstad enz is dan weer helemaal niks.

Zelf blijk ik echt een natuurmens en zou ik liever in een hutje op de hei zitten maar hier in Alphen heb ik juist veel vrijheid met de hondjes. Ik loop hier zo een recreatie gebied op dat kan ik wandelend combineren met het Rietveld of het spook verlaat. De zegerplas licht ook in Alphen de plas zelf vind ik wandelend niet zo veel maar lopen richting aarlanderveen is prachtig en daar mogen honden los.

Ik ben ook zo in leiden voor een rondje crobesteyn die ook te combineren is met de vlietlanden.

Wat ik ook mooi vind is Noordwijk alleen daar zou ik niet willen wonen
Maar wel om te wandelen.

MyWishMax

Berichten: 25482
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 06:50

tempura schreef:
Mijn twijfel zit m echt in Zoetermeer. Ik hoor vrijwel alleen maar negatieve opmerkingen over de stad zelf :') Ik woon nu in een grote stad maar kom echt nóóit in het centrum en ben veel thuis of aan de wandel met de honden. Misschien ben ik net zo 'saai' als Zoetermeer en bevalt het me juist heel goed _O-

Ik ben nu wel benieuwd naar mensen 'zoals mij' (buitentype, gesteld op rust, introvert etc.) die in Zoetermeer wonen en wat ze ervan vinden? Is het echt zo grauw?

Bedankt voor alle reacties!


Je hebt zoveel wijken in Zoetermeer dat het niet allemaal grauw is hoor. De kant van benthuizen en dus bentwoud op is een stuk minder grauw. Ik woon in klein dorpje naast Zoetermeer en het bentwoud. Maar echt leuk lopen met de hond, nee. Mijn dorp is vreselijk, dan is Zoetermeer beter maar wel allemaal kleine gebieden. Tenzij je naar balijbos gaat ofzo. Je moet toch snel met de auto om ergens te gaan wandelen.

Dus grauw, nee hoor lang niet allemaal. Maar ik geloof niet dat het de perfecte plek is voor wat jij zoekt.

Sherivey
Berichten: 8769
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 07:54

Annikab schreef:
Oostvoorne/Rockanje al eens aan gedacht? Strand, duin, bos in overvloed, maar ook gezellige dorpen.

Maar hoeveel plek voor honden heb je hier, waar ze los mogen lopen?

Dacht op bepaalde stukken strand, maar verder... ?
In de meeste stukken duin en bos moeten ze geloof ik vast. En in de polder zou ik ze niet los laten, zo hard dat die auto's er doorheen scheuren :=

BeFunny

Berichten: 10857
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:25

Je hebt polder en je hebt polder. Ik loop zo het recreatie gebied op. Daar laat ik ze nog aangelijnd. Anderhalve km verder mogen ze los en kan ik een wandeling maken van 12km volledig los. Op een stukje na waar we een weg oversteken en ik woon echt midden in de polder. Er zijn hier ook uitlaatstroken langs de weg nee daar laat ik ze niet los. Maar een stukje verder op richting zegerplas kan ik ook wel zo'n wandeling maken en dan de onverharde paden pakken en richting aarlanderveen. Bijna alles losloop.

Dit is een deel van mijn rondje vanuit huis. Midden in de polder. Fietsen is er verboden (op het stukje verhard na waar ook een vogel broedplaats is en ze dus even aangelijnd moeten) laat staan ander verkeer
https://youtu.be/cnpmjstOq_Y?si=ii0v7jhYCuZMiA1b

Dit is een rondje zwgersloot waarbij we ook langs de plas zelf hebben gelopen waar het wat drukker is. Maar de laatste 2 min ongeveer van het filmpje zie je dat het daar ook heel mooi is in die omgeving.
https://youtu.be/hmYDOmGwTl8?si=oKbATdA--zXvstVg

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zuid Holland: Leuke plekken om te wonen als hondeneigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:32

Ik woon zelf in Vlaardingen en afhankelijk van de wijk waar je zit is het echt heel prima. Ik woon op 10 min. lopen van de Broekpolder af en daar kan je uren wandelen. Het natuurgebied is daar echt mooi. Meer in het noorden van Vlaardingen zit je tegen de polder aan en kan je daar ook lopen (Midden Delfland). Ik kom ook nooit in Vlaardingen Centrum, daar is namelijk echt geen hol aan (dan is Zoetermeer Centrum nog leuk!). In de Holy zit ook een winkelcentrumpje (De Loper) en dat is veel gezelliger en daar zitten de 'belangrijkste' winkels zoals kruidvat, hema, vlees, groente, supermarkt, drogist, zeeman, etc.)

prompter

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Zuid Holland: Leuke plekken om te wonen als hondeneigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:50

Ypenburg of Pijnacker-Nootdorp! Vlakbij Delftse Hout en Dobbeplas (met hondenstrandje), heel veel groen in de wijken. En met de auto nog veel meer groen binnen een kwartier te bereiken.

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:59

Rondje Sloterplas is heel leuk om te doen met je hond :D
Edit; wacht ff, verkeerde provincie :')

Warboel
Berichten: 14706
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 11:56

Deze foto’s zijn bij ons in het wijkpark (Merenwijk Leiden) gemaakt. Het is wel echt heel fijn om hier dagelijks te wandelen hoor, en ‘t Joppe is om de hoek en de Kagerplassen zijn ook te bereiken maar voor een stevige langere wandeling moeten we toch wel in de auto. Je hebt wel de Vlietlanden, Klinkenbergerplas, Valkenburgermeer, Cronensteijn op korte afstand natuurlijk. En het strand 8-)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 11:59

tempura schreef:
Mijn twijfel zit m echt in Zoetermeer. Ik hoor vrijwel alleen maar negatieve opmerkingen over de stad zelf :') Ik woon nu in een grote stad maar kom echt nóóit in het centrum en ben veel thuis of aan de wandel met de honden. Misschien ben ik net zo 'saai' als Zoetermeer en bevalt het me juist heel goed _O-

Ik ben nu wel benieuwd naar mensen 'zoals mij' (buitentype, gesteld op rust, introvert etc.) die in Zoetermeer wonen en wat ze ervan vinden? Is het echt zo grauw?

Bedankt voor alle reacties!

Ik vind Zoetermeer echt vreselijk.
Kijk eens naar Bergschenhoek of Berkel en Rodenrijs. Je zit zo in Delft of Rotterdam als je naar een stad wilt. Je hebt het lage- en hoge bergse bos. En (kleiner en druk) het Annie M.G. Schmidt park. (Voor insiders het Annie park :) )

BeFunny

Berichten: 10857
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:21

Warboel schreef:
Deze foto’s zijn bij ons in het wijkpark (Merenwijk Leiden) gemaakt. Het is wel echt heel fijn om hier dagelijks te wandelen hoor, en ‘t Joppe is om de hoek en de Kagerplassen zijn ook te bereiken maar voor een stevige langere wandeling moeten we toch wel in de auto. Je hebt wel de Vlietlanden, Klinkenbergerplas, Valkenburgermeer, Cronensteijn op korte afstand natuurlijk. En het strand 8-)


[ [url=m/OqZlqL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OjE8Jq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MMlqbm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NyVaG4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9QP70N.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/s4u968.jpg]Afbeelding[/url] ]



Als je crobesteyn en de vlietlanden combineerde dan heb je een serieus flinke wandeling. Als dat niet genoeg is kun je nog doorlopen na de vlietlanden via Voorburg (laan van noi zo het Haase bos in) nou dat red je niet hoor in een ochtend :j

Volgens mij heeft onze Dex met Daniel van jou hondje getraind ik ben even de naam kwijt maar dat kan niet anders dan familie zijn.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:50

BeFunny schreef:
Je hebt polder en je hebt polder. Ik loop zo het recreatie gebied op. Daar laat ik ze nog aangelijnd. Anderhalve km verder mogen ze los en kan ik een wandeling maken van 12km volledig los. Op een stukje na waar we een weg oversteken en ik woon echt midden in de polder. Er zijn hier ook uitlaatstroken langs de weg nee daar laat ik ze niet los. Maar een stukje verder op richting zegerplas kan ik ook wel zo'n wandeling maken en dan de onverharde paden pakken en richting aarlanderveen. Bijna alles losloop.

Dit is een deel van mijn rondje vanuit huis. Midden in de polder. Fietsen is er verboden (op het stukje verhard na waar ook een vogel broedplaats is en ze dus even aangelijnd moeten) laat staan ander verkeer
https://youtu.be/cnpmjstOq_Y?si=ii0v7jhYCuZMiA1b

Dit is een rondje zwgersloot waarbij we ook langs de plas zelf hebben gelopen waar het wat drukker is. Maar de laatste 2 min ongeveer van het filmpje zie je dat het daar ook heel mooi is in die omgeving.
https://youtu.be/hmYDOmGwTl8?si=oKbATdA--zXvstVg


Voor een keer zou ik het wel leuk vinden om daar te lopen, maar als ik daar dagelijks op aangewezen zou zijn, zou ik het erg saai vinden. Vooral met regen, kou, of juist hitte {:}
Nadeel vind ik ook dat als je er een hond tegenkomt die je liever ontwijkt, dat dat niet echt goed kan?

BeFunny

Berichten: 10857
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:34

Nikass schreef:
BeFunny schreef:
Je hebt polder en je hebt polder. Ik loop zo het recreatie gebied op. Daar laat ik ze nog aangelijnd. Anderhalve km verder mogen ze los en kan ik een wandeling maken van 12km volledig los. Op een stukje na waar we een weg oversteken en ik woon echt midden in de polder. Er zijn hier ook uitlaatstroken langs de weg nee daar laat ik ze niet los. Maar een stukje verder op richting zegerplas kan ik ook wel zo'n wandeling maken en dan de onverharde paden pakken en richting aarlanderveen. Bijna alles losloop.

Dit is een deel van mijn rondje vanuit huis. Midden in de polder. Fietsen is er verboden (op het stukje verhard na waar ook een vogel broedplaats is en ze dus even aangelijnd moeten) laat staan ander verkeer
https://youtu.be/cnpmjstOq_Y?si=ii0v7jhYCuZMiA1b

Dit is een rondje zwgersloot waarbij we ook langs de plas zelf hebben gelopen waar het wat drukker is. Maar de laatste 2 min ongeveer van het filmpje zie je dat het daar ook heel mooi is in die omgeving.
https://youtu.be/hmYDOmGwTl8?si=oKbATdA--zXvstVg


Voor een keer zou ik het wel leuk vinden om daar te lopen, maar als ik daar dagelijks op aangewezen zou zijn, zou ik het erg saai vinden. Vooral met regen, kou, of juist hitte {:}
Nadeel vind ik ook dat als je er een hond tegenkomt die je liever ontwijkt, dat dat niet echt goed kan?


Als het 20plus graden met zon is ga ik naar het bosje van het spook verlaat. Rietveld is veel te warm snel dat is wel echt een ding in de zomer maar daar zijn dus gewoon alternatieven.

Hoezo kan je er geen hond ontwijken? Ik loop met twee chihuahuas hè als er een ras breekbaar is zijn het wel chihuahuas. Bij het Rietveld is het rustig. In de polder hier ook. En ruimte juist.

De zegerplas doe ik bewust bijna nooit echt rondje plas maar ga ik dus richting aarlanderveen. Daar is het ook heel rustig. Rond de plas heel druk en dan kun je ook niet echt een kant uit idd. Maar richting aarlanderveen heb je zandpaden, schaduw en heel veel groen. Nesten ooievaars etc.

Ik ga ook regelmatig ergens anders wandelen. Ik vind namelijk in deze hele regio het saai worden als je er dagelijks op aangewezen bent. Het maakt niks uit Zoetermeer, Alphen, Leiden als je elke dag het zelfde rondje loopt wordt het snel saai. Vanuit ons huis heb ik nog het geluk dat ik diverse rondjes uit kan waar we echt leuk kunnen wandelen. Maar het is en blijft wel polder.

nnicolex

Berichten: 1240
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:35

rien10 schreef:
tempura schreef:
Mijn twijfel zit m echt in Zoetermeer. Ik hoor vrijwel alleen maar negatieve opmerkingen over de stad zelf :') Ik woon nu in een grote stad maar kom echt nóóit in het centrum en ben veel thuis of aan de wandel met de honden. Misschien ben ik net zo 'saai' als Zoetermeer en bevalt het me juist heel goed _O-

Ik ben nu wel benieuwd naar mensen 'zoals mij' (buitentype, gesteld op rust, introvert etc.) die in Zoetermeer wonen en wat ze ervan vinden? Is het echt zo grauw?

Bedankt voor alle reacties!

Ik vind Zoetermeer echt vreselijk.
Kijk eens naar Bergschenhoek of Berkel en Rodenrijs. Je zit zo in Delft of Rotterdam als je naar een stad wilt. Je hebt het lage- en hoge bergse bos. En (kleiner en druk) het Annie M.G. Schmidt park. (Voor insiders het Annie park :) )


Sluit ik mij bij aan! Ik woon in bergschenhoek vlakbij rottemeren/ bergse bos.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:07

BeFunny ik bedoel het niet vervelend. Het lijkt me wel erg rustig inderdaad. Maar lange, smalle paden, dus wat moeilijk afstand houden als iemand tegemoet komt lijkt me.

Als je altijd hetzelfde loopt wordt het al gauw overal een beetje saai, daar heb je gelijk in. Dus het is fijn als je van huis uit meerdere opties hebt inderdaad.